کد خبر: ۳۷۸۵۰۳
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۲

اردوغان: با پوتین دیدار می‌کنم

رئیس جمهور ترکیه ضمن هشدار درباره تلاش برخی از طرف‌ها برای تجزیه و تسلیم این کشور از طریق حملات تروریستی تأکید کرد که در حاشیه نشست گروه 20 با رئیس جمهور روسیه دیدار خواهد کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
 «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه درباره تلاش برخی از طرف‌ها برای تجزیه این کشور هشدار داد.

اردوغان در واکنش به انفجار تروریستی که در فرودگاه آتاتورک رخ داد و 42 نفر کشته شدند گفت: برخی از طرف‌ها از طریق گروههای تروریستی قصد دارند ترکیه را تسلیم و تجزیه کنند ولی هیچ گاه موفق نخواهند شد.

وی برای کمرنگ نشان دادن موج بازگشت اقدامات تروریستی که برخی کارشناسان آن را نتیجه سیاست فعلی ترکیه در سوریه و عراق می‌دانند، افزود: حملات تروریستی برای ترکیه فاجعه بزرگ نیست، بلکه زمانی که از اهداف و آرمانهای خود دست بشوید فاجعه خواهد بود.

شبکه خبری «تی.آر.تی» به نقل از اردوغان درباره عادی سازی روابط ترکیه با رژیم صهیونیستی گزارش داد که دو طرف گام‌های مهمی برای بهبود روابط میان خود برداشته‌اند و «امید است برای ملت ترکیه و فلسطین مایه خیر باشد».

رئیس جمهور ترکیه درباره تماس تلفنی با ولادیمیر پوتین همتای روس خود ابراز امیدواری کرد که این مسئله برای هر دو کشور مفید باشد و در جریان آن دو طرف توافق کرده‌اند که هر چه زودتر روابط خود را به سطح پیشین بازگرداند.

وی همچنین اظهار داشت که در جریان این تماس توافق کرده‌اند که در حاشیه نشست 20گروه که سپتامبر آینده در چین برگزار می شود با پوتین دیدار کند و وزرای خارجه دو کشور نیز در جولاتی آتی در سوچی روسیه با هم دیدار خواهند کرد.

به گزارش فارس،اردوغان تصریح کرد، نخستین گام‌هایی که برای بهبود روابط میان دو کشور صورت گرفته است در زمینه گردشگری بود و پوتین در این زمینه دستوراتی به هیئت دولت روسیه داد.

این تماس زمانی انجام شد که اردوغان با ارسال پیامی نسبت به سرنگون کردن جنگنده این کشور در خاک سوریه توسط آنکارا در نوامبر گذشته ابراز تأسف کرده بود؛ مسئله ای که سبب تیرگی روابط میان دو کشور شد و ستاد مشترک روسیه اعلام کرد که روابط نظامی خود را با آنکارا قطع کرده و کالاهای صادراتی ترکیه به روسیه نیز تحریم شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین