کد خبر: ۳۷۸۴۱۲
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۵

نگرانی نسبت به فعالیت‌های داعش در خارج از سوریه و عراق

رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) اظهار کرد، فعالیت‌های گروه تروریستی داعش در خارج از عراق و سوریه شدت گرفته است.
آفتاب‌‌نیوز :
جان برنان، رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) گفت، تلاش‌های داعش برای انجام اقدامات تروریستی در خارج از عراق و سوریه شدت گرفته است.

وی ادامه داد: من بسیار نگران هستم که موتور محرک تروریسم خارجی که توسط داعش در عراق و سوریه ایجاد شده شتاب گرفته و ما در این شرایط نمی‌توانیم آسوده باشیم.

از سوی دیگر، رئیس سیا گفت: بحران سوریه بدون همکاری فعال مسکو نمی‌تواند با راهکاری سیاسی حل و فصل شود.

برنان تصریح کرد: روسیه نقشی کلیدی در این زمینه ایفا می‌کند و بدون همکاری این کشور حرکت به سمت حل سیاسی بحران سوریه ممکن نخواهد بود. وی خاطرنشان کرد: روس‌ها هم منفعت خود را در یافتن مسیری سیاسی برای حل بحران سوریه می‌بینند.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، برنان در بخش دیگری از اظهارات خود در شورای روابط خارجی گفت، حمله تروریستی اخیر در فرودگاه آتاتورک شبیه حملات تروریستی دیگری است که پیش‌تر توسط داعش انجام گرفته بود.

وی ادامه داد: حمله شنیعی که به تازگی در فرودگاه بین‌المللی استانبول رخ داد و در آن بسیاری کشته و زخمی شدند، مشخصاً نشانه‌هایی از اقدامات داعش را در خود دارد.

در همین حال، رئیس سیا با اشاره به خروج انگلیس از اتحادیه اروپا گفت که این مسأله ممکن است بزرگ‌ترین چالشی باشد که اتحادیه اروپا تاکنون با آن مواجه شده است.

وی اضافه کرد: در میان تمامی بحران‌هایی که اتحادیه اروپا که از سال های گذشته با آن مواجه شده است، تصمیم انگلیس برای خروج از این اتحادیه احتمالاً بزرگ‌ترین چالش پیش رو به شمار می‌رود.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین