کد خبر: ۳۷۸۶۷۶
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۵

کدام گونه‌های گیاهی مناسب پایتخت است؟

رییس اداره محیط زیست شهر تهران درباره کاشت درختان در سطح شهر تهران گفت: متاسفانه در حال حاضر وضعیت اکولوژیک شهر در نظر گرفته نمی‌شود و هرگونه‌ای که بیشتر در دسترس باشد در تهران کاشته می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز :
محمدحسین بازگیر گفت: در سطح شهر تهران طبق قانون « حفظ و توسعه فضاهای سبز شهری» شهرداری و سازمان بوستان‌ها و فضای سبز تمام درختان شهر را شناسنامه دار کرده و اطلاعات دقیقی از آنها در اختیار دستگاه‌ها و سازمان‌های مختلف قرار می‌دهند، افزود: این سازمان با توجه به شرایط گونه‌های گیاهی تصمیم به کاشت یا عدم کاشت آنها می‌گیرد.

وی ادامه داد: مسئولیت حفظ و نگهداری گونه‌های گیاهی و فضای سبز برعهده شهرداری است و اگر بخواهند این گونه‌های گیاهی را تغییر کاربری دهند یا برای هرس و قطع کردن آنها تصمیم‌گیری کنند باید با موافقت کمیسیون ماده 7 که متولی بخش‌های مختلف شهرداری و نماینده مردم است، صورت گیرد.

بازگیر با اشاره به اینکه برای کاشت درختان باید به عواملی مانند وضعیت زیستی گونه، مقاومتش در برابر عامل محیطی و نیاز این پوشش گیاهی به آب و نور و نوع خاک توجه شود، گفت: مطالعاتی در این زمینه در مناطق مختلف تهران صورت گرفته و درختانی مانند چنار، توت، بید معمولی،بید مجنون، اقاقیا، ارغوان و عرعر کاشته شده است.

به گزارش ایسنا، وی تاکید کرد: در این زمینه باید خدمات اجتماعی که هر درخت می‌تواند داشته باشد مانند کاهش آلودگی هوا و یا فواید آن برای انسان‌ها، مورد توجه قرار گیرد و درختانی که قابلیت بیشتری در این زمینه دارند را شناسایی کنیم.

رییس اداره محیط زیست تهران بیان کرد: متاسفانه در حال حاضر وضعیت اکولوژیک تهران برای کاشت گونه‌های گیاهی در نظر گرفته نمی‌شود و بیشتر درختان شهر سوزنی برگ هستند که که فقط در یک مقطع زمانی می‌توانند رشد بیشتری داشته باشند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین