کد خبر: ۳۷۹۰۱۷
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۲

حقیقتی که باید درباره والیبال مان بدانیم/فرصتی که مفت سوزاندیم

والیبال ایران از صعود به فینال بازی های لیگ جهانی بازماند.
آفتاب‌‌نیوز :
با برد ایران مقابل صربستان قدرتمند، هواداران به صعود تیم ملی به مرحله نهایی لیگ جهانی خوشبین شدند اما نگاهی به وضعیت جدول مسابقات نشان می دهد شاگردان لوزانو دیگر شانسی برای صعود ندارند. با توجه به امتیازات کم ایران نسبت به تیمهای 5 برده، شاگردان لوزانو حتی اگر دو بازی بعدی برابر ایتالیا و آرژانتین را 3-0 ببرند و ایتالیا و فرانسه و آمریکا 3 بازی بعدی خود را 3-0 ببازند باز هم ایران شانس صعود به فینال را ندارد.

البته پیشتر جواد محتشمیان ، کارشناس و گزارشگر قدیمی والیبال ایران ، در روز بازی ایران و صربستان در بلگراد تاکید کرده بود شاگردان لوزانو برای صعود به مرحله نهایی مسابقات ، نیاز به 15 امتیاز دارند. یعنی تیم ملی اگر در تهران هر 3 مسابقه اش را با امتیاز کامل می برد هم به امتیاز 14 می رسید و نمی توانست به مرحله دوم صعود کند. 

لوزانو و دستیارانش و البته فدراسیون والیبال برای خوشحالی جمعیتی که به سالن 12 هزار نفری می آیند ، این 3 بازی را هم مثل همه بازی های قبلی شان با تمام قوا به میدان می روند و باز سعید معروف و دوستانش می خواهند در مصاحبه های شان از خستگی بگویند. خستگی از لیگ ، از بازی های فشرده انتخابی المپیک. سفرهای قاره ای و شرایط دشوارشان. تیم ملی سومین لیگ جهانی اش را هم در دست اول پشت سر گذاشت ، بی آنکه در هیچ یک از این سه لیگ معتبر ، توجه ویژه ای به پشتوانه سازی داشته باشد. تیمی که بعد از المپیک باید پوست بیاندازد ، هنوز نتوانسته یک پاسور جوان در ترکیبش رو کند یا برای محمودی و غفور آلترناتیوی بتراشد که این دو بعد از این همه فشار و مصدومیت های پیاپی در زمان لازم بتوانند مجالی برای استراحت داشته باشند!

به گزارش خبرآنلاین، بی شک این شادی بردهای غرورانگیز تهران ، تا مدت ها در خاطر همه خانواده ورزش ایران می ماند اما آنچه از یاد رفت ، فرصتی بود که باید به نسل آینده داده می شد. بی شک مربی بزرگی چون لوزانو می تواند تیم آینده والیبال ایران را بسازد اما او که لیگ ایران را ندیده ، تنها بر اساس بازیکنانی که به اردو دعوت شده اند ، می تواند تیمش را ارنج کند و والیبال ما هم به او اینگونه و در قالب همین تیم به او معرفی شده که وقتی می خواهد پاسور سوم دعوت کند ، دست به دامن بهبودی 37 یا 38 ساله می شوند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین