کد خبر: ۳۷۸۴۸۹
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۹

بورس کالای ایران عضو فدراسیون جهانی بورس شد

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار ایران از عضویت این نهاد سرمایه ای در فدراسیون جهانی بورس (WFE) خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
«محمد فطانت» امروز (پنجشنبه) در مراسم امضای تفاهمنامه همکاری میان بورس کالای ایران و بورس کالای پاکستان در تهران افزود: بورس کالای ایران پیش از این تقاضای عضویت در فدراسیون بورس های جهانی را مطرح کرده بود که بتازگی با آن موافقت شده است.

وی اضافه کرد: نامه ای از فدراسیون بورس های جهانی درباره عضویت بورس کالا در این نهاد بین المللی و دعوت برای حضور در نشست آتی این فدراسیون دریافت شده است.

«حامد سلطانی نژاد» مدیرعامل بورس کالای ایران، نیز درباره عضویت ایران در فدراسیون جهانی بورس گفت: این نهاد معتبرترین تشکل و نهادی است که بورس ها می توانند عضو آن شوند.

وی افزود: پیش از این به علت تحریم، امکان عضویت در نهادهای بین المللی را نداشتیم اما با اجرای برجام، شرایط برای عضویت در فدراسیون بورس های جهانی فراهم شد.

به گزارش ایرنا، شامگاه بیست و ششم دی ماه 1394 با انتشار گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره انجام تعهدات هسته ای ایران در برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)، اجرای تعهدات طرف مقابل (گروه 1+5) یعنی روند لغو تحریم های هسته ای غرب علیه تهران آغاز شد.

مدیرعامل بورس کالای ایران اعلام کرد: ارتباط بهتر با بورس های کالایی دنیا، تطبیق بورس کالای ایران با استانداردهای بین المللی، معرفی بازارهای جدید مالی به اعضا و امکان تبادل دانش و تجربیات از مزیت های عضویت در این نهاد بین المللی است.

به گزارش ایرنا، فدراسیون جهانی بورس (World Federation of Exchanges) سازمان بین المللی اوراق بهادار است که وظیفه سازماندهی و ارتباط بین بازارهای بورس و سهام در کشورهای مختلف را بر عهده دارد.

از سوی دیگر، امروز (پنجشنبه) بورس های کالای ایران و پاکستان با هدف گسترش تعاملات در بخش بازارهای کالایی، تفاهمنامه همکاری امضا کردند.

با امضای این تفاهمنامه، دو کشور افزون بر تبادل تجربیات در بخش عرضه محصولات در بورس، در زمینه معاملات کالا به صورت فیزیکی و اوراق بهادار مبتنی بر کالاها، همکاری می کنند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین