کد خبر: ۳۷۸۹۱۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۹

عادت غلط آب نوشیدن بین غذا را ترک کنید

یک متخصص تغذیه با اشاره به اینکه مصرف آب برای سلامتی فرد مهم است، به عدم مصرف آن در بین غذا تاکید کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
علیرضا استاد رحیمی در گفت‌وگو با ایسنا، با اعلام این مطلب اظهار کرد: نوشیدن آب به هنگام غذا خوردن، یکی از عادت‌های غلطی است که همواره در بین مردم رایج بوده و حتی افرادی پیدا می‌شوند که بدون آب لب به غذا نمی‌زنند.

وی در خصوص تأثیر بدی که آب بر روی معده هنگام غذا خوردن می‌گذارد، تشریح کرد: این موضوع، هضم غذا توسط معده را با مشکل مواجه کرده و ریفلکس معده را نیز شدیتر می‌کند؛ از این رو لازم است که هنگام غذا خوردن از مصرف خودداری شود.

وی بیان کرد: افرادی که طی مدت طولانی این عادت غلط غذایی را داشته باشند، مبتلا به مشکلات گوارشی شده و سلامت خود را در معرض بیماری قرار می‌دهند.

این متخصص تغذیه با تاکید بر اینکه آب، یکی از مهم‌ترین مواد مورد نیاز بدن است، گفت: افراد برای داشتن سلامتی باید به مقدار کافی از مایعات و به‌خصوص آب استفاده کنند که مقدار مورد نیاز آب برای بدن افراد روزانه حداقل یک‌ونیم لیتر می‎باشد که تقریبا برابر با شش لیوان است.

وی افزود: در صورتی که فردی در طولانی‎مدت کم‌تر از مقدار استاندارد در روز آب مصرف کند دچار ضعف، سستی و برخی از مشکلات دیگر شده و درصورتی که زمینه ارثی سنگ‌کلیه در فرد وجود داشته باشد، فرد به این بیماری مبتلا می‌شود.

وی اظهار کرد: افراد باید برای حفظ سلامتی خود نیم ساعت قبل از غذا و یک ساعت بعد از غذا اقدام به استفاده از آب کرده و روزانه نیز بین وعده‌های  غذایی از آب کافی استفاده کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۲
1
0
جدی نگیرید اغلب این توصیه ها را بصورت کلی مطرح کردن اشتباه است، بطور مثال کسی که غلظت خون دارد ویا اسیداوریک بالایی دارد بهتر است بین غذا آب ولرم بخورد و یا بسیاری از یبوست ها با نخوردن آب بین غذا تشدید میشود،پس کلی فرق بین افراد و شرایط هست که اجازه نمیدهد یک تجویز کلی داد، لطفا خودتان را با توجه به هر توصیه ای نابود نکنید.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین