کد خبر: ۳۷۸۶۲۰
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۵ - ۰۲:۰۱

یک فناوری خارق‌العاده/یک انگشتر ساده یا یک مربی ورزشی؟!

محققان موفق به طراحی یک فناوری پوشیدنی جدید در قالب یک انگشتر شدند که بر سلامت بدن نظارت می‌کند.
آفتاب‌‌نیوز :
این دستگاه که  BioRing نام دارد، به سه حسگر مجهز شده که میزان کالری مصرفی و میزان مسافت در پیاده روی را اندازه گیری می‌کنند.

طراحی  BioRing  بسیار ساده و در عین حال شیک است و در نگاه اول نمی‌توان تفاوت این فناوری جدید را با انگشترهای معمولی تشخیص داد.

این دستگاه مسافت و قدم‌های برداشته شده را به وسیله  شتاب سنج سه محوره خود اندازه گیری می‌کند.

طراحان این انگشتر مدعی شده‌اند که مزیت این محصول نسبت به سایر محصولات مشابه در بازار این است که حسگرهای این انگشتر علاوه بر محاسبه کالری‌های مصرفی، به صورت اتوماتیک کالری دریافتی بدن را نیز اندازه گیری می‌کنند.

BioRing  همچنین دارای یک نرم افزار همراه بوده که توسط یک شرکت سوئدی توسعه یافته و اطلاعات ثبت شده توسط انگشتر برای آنالیز به این نرم افزار فرستاده می‌شود. این نرم افزار دارای یک الگوریتم برای محاسبه مصرف کالری است و از آنجاییکه سوخت و ساز بدن هر کس متفاوت است، BioRing  ریتم سوخت و ساز بدن هر کاربر را تنها در عرض یک هفته یاد گرفته تا اطلاعات دقیق و برنامه‌های بهداشتی شخصی را به فرد ارائه کند.

این برنامه بسیار کاربر پسند بوده و به عنوان یک مربی شخصی برای کاربران عمل می‌کند.

فناوری پوشیدنی BioRing همچنین دارای یک حسگر نوری HR برای اندازه گیری ضربان قلب، سلامت قلب و شدت و میزان فعالیت است .دیگر داده‌های اندازه گیری  شده توسط این فناوری جدید شامل سطح خواب، سطح آب بدن و میزان استرس است.

به گزارش ایسنا و به نقل از تک تایمز، این دستگاه دارای یک موتور ارتعاش ضد آب برای هشدار و یک سیستم همگام سازی با برنامه گوشی‌های هوشمند است که اطلاعات به دست آمده را از طریق بلوتوث به گوشی فرستاده و برای حفظ حریم خصوصی کاربران رمزگذاری کرده است .این سیستم دارای یک باتری لیتیوم پلیمر 35 میلی آمپر بوده که تنها با یک بار شارژ به مدت یک ساعت به میزان 80 درصد می‌رسد و تا هفت روز نیاز به شارژ مجدد ندارد.

این حلقه که از زیرکونیوم سرامیک ساخته شده و کاملا ضد خش است، در هنگام استفاده، ظاهری کاملا طبیعی داشته و در رنگ‌های سیاه و سفید موجود است.

BioRing  در حال حاضر یک کمپین در سایت منبع یابی Indiegogo راه‌اندازی کرده است. علاقمندان می‌توانند این دستگاه را به همراه یک شارژر، دفترچه راهنما و گارانتی یکساله با قیمت 199 دلار خریداری کنند.

اگر همه چیز طبق برنامه ریزی پیش برود در ماه نوامبر سال جاری این محصول روانه بازار خواهد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین