کد خبر: ۳۷۸۵۹۵
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۶

پوتین سند روند لغو تحریم های ترکیه را امضا کرد

در چارچوب گام های مسکو و آنکارا برای عادی سازی روابط در بخش های مختلف بویژه اقتصادی، ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه دستور لغو ممنوعیت سفر گردشگران روسی و منع پروازهای چارتری را به ترکیه و همچنین مذاکرات برای لغو تحریم های گسترده مسکو علیه آنکار را صادر کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه در مذاکره تلفنی روز چهارشنبه با همتای روسی خود خواستار احیای دوباره نظام سفر متقابل بدون روادید بین دو کشور شده بود.

بنا به اعلام کاخ کرملین در روز پنجشنبه و براساس برنامه اعلام شده، از هفته آینده پروازها از روسیه به فرودگاه های مناطق مختلف گردشگری ترکیه آغاز خواهد شد.

از سوی دیگر پوتین امروز اعلام کرد که مذاکرات برای بازیابی روابط که بر اثر تحریم های روسیه علیه ترکیه در بخش های مختلف بویژه بازرگانی محدود شده بود، آغاز خواهد شد.

همچنین بنا به اعلام کاخ کرملین پوتین سندی را امضا کرده است که به دولت روسیه اجازه می دهد برای از سرگیری مناسبات اقتصادی با ترکیه که بر اثر تحریم ها از 28 دسامبر 2015 تقریبا متوقف شده، مذاکرات لازم را آغاز کند. 

این سند پس از انتشار متن کامل اجرایی خواهد شد.

به گزارش ایرنا، این اقدام ها پس از نامه روز سه شنبه اردوغان به پوتین در برگیرنده عذرخواهی از روسیه برای ساقط کردن بمب افکن روسی در سوم آذر ماه سال 94 صورت می گیرد که با شلیک موشک توسط جنگنده ترکیه ای صورت گرفت و خلبان آن نیز پس از فرود با چتر نجات توسط تروریست ها نزدیک مرز ترکیه کشته شد.

تا پیش از ساقط شدن هواپیمای روسی سالانه تا سه میلیون گردشگر از روسیه به ترکیه سفر می کردند که در آمدهای ارزی این کشور را بیش از 9 میلیارد دلار افزایش می داد که تقریبا در هفت ماه گذشته قطع شد و فشار زیادی به آنکارا وارد کرد. 


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین