کد خبر: ۳۷۸۹۴۱
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۹

حمله آشوبگران میانماری به یک مسجد

با تشدید تنش‌های مذهبی، جمعیتی از مردم میانمار به یک مسجد حمله کرده و آن را به آتش کشیدند.
آفتاب‌‌نیوز :
رسانه دولتی میانمار امروز شنبه گزارش داد، گروهی از افراد مسلح با حمله به یک نمازخانه در شمال میانمار آن را ویران کردند. این دومین حمله به یک مسجد طی یک هفته گذشته است. احساسات ضد مسلمانان در این کشور عمدتا بودایی‌نشین به شدت افزایش یافته است.

براساس گزارش روزنامه دولتی میانمار موسوم به گلوبال نیو لایت، روز جمعه روستاییان در شمال ایالت راخین یک مسجد را با چوب، چاقو و سایر سلاح‌ها ویران کردند و سپس آن را به آتش کشیدند. این جمعیت کاملا خارج از کنترل و بی‌توجه عمل کردند. این ساختمان به دست جمعیت آشوبگر ویران شد. این حمله در پی اختلافاتی بر سر ساختمان مسجد آغاز شد. هیچ فردی بازداشت نشده است.

به گزارش ایسنا، این آشوب همزمان با پایان سفر 12 روزه یک ناظر حقوق بشری سازمان ملل متحد از میانمار انجام شد که نسبت به تنش‌های مذهبی در جامعه میانمار هشدار داده بود.

این مقام سازمان ملل متحد در کنفرانس خبری‌ روز جمعه خود از مقام‌ها خواسته بود تا درباره تخریب یک مسجد دیگر در مرکز بانگو در اواخر ماه گذشته تحقیقاتی انجام شود.  او گفت: مقام‌های میانمار باید نشان دهند که تحریک کردن و اعمال خشونت علیه اقلیت‌های قومی و مذهبی هیچ جایی در میانمار ندارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین