کد خبر: ۳۷۸۶۹۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۱

تملک ۱۳ باغ طی ۴ سال/ ۴ باغ تهران در نوبت تملک

شهردار منطقه یک با اشاره به تملک باغ‌ها و تبدیل آن به تفرجگاه‌های شهری گفت: از ابتدای سال ۹۱ تاکنون ۱۳ باغ به مساحت ۲۱۰ هزار متر مربع به صورت توافقی تملک شده است.
آفتاب‌‌نیوز :
مجتبی یزدانی افزود: باغ امیرسلیمانی، باغ خسروشاهی، بوستان نیایش، باغ انجیری ۱ و ۲، بوستان بابک، باغ وزیری، باغ کامران، باغ ملک ۱ و ۲، زمین های لشکری، باغ آصف و باغ نظر از جمله  باغ هایی هستند که از سال ۹۱ تاکنون توسط شهرداری منطقه یک تملک شده اند.

وی با اشاره به ویژگی های هر یک از این باغ ها عنوان کرد: مساحت باغ امیرسلیمانی که در محدوده نیاوران کوچه امیر سلیمانی قرار دارد ۱۵ هزار و ۶۲۵ متر مربع است و ۴۶۹ میلیارد ریال برای تملک و ۴۰ میلیارد ریال برای تبدیل آن به تفرجگاه شهری هزینه شده است.

شهردار منطقه یک افزود: باغ خسروشاهی واقع در محدوده جماران نیز با وسعت ۱۵ هزار و ۲۷۵ متر مربع به مبلغ ۳۶۶ میلیارد ریال خریداری شد. این باغ با صرف ۳۵ میلیارد ریال امروزه یکی از بوستان های شهری محسوب می شود.

به گفته یزدانی بوستان نیایش واقع در اتوبان ارتش ضلع جنوب شهرک قائم با وسعت ۵۴ هزار متر مربع تملک شده و بر اساس نقشه های طرح تفصیلی مصوب سال ۱۳۹۲، ۴۵۰ میلیارد ریال برای تبدیل این مکان به بوستان شهری پرداخت شده است.

وی در ادامه به مختصات باغ انجیری پرداخت و گفت: این باغ که در خیابان همایون، کوچه پیاله قرار دارد با مساحت ۲۷۰۰ متر مربع خریداری و به بوستان تبدیل شده است. بوستان بابک واقع در خیابان آقابزرگی نیز از دیگر باغ هایی است که با وسعت ۱۷۲۶ متر مربع به قیمت تقریباً ۹۶ میلیارد ریال خریداری شده و با هزینه ۵ میلیارد ریال به مکانی عمومی تبدیل شده است. 

شهردار منطقه یک باغ وزیری مستقر در خیابان گلابدره را از جمله باغ های تملک شده معرفی و تصریح کرد: این باغ با وسعت ۱۹ هزار و ۷۷۵ متر مربع با هزینه ۱۹۴ میلیارد ریال تملک و با هزینه ۲۵ میلیارد ریال برای حضور عموم شهروندان آماده سازی شد.

یزدانی یادآور شد: همچنین، باغ کامران واقع در خیابان ازگل خیابان کامران با وسعت ۱۸ هزار متر مربع به قیمت ۹۰۰ میلیارد ریال از سوی شهرداری خریداری شده و با هزینه اجرای ۲۷ میلیارد ریال به بوستان تبدیل شده است. به این مورد باید باغ ملک ۱ که در محدوده دربند قرار دارد را هم اضافه کرد.

به گفته وی، باغ ملک ۲ نیز با مساحت ۷۷۱۷ متر مربع به مبلغ ۱۲۵ میلیارد ریال تملک و هزینه اجرای آن هم ۲۸ میلیارد ریال برآورد شده است.

شهردار منطقه یک همچنین به تملک زمین های لشکری واقع در بزرگراه ارتش اشاره کرد و گفت: این باغ ۳ هزار ۴۴۰ متر مربع مساحت دارد . همچنین باغ آصف نیز با وسعت ۱۸۱۶ متر مربع تملک شده و به بوستان تبدیل شده است.

یزدانی عنوان کرد: باغ نظر که در خیابان شهید لواسانی قرار دارد با مساحت ۵۵۰۰ متر مربع از دیگر پروژه هایی است که با ۷۷۴ میلیارد ریال تملک شده و در حال حاضر به عنوان بوستان در اختیار شهروندان است.

وی به اجرای پروژه تملک باغ ها به شکل قدرالسهم پرداخت و تصریح کرد: طی سه سال گذشته جمعاً ۶۳ هزار و ۳۵۳مترمربع اراضی و باغ هایی در قدرالسهم و مالکیت شهرداری به صورت پروژه های ۷۰ به ۳۰ به ارزش ۷۲۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال قرار گرفته است.

شهردار منطقه یک با یادآوری مختصات و ویژگی های هر یک از این باغ ها گفت: باغ آقا بزرگی واقع در خیابان الهیه ۱۴ هزار و ۸۰۲ متر مربع وسعت دارد. سهم شهرداری در این پروژه ۷۰ درصد بود و در نهایت این باغ به بوستان تبدیل شده است.

یزدانی باغ محلوجی را از دیگر پروژه های قدرالسهمی معرفی و خاطرنشان کرد: این باغ نیز ۲۱ هزار و ۷۵متر مربع وسعت دارد و ملک حدود ۱۴۶۶ میلیارد ریال ارزیابی و در نهایت با ۱۵ میلیارد ریال به عنوان مکان عمومی آماده سازی شد.

وی ادامه داد: تعاونی دامپزشکی واقع در بزرگراه ارتش با مساحت ۱۲۱۱۳ متر مربع نیز ۱۶۰ میلیارد ریال ارزیابی شد و به بوستانی زیبا تبدیل شد. 

به گفته شهردار منطقه یک، تعاونی سرپناه سازان رضوان واقع در بزرگراه ارتش، شهرک ولیعصر (عج) با وسعت ۸۲۸۹ متر مربع در مرحله آماده سازی و تجهیز برای تبدیل شدن به بوستان است.

یزدانی با بیان اینکه شهرداری تهران در نظر دارد تا در آینده ۴ باغ را تملک کند، گفت: باغ حاج یونس تجریشی واقع در میدان تجریش، تقاطع تختی و حسابی با وسعت ۳۸۲۸، باغ مسیح تهرانی و اراج واقع در خیابان کچویی به ترتیب با مساحت ۴۶۸۱ متر مربع و ۲۸۳۲۶ متر مربع و باغ غله واقع در تقاطع شهید سیاری و موحد دانش با وسعت ۴۸۹۵ متر مربع نیز در آینده تملک می شوند.

وی، تعداد بوستان های منطقه یک را ۲۰۴ بوستان اعلام کرد و عنوان کرد: وسعت این بوستان ها حدود ۲۰۸ هکتار است.

به گزارش مهر، شهردار منطقه یک در پایان با اشاره به سرانه فضای سبز منطقه یک طی ۱۰ سال اخیر خاطرنشان کرد:  سرانه فضای سبز منطقه طی ۱۰ سال بیش از ۲ برابر افزایش پیدا کرده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۱
0
1
بدهید درختانش را بکنند تا شهرداری با پول خوبی آن را بفروشد مگه نه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین