کد خبر: ۳۷۸۷۲۷
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۳
اظهارات نسیم ادبی در ضیافت افطاری هنرمندان:

ما احترام می‌خواهیم / ما را بی‌پناه مگذارید آقای روحانی!

نسیم ادبی که به نمایندگی از جامعه هنرمندان تئاتر در ضیافت افطار حسن روحانی رئیس جمهور ایران اسلامی به ایراد سخن پرداخت،با قدردانی از سیاست دولت در زمینه‌های روابط بین‌الملل و اقتصاد به بیان دغدغه‌های هنرمندان تئاتر پرداخت.
آفتاب‌‌نیوز :
طبق اعلام مرکز هنرهای نمایشی، نسیم ادبی بازیگر تئاتر در این ضیافت خطاب به رییس‌جمهور گفت: ما خانواده صمیمی تئاتر سیاست‌های دولت شما و زحمات‌تان در زمینه روابط بین‌الملل را ستایش می‌کنیم. اما ای کاش حوزه فرهنگ و هنر هم به اندازه امور بین‌الملل و اقتصاد در اولویت دولت بود.

وی حمایت از توسعه تالارهای نمایشی در کشور را از جمله اتفاقات و اقدامات خوب در دولت تدبیر و امید برشمرده و افزود: برخی تالارها توسط بخش خصوصی و هنرمندان تاسیس شد که امکان حضور و ظهور آثار نمایشی متنوع توسط هنرمندان فراهم کرده ولی مشکل حمایت نکردن دولت از تولیدات آثار نمایشی در بخش خصوصی وجود دارد.

وی گفت: هنرمندان بعد از تولید آثارشان نه تنها از حمایت دولت برخوردار نیستند که باید نگران هزینه‌های سالن‌های نمایش هم باشند. در همه جای دنیا هنر نمایش نیازمند حمایت از طرف دولت است. هم حمایت دولت و هم حمایت مردمی.دیدن تاتر در کشورهای صاحب فرهنگ جزو کالای لازم در سبد فرهنگی خانواده است.

وی ادامه داد: خوشبختانه حضور وزیران و مدیران عالی دولت تدبیر و امید در تماشاخانه‌ها امیدی است برای اتفاقات بسیار خوب در آینده. اما در این روزگار با توجه به تعداد سالن‌های نمایشی، جذب تماشاگر کاری است دشوار.

ادبی تبلیغات را لازمه اطلاع رسانی و جذب تماشاگر برشمرد و پرداخت هزینه‌های اجاره یک بیلبورد را برای هنرمندان این عرصه دشوار دانست و افزود: نیاز داریم که شهرداری بیلبوردهایی را در اختیار سالن‌های نمایشی قرار بدهد. همیشه ثابت شده تبلیغات سطح شهر و تبلیغات رسانه‌ای باعث موفقیت یک اثر نمایشی شده است.

این بازیگر تئاتر با اشاره به محل بحث قرار گرفتن پخش تیزر فیلم‌های سینمایی و یا تئاتری از برخی شبکه‌ها به تاثیر تبلیغات بر جذب مخاطب اشاره کرده و گفت: سهم تئاتر و هنرمندان از رسانه‌های ملی که روز به روز رقبای جدید پیدا می‌کنند چیزی است که این روزها مطرح شده است. ما خواهان حمایت تبلیغاتی تلویزیون ملی خودمان هستیم. باور کنید این فرهنگ سازی برای آن بچه‌ای که مقابل تلویزیون نشسته اتفاق خواهد افتاد.

وی با ابراز امیدواری از این که درس تئاتر و بازیگری جزو دروس قابل تدریس در مدارس کشور بشود گفت: با این کار اگر بازیگر تربیت نشود حداقل یک تماشاگر خوب تربیت خواهد شد.

این هنرمند تئاتر بیان کرد: برای تولید آثار ماندگار، برای روشن نگه داشتن چراغ تئاتر و برای سرپا نگهداشتن هنرمندان، نیازمند رسیدگی و حمایت جامع و کامل از سوی دولت شما هستیم و صد البته خواسته تکراری و به درستی شنیده نشده، افزایش بوجه کلی تئاتر، خواسته ماست. می‌دانیم که مشکلات زیادی در بخش سیاست خارجی و اقتصادی وجود دارد که ان شا الله در حال مرتفع شدن است اما این دلیل کم توجهی به حوزه فرهنگ و هنر نیست.

ادبی در بخش دیگر صحبت‌هایش به عنوان یک زن بازیگر به حمایت از جامعه بازیگران زن پرداخته و گفت: می‌خواهد بعنوان یک زن بازیگر از جامعه بازیگران زن حمایت کنم. بازیگرانی که شرافتمندانه کار می‌کنند و با صبر و تحمل شان محکم ایستاده‌اند و حضورشان را در تاریخ ثبت می‌کنند آن هم در شرایط نا به سامانی که بعضی از اشخاص در شبکه‌های مجازی به خود اجازه شایعه‌سازی و هر توهین و تحقیری را می‌دهند. وقتی به حضور بازیگر زن و اکران فیلمش توهین شود به کل جامعه هنری توهین شده است. ما احترام می‌خواهیم. حرمت ما بعنوان هنرمند باید حفط شود. مارا بی‌پناه مگذارید آقای روحانی.

وی با بیان این جمله که مردم مشکل ندارند این فرهنگ رفتاری جامعه هست که باید تغییر کند ادامه داد: هیچ چیز نمی‌تواند جلوی هنرمندان را برای تاثیر گذاری کارشان بگیرد و تاثیری که هنرمندان تا کنون در جامعه مردمی داشته‌اند بسیار زیاد بوده است.

وی افزود: در آینده قیل و قال‌های سیاسی به صفحات کتاب تاریخ مبدل می‌شوند اما تاثیر هنرمندان و آثارشان در تاریخ به یادگار خواهد ماند. آقای روحانی باور کنید که هنرمندان ، دلسوز ، عاشق و وطن دوست هستند. نوسانات اقتصادی، اجتماعی و سیاسی بلافاصله و در این خط برخورد،ما و زندگی ما را تحت تاثیر قرار می‌دهد. پس ما را تنها نگذارید. خیلی از دولتمردان در زمان حضورشان،کمترین توجه را به هنرمندان داشته‌اند که این مسئله البته آسیبی به وجهی هنرمندان نمی‌زند. اما همیشه تاریخ ثابت کرده جوامعی که صاحب فرهنگ غنی و نگهدارنده حرمت واقعی هنر و هنرمند هستند،ماندگار و نامشان در یادها ثبت شده است.

به گزارش ایسنا، این هنرمند با اشاره به این که رئیس جمهور دولت یازدهم منتخب مردم و هنرمندان است ابراز امیدواری کرد که دولتمردان و رئیس جمهور هویت گمشده هنر و هنرمندرا به اعتبار هم قد و لایقش بر گردانند.

نسیم ادبی در پایان به رئیس جمهور به خاطر برجام و تلاش برای بهبود اوضاع اقتصادی خسته نباشید گفته و اقزود: به خاطر خیلی چیزها از شما متشکریم و امیدواریم امسال ، سال بعد ، چهار سال بعد و سال‌های بعد از چهار سال بعد شما را بعنوان مدافع هنر به ویژه تئاتر در کنارمان در تالارهای نمایش ببینیم. من همین جا می‌خواهم از شما قول بگیرم که تشریف بیاورید تئاتر، بعد از اجرا یک چای بخوریم و در مورد نمایش حرف بزنیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین