کد خبر: ۳۷۸۷۹۳
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۳
گزارش زنده از ورزشگاه ۱۲ هزار نفری آزادی

هفته سوم لیگ جهانی والیبال/ ایران یک – صربستان ۲

تیم ملی والیبال ایران در اولین بازی خود در هفته سوم لیگ جهانی والیبال به مصاف صربستان رفت.
آفتاب‌‌نیوز :
در آخرین هفته مرحله گروهی لیگ جهانی والیبال و در بازی‌های گروه I تیم ملی ایران در سالن  آزادی تهران به مصاف صربستان رفت.

تیم ملی ایران که در شش بازی گذشته خود در لیگ جهانی چهار شکست و دو پیروزی را به دست آورده بود در حضور ۱۲ هزار تماشاگر ایرانی برای هفتمین بار به مصاف این تیم اروپایی رفت. این دو تیم کمتر از یک هفته پیش در چارچوب رقابت‌های هفته دوم لیگ در بلگراد به مصاف هم رفتند که بازی با برتری ۳ بر یک صربستان همراه شد.

صرب‌ها تنها تیم لیگ جهانی هستند که شکستی را در کارنامه خود ندارند و از ۶ بازی خود ۱۸ امتیاز کسب کرده‌اند.

میلوس نیکیچ، اوروس کوواسویچ، نیکولا یووویچ، دراژن لوبوریچ، مارکو پودرشچنی و سرکو لزیناک، الکساندر اوکولیچ، میلان کاتیچ، الکسا برادیوویچ، دراگان استانکویچ، الکساندر آتناسویچ، نیکولا روزیچ، مایستروویچ و مارکو ایوُویچ بازیکنان تیم ملی صربستان هستند که با سرمربی‌گری گربیچ به میدان رفته‌اند.

ایران نیز با ترکیب شهرام محمودی، میلاد عبادی پور، سعید معروف، محمد موسوی، حمزه زرینی، فرهاد ظریف، عادل غلامی، محتبی میرزاجانپور، مهدی مهدوی، محمد جواد معنوی نژاد، مصطفی شریفات، آرمین تشکری، مهدی مرندی و علیرضا مباشری در هفته سوم لیگ جهانی به مصاف حریفان خود می‌روند.

ست نخست: ایران ۱۸ - صربستان ۲۵

تیم ایران بازی را با ترکیب سعید معروف، محمد موسوی، مهدی مرندی (لیبرو)، عادل غلامی، شهرام محمودی،‌میلاد عبادی پور و محمد جواد معنوی نژاد آغاز کرد. در آغاز ست اول دو تیم پایاپای پیش رفتند هرچند تشویق‌ هواداران پرتعداد ایران کار را برای صرب‌ها دشوار کرده بود.

دریافت های ناقص بازیکنان ایران باعث شد که صربستان با نتیجه ۸ بر ۵ پیش بیفتند و این روند تا امتیاز ۱۲ بر ۷ به سود تیم مهمان ادامه  داشت.

صربستانی‌ها که در بازی‌های گذشته خود نیز سرویس های خوبی را زده بودند و حتی موفق شدند از تیم ملی برزیل ۲۰ امتیاز سرویس بگیرند در برابر ایران نیز سرویس‌های خوبی را زدند که دریافت اول ایران را دچار مشکل کرد.

صربستانی‌ها زودتر از ایران به امتیاز ۱۶ رسیدند و وقت استراحت فنی دوم با نتیجه ۱۶ بر ۱۱ به دست ٱمد. در امتیاز ۱۸-۱۲ لوزانو درخواست وقت استراحت کرد تا  از بیشتر شدن اختلاف دو تیم جلوگیری کند.

شهرام محمودی و سعید معروف از بازی بیرون آمدند و مهدی مهدوی و مجتبی میرزاجانپور جایگزین آن ها شدند تا تیم ملی ایران در دفاع روی تور و دریافت‌ها عملکرد بهتری داشته باشد اما این صربستان بود که به امتیاز ۲۰ رسید و بازی با اختلاف ۵ امتیاز به نفع این تیم شد.

در ادامه هم  زرینی جانشین معنوی نژاد شد. اما این تعویض‌ها و تشویق تماشاگران فایده نداشت و ایران ست اول را با نتیجه ۲۵ بر ۱۸ به حریف واگذار کرد.

تیم ملی ایران در دومین بازی خود شنبه ۱۲ تیر ساعت ۲۱ به مصاف ایتالیا می‌رود. تیم های آرژانتین و صربستان نیز ساعت ۱۸ با یکدیگر دیدار می‌کنند.

پیش از بازی ایران و صربستان نیز تیم ملی ایتالیا رودرروی آرژانتین قرار گرفت که این بازی با نتیجه ۳ بر یک به نفع  ایتالیا به پایان رسید.

ست دوم: ایران ۲۲ - صربستان ۲۵

در ست دوم هم این صربستانی‌ها بودند که با تکیه بر  "پودراشچنی"‌و سرویس‌های "ٱتناسویچ" تیم ملی ایران را در دریافت ها دچار مشکل کردند و موفق شدند در سالن مملو از جمعیت ٱزادی ۶ بر ۲ از ایران پیش بیفتند.

ضعف خط دفاع و توپ گیری‌ ایران باعث شد لوزانو مباشری و زرینی را در همان اوایل ست دوم به زمین بفرستد.

مارکو ایوویچ موفق شد ۷ امتیاز را برای صربستان به دست بیاورد. در تیم ملی ایران نیز میلاد عبادی پور ۴ امتیاز را به دست ٱورد.

نیکولا گربیچ سرمربی تیم ملی صربستان تا ست دوم از ستاره بازی‌های گذشته خود یعنی "کوواسویچ" استفاده نکرد.

دفاع خوب میرزاجانپور باعث شد تا تیم ملی ایران اختلاف امتیاز خود را با حریف کم کند و گربیچ درخواست وقت استراحت فنی کند.

 تماشاگران در وقت استراحت تلاش کردند که با تشویق‌های خود به بازیکنان تیم ملی روحیه بدهند تا امتیازهای عقب افتاده را جبران کنند. بعد از این وقت استراحت تیم ملی ایران موفق شد سه امتیاز پشت سرهم را از دفاع روی تو ربه دست بیاورد و بازی به تساوی ۱۳-۱۳ برسد.

ٱبشار میرزاجانپور روی پاس سعیدمعروف باعث شد دو تیم در امتیاز در ۱۷ به تساوی برسند.

سروصدای تماشاگران ایرانی باعث شد در ست دوم صربستانی‌ها سرویس‌هایشان با خطای بیشتری همراه باشد.

تیم ملی ایران موفق شد در ست دوم ۲۲ بر ۲۱ از حریف پیش بیقتد و در ٱستانه پیروزی در ست دوم قرار بگیرد.

در ادامه تیم ملی صربستان با جند توپ گیری خوب یک امتیاز از ایران پیش افتاد و بازی ۲۳-۲۲ شد تا لوزانو در خواست وقت استراحت کند.

آبشار حمزه زرینی به خارج از زمین رفت و بازی ۲۴-۲۲ شد و روی سرویس خوب "پودراشچنی" صربستانی این ست را هم ۲۵-۲۲ بردند.

ست سوم ایران 25 - صربستان 22

در ست سوم مباشری، زرینی و میرزاجانپور در ترکیب اصلی قرار گرفتند تا روند توپ گیری های تیم ملی ایران که در ست دوم و با حضور این بازیکنان بهتر شده بود ادامه یابد.

هر دو تیم تا ست سوم در دفاع روی تور 5 امتیاز کسب کرده بودند اما صرب‌ها موفق به گرفتن 4 امتیاز مستقیم از سرویس شده بودند.

تیم ملی ایران با آبشارهای دقیق 13 بر 10 از صربستان پیش افتاد تا سرمربی این تیم مجبور شود برای اولین بار در این مسابقه کوواسویچ را به میدان بفرستد.

توپ گیری خوب مرندی لیبروی ایران باعث شد محمد موسوی امتیاز 15 را برای ایران به دست بیاورد. در ادامه هم ایران امتیاز 16 راگرفت و بازی 16-13 به نفع ایران شد تا تماشاگران بیش از گذشته تیم ملی ایران را تشویق کنند.

در امتیاز 19-16 لوزانو مهدوی و محمودی را به زمین فرستاد. حمزه زرینی امتیاز 20 را برای ایران به دست ٱورد تا ایران با حمایت تماشاگران خود به کسب اولین ست در این بازی نزدیک شود.

ٱرمین تشکری دیگر بازیکنی بود که در اواخر این ست جایگزین محمد موسوی شد اما موفق نشد از سرویس امتیاز بگیرد.

اشتباه میرزاجانپور در عبور توپ از تور باعث شد امتیاز 21 به صربستان برسد و این تیم توانست بازی 23-22 کند تا لوزانو در خواست وقت استراحت کند.

به گزارش ایسنا، دفاع هوشمندانه بازیکنان ایران امتیاز 25 را به ایران داد تا ست سوم 25-22 به نفع ایران به پایان برسد.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین