کد خبر: ۳۷۹۳۲۴
تعداد نظرات: ۲۰ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۲
اگر جایی نیاز به عذرخواهی باشد، بدون تردید باید از مردم عذرخواهی کنیم

اظهارات مهم رئیس‌جمهور درباره حقوق‌های غیرمتعارف/تحول بزرگ در انتظار شبکه‌بانکی

برطبق آیین‌نامه‌های سال 90، یک مدیر می‌توانست حتی تا یک میلیارد تومان هم دریافتی داشته باشد‌ لذا امروز باید این آیین‌نامه‌ها اصلاح شود./حقوق و دستمزدی که گرفته می‌شود، باید متناسب با خدمتی باشد که به جامعه ارایه می‌شود./فضایی که در زمینه دستمزدهای نامتعارف در جامعه شکل گرفت را خیر می‌دانم و باید از آن استقبال کرد و در مواجهه با آن باید وظیفه و مسئولیت اصلی خودمان را انجام دهیم و اگر جایی نیاز به عذرخواهی داشت، بدون شک و تردید باید از مردم عذرخواهی کنیم چرا که مردم ولی‌نعمت‌های ما هستند‌/دولت در عذرخواهی از مردم لکنت زبان نخواهد داشت و این کار را به نفع مردم و صلاح کشور می‌داند/مشکل حقوق‌های نامتعارف، مربوط به قوه و دستگاه خاصی نیست/دستگاه‌های نظارتی دقت لازم نداشتند؛ اصلاح حقوق ها را تا آخر ادامه می‌دهیم.
آفتاب‌‌نیوز :
رییس جمهوری با بیان اینکه حل معضلات و مطالبات مردم بی تردید با هماهنگی قوای سه گانه و بویژه مجلس و دولت امکان پذیر است، تصریح کرد: خواست و مطالبات مردم در وهله نخست و در کنار موضوعات سیاسی و فرهنگی، حل معضلات و مشکلات اقتصادی است.

به گزارش آفتاب‌نیوز، حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی یکشنبه شب و در جلسه مشترک دولت و مجلس شورای اسلامی، اهتمام و تلاش اصلی دولت را حل و فصل معضلات اقتصادی کشور دانست و اظهارداشت: یکی از اهداف اصلی مذاکرات هسته ای نیز ایجاد حرکتی مثبت در اقتصاد بود چرا که شرایط دوران تحریم، با عزت یک ملت بزرگی همانند ملت ایران همخوانی نداشت و گاهی حتی در مواردی، برخی اقدامات به ظاهر کشورهای دوست هم غیرقابل تحمل بود.

رئیس‌جمهور: حقوق‌های نامتعارف، مربوط به قوه و دستگاه خاصی نیست

رییس جمهوری با اشاره به برنامه های گسترده دولت برای کاهش تورم، خروج از رکود و حرکت به سمت رونق و توسعه گفت: باید برای رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال برای جوانان، همه قوا و نهادها در کنار هم قرار گیرند.

رییس شورای عالی امنیت ملی در ادامه با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری سال 92 و همچنین مجلس شورای اسلامی در سال 94، گفت: مشروعیت سیاسی همه ما از آراء مردم است و وظیفه ما تلاش برای حفظ منافع کشور و حل مطالبات و مشکلات مردم است.

دکتر روحانی با اشاره به اینکه خواست مردم، حل و فصل معضلات و مشکلات اقتصادی است، ادامه داد: در مقایسه با کشورهای منطقه و همسایه می‌توانستیم بهتر از شرایط کنونی باشیم و رسیدن به رشد 8 درصدی، تورم تک‌رقمی، تک نرخی شدن بیکاری و جذب سرمایه داخلی و خارجی امری پیچیده مشکل و ناممکن نیست.

رییس‌جمهوری با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در زمان تصویب سند چشم‌انداز بیست ساله کشور که این سند را در کنار قانون اساسی دانسته‌اند، اظهار داشت: در نیمه راه این سندچشم‌انداز، رشد 10 ساله اقتصادی کمتر از 3 درصد بوده و در حوزه ایجاد اشتغال، رشد اقتصادی و کاستن از نرخ تورم نیز موفقیت چندانی نداشتیم که این امر با توجه به درآمدهای نفتی که در همان سالها داشتیم، قابل قبول نیست.

دکتر روحانی با بیان اینکه دولت تدبیر و امید از آغاز بکار به حل مسایل اقتصادی کشور اهتمام ویژه‌ای داشت، تأکید کرد: یکی از اهداف مهم دولت برای حل و فصل مسأله هسته‌ای باز شدن راه برای فعالیت و رشد اقتصادی، اشتغال جوانان، جذب سرمایه، تکنولوژی و همچنین بازار صادرات بود.

رییس جمهوری ادامه داد: هدف اصلی از توافق هسته‌ای این بود که با برداشته شدن تحریم‌ها فرصت جدیدی برای فعالیت اقتصادی فراهم شود.


دکتر روحانی با بیان اینکه دولت در کاهش نرخ تورم از بسیاری از برنامه‌های از پیش تعیین شده جلوتر است، گفت: بسیاری در کشور معتقد بودند که این امر شدنی نیست اما در سال 95 به تورم تک‌رقمی رسیدیم و تلاش می شود این روند تداوم یابد.

رییس جمهوری با اشاره به تلاش‌های دولت برای رونق اقتصادی در کشور، گفت: در سال 93 شاهد رشد 3 درصدی بودیم اما در 94 به دلیل نوسانات قیمت نفت با مشکلاتی مواجه شدیم و اکنون نیز وجود همین نوسانات، از مشکلات دولت است.

دکتر روحانی تأکید کرد: اگر رونق اقتصادی و شرایط اشتغال بویژه برای قشر تحصیلکرده ایجاد نکنیم، قطعاً در سال‌های آتی با معضلات اجتماعی و اقتصادی متعدد مواجه خواهیم شد و البته این مسایل با همکاری و در کنار هم قرار گرفتن مجلس و دولت قابل حل می‌باشد.

رییس جمهوری با تأکید بر اینکه برای ایجاد رونق در کشور سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی ضروری است، اظهار داشت: باید فضای کسب و کار مهیا تا در نتیجه آن سرمایه‌ جذب شود.

دکتر روحانی با اشاره به اینکه در حال حاضر رتبه ایران در فضای کسب و کار از 153 به 118 بهبود یافته است، گفت: اما کماکان نیاز به کار بیشتر در این زمینه وجود دارد و تلاش کردیم تا مشکلات، قوانین مزاحم و مجوزها را در دولت کاهش دهیم.

رییس جمهوری در ادامه سود بالای تسهیلات بانکی و ضعیف بودن توانمندی بانک‌ها را دو مشکل اساسی در نظام بانکی کشور دانست و گفت: برای رفع این مشکل یکی از گام‌های اساسی ساماندهی نظام بانکی است و در این راستا در ستاد اقتصادی دولت طرحی تهیه و تدوین شده که در روزهای آینده از آن رونمایی خواهد شد.

دکتر روحانی با اشاره به اینکه برای حل و فصل مسایل بانکی باید چند اقدام اساسی و فوری انجام گیرد، اظهارداشت: در اصلاحیه بودجه که به زودی تقدیم مجلس شورای اسلامی خواهد شد، راهکارهای برطرف کردن برخی از مشکلات بانکی از جمله انتشار اوراق بهادار مورد توجه قرار گرفته است و در برخی موارد نیازمند مجوزهایی از مجلس هستیم تا بتوان سود تسهیلات را کاهش و قدرت بانک‌ها برای ارایه تسهیلات را افزایش دهیم.

رییس جمهوری اضافه کرد: در صورت تصویب این لایحه شاهد تحول بزرگی در بخش بانکی کشور خواهیم بود.

دکتر روحانی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع حقوق‌های نامتعارف اشاره کرد و گفت: آنچه در روزهای اخیر در رسانه‌ها و فضای مجازی در‌خصوص برخی دریافت‌هایی که عادلانه و منصفانه نبود، منتشر شد، در مجموع خیر تلقی می‌کنم. به هر حال مشکلی وجود داشته و دستگاه‌های نظارتی دقت لازم و بهنگام را روی این مسأله انجام ندادند.

رییس جمهوری افزود: براساس گزارش یکی از نهادهای نظارتی برطبق آیین‌نامه‌های سال 90، یک مدیر می‌توانست حتی تا یک میلیارد تومان هم دریافتی داشته باشد، و در ظاهر هیچ مشکلی هم وجود نداشت، لذا امروز باید این آیین‌نامه‌ها اصلاح شود.

دکتر روحانی تصریح کرد: برای اصلاح مشکلاتی که در این زمینه وجود داشته اقدامات لازم را آغاز کرده و آن را تا آخر ادامه خواهیم داد.

رییس جمهوری اضافه کرد: ممکن است یکسری از امور خلاف قانون نباشد، اما اگر منصفانه به قضاوت بنشینیم کاری درست و عادلانه نیست، حقوق و دستمزدی که گرفته می‌شود، باید متناسب با خدمتی باشد که به جامعه ارایه می‌شود.

دکتر روحانی تصریح کرد: فضایی که در زمینه دستمزدهای نامتعارف در جامعه شکل گرفت را خیر می‌دانم و باید از آن استقبال کرد و در مواجهه با آن باید وظیفه و مسئولیت اصلی خودمان را انجام دهیم و اگر جایی نیاز به عذرخواهی داشت، بدون شک و تردید باید از مردم عذرخواهی کنیم چرا که مردم ولی‌نعمت‌های ما هستند.

اظهارات مهم رئیس‌جمهور درباره حقوق‌های غیرمتعارف

رییس جمهوری تصریح کرد: دولت در جایی که احیاناً غفلتی شده باشد در عذرخواهی از مردم لکنت زبان نخواهد داشت و این کار را به نفع مردم و صلاح کشور می‌داند.

براساس گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، روحانی گفت: مشکلی که در زمینه حقوق‌های نامتعارف وجود دارد، همگانی است و مربوط به یک قوه و دستگاه خاصی نیست، لذا همه باید دست به دست هم دهیم و این مشکل را حل و فصل کنیم و به فضل الهی حل و فصل خواهیم کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲۰
مجید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۳
0
8
آقای عارف رو ندیدم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۳
3
9
با سلام
ریس جمهور عزیز ممنون از اینکه هم خودتون خوبید و هم دولت خوبی دارید خواهش میکنم حقوقهای مدیران دستگاهها و اعضای هیات علمی در ادارات بخصوص سازمان تحقیقات به علت هیات امنایی حقوق اعضای هیات علمی با غیر هیات علمی اختلاف حقوق زیاد است متشکرم ریس جمهور محبوب
بازنشسته
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۴
1
7
شما در این سه سال برای بازنشسته ها چه کار کرده اید ؟ ایا راهکاری برای رفع تبعض دارید پس عمل کنید ...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۴
2
3
در دانشگاه تهران هم یک مدیر هیات علمی در پست مشابه 4 برابر کارمند با مدک دکتری حق مدیریت می گیرد. انصاف نیست.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۴
2
6
حرف عدالت هم حتی عملی نشود
امید ساز ، وانگیزه افزون است
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۴
1
6
سلام جناب آقای رییس جمهور عزیز
مشکل فیش های حقوق در همه قسمت های کشور هست اعم از مجریه قضاییه و مقننه و شرکت های بورس و خود بورس و سپاه و ارتش بنیادها نهادها و
نابرابری زیاده
به صورت پرداخت های حق جلسه هیئت مدیره پاداش ها و عضویت در هیئت مدیره چند شرکت که در فیش نمیاید
خواهشمند است دستور صدور دستورالعملی به صورت کارشناسی دقیق را صادر فرمایید
دولت مقصر این بی انظباتی مالی نیست
ولی میتونه اصلاحش کنه و نامی نیک بزاره
تعیین سقف حداقل و حد اکثری با اعمال ضرائب
مثلا مدیر عامل بان 19 تومن معاونان بانک 75 درصد حقوق مدیر عامل
مدیران کل 70 درصد حقوق معاونین رییس ادارات 65 درصد میران مدیران کل
کمک کارشناس 60 درصد و ......
البته در کنار این موارد باید چارت سازمانی هر اداره یا قوه یا شرکتی میز اصلاح و تایید شود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۴
2
4
روحانی عزیز مچکریم
امیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۴
0
4
در وزارت نفت یک کارشناس لیسانس با وضعیت استخدامی رسمی و با ده سال سابقه کار حدود پانزده میلیون تومان حقوق می گیره.کارمند قرارداد موقت با همین سوابق یک میلیون و نیم میگیره این انصاف نیست. رییس جمهور محترم لطفا به این تبعیض رسیدگی کنید.
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۴
2
3
سلام خدمت ریاست محترم جمهور
در رابطه با فیش های حقوقی به استحضار میرساند
1- عدو شود باعث خیر مطمئنا این جریان به اطلاح امور کشور به نفع دولت تمام خواهد شد باعث اصلاح سیستم اداری کشور میشود و نام نیک آن برای دولت تا ابد میماند
2- باعث از بین رفتن نابرابری و عدالت در پرداخت خواهد شد
3- باعث تدوین دستورالملی میشود که ظابطه مند خواهد بود
4- با جلوگیری از داشتن پست های متعدد باعث کمتر شدن بیکاری میشود
5- قطعا دلالان تحریم تو این قضیه که باث و بانی اون خودشان هستند ضرر شدید میکنند
ضمنا چنانچه فیش حقوقی شهرداری تهران اعضای شورای شهر و مدیران شهرداری منشر شود بد نیست
که دروغگویی عده ای ثابت شود البته شهر دار از شرکت های زیر مجموعه شهرداری نیز کلی پاداش میگیرد که در فیش لحاظ نمیشود
درخواست اخر از جناب رییس جمهور
تلاش جهت اصلاح امور مردم با شما هستند و عزل نجومی ها
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۴
2
3
حقوق و پاداش های آقای بذر پاش در سازمان ملی جوانان سایپا و نمایندکی مجلس مشخص شود
ضمنا چرا دولت با روزنامه وطن امروز برخورد نمیکنه
با توجه به سرو صدای صدا و سیما
بررسی فیش حقوقی رییس و مدیران صدا و سیما جالبه بخصوص پاداش ها
ابوذر غفاری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۴
2
3
خوب هست دولت محترم در خصوص شرکتهای پتروشیمی منطقه ماهشهر و عسلویه که به بدترین شکل ممکن واگذار شده اند ( معلوم نیست به کجا ها و چگونه واگذار شده اند نیز تحقیقات خود را شروع کند. حاصل خیانت های دولت مهر نورز و اختلاسگر و ناپاک و چپاول منابع و سرمایه های کشور و ملت ) و حقوق ها و پاداش های نجومی مدیران عامل شرکتهای پتروشیمی را نیز مورد توجه ویژه قرار دهد تا از ثروت های باد آورده ای که اینها در این چند سال خصوصی شدن به جیب زده اند نیز افشا کند و متخلفان ناشایست را معزول و پول بیت المال را بر گردانند. تا مردم نیز دلگرم برخورد دولت با مفسدان اقتصادی باشند .خدا یاورتان باشد.
شاهمرادپور
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۴
0
3
جنابدکتر روحانی اتفاقا ریشه اصلی فساد در وضع قوانینی است که نمایندگان محترم به نفع خود و نواده هایشان وضع می کنند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۴
2
2
صدای همه برای فیش های نجومی درامد
اما صدای کسی برای فیش های پر از درد کارگری
درنیامد
ناشناس
|
-
|
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۴
1
2
یک سوال بزرگ درذهن من اینه که من نظامی چرااینهمه زجر می کشم وسختی تحمل می کنم وخانواده من درعذابند هیچ وقت هم مزه رفاه معمولی رانمی چشیم.ولی یک کارمند بانک ازهرثانیه کاردربانک باید مبالغ گزافی بگیره.چرا؟چرا؟چرا؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۴
3
1
صداتون برای حقوق کمتر هم دربیاد چه ایرادی داره همه حقوق بالا بگیرن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۴
0
3
40 در صد مردمكم درآمد با 40 يا 50 ميليون پولي كه از ديه تصادفات و يا سنوات بازنشستگي را در بانكها سپرده كرده بودند تا خرج بخور و نمير بچه هاي بي سرپرست خود كنند را با كم كردن اين سود همين جا هم به قشر كم درآمد ضربه زديد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۴
1
0
اقای رییس جمهور ترا قسم میدهم فکری هم به حال حقوقهای بی حساب کتابی که در تنها صنعت داراب حیف ومیل میشود هم بکنید درسته که صدای مامستضعفین به جایی نمیرسه صدها نفربازنشسته بااین همه بیکاردارن اینجاحقوقهای بی حساب کتاب میگیرن دست ماهم بگیرید داراب فارس سیمان
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۴
0
2
امیدواریم سری هم به مدیران شرکت های خودرو ساز بزنند ایران خودرو ایران خودرو دیزل سایپا ....
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۴
0
2
امیدواریم سری هم به مدیران شرکت های خودرو ساز بزنند ایران خودرو ایران خودرو دیزل سایپا ....
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۵
0
2
همان هایی که حقوق نجومی میگرفتن و میگیرن
داد بیداد
دادا بیداد
وای کارخانه ها تعطیل شد
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین