کد خبر: ۳۷۹۶۲۴
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۸
محکومیت جهانی حملات تروریستی در عربستان

چه‌کسی در مدینه عملیات‌انتحاری انجام داد؟+تصاویر

شبکه خبری العربیه در خبری فوری تصاویر عامل انتحاری انفجار مدینه منوره را منتشر و وی را عمر عبدالهادی العتیبی 18 ساله معرفی کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
شبکه خبری العربیه تصویری از عمر عبدالهادی العتیبی 18 ساله را منشتر کرد.

به گزارش آفتاب‌نیوز، منابع آگاه عربستانی اعلام کردند که عامل انتحاری مذکور با هدف ترور نیروهای امنیتی عربستان در اثنای افطار خود را در نردیکی مقر نیروهای امنیتی در جوار مسجد النبی منتشر کرد.

در این انفجار چهار تن از نیروهای عربستانی کشته شدند. این انفجار محکومیت‌های زیادی را به دنبال داشت.

چه‌کسی در مدینه عملیات‌انتحاری انجام داد؟+تصاویر

محکومیت جهانی حملات تروریستی در عربستان

به دنبال وقوع چند حمله تروریستی در شهرهای جده، مدینه منوره و القطیف عربستان، تعدادی از کشورهای جهان این حملات را به شدت محکوم کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، طی دو روز گذشته چند حمله تروریستی شهرهای جده، مدینه منوره و مسجدی در القطیف عربستان را هدف قرار داد که در این انفجارها چند تن نیز کشته و زخمی شدند. تعدادی از رهبران کشورهای عربی و دیگر کشورها این انفجارها را به شدت محکوم کردند.

ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن در پیامی به ملک سلمان بن عبدالعزیز، همتای عربستانی خود خشمش را از این انفجارهای تروریستی ابراز داشت و این حملات را به شدت محکوم کرد.

وی بر همبستگی کامل اردن با رهبران و مردم عربستان در مقابله با تروریسم تأکید کرد و از خداوند خواست به عربستان ثبات و امنیت بدهد و هرگونه حادثه ناگواری را از این کشور دور کند.

مصر نیز ضمن محکوم کردن این حملات تروریستی بر همبستگی خود با عربستان در مقابله با تروریسم تأکید کرد.

عبدالله بن زاید آل نهیان، وزیر خارجه امارات نیز در بیانیه‌ای این حملات بزدلانه را به شدت محکوم کرد.

چه‌کسی در مدینه عملیات‌انتحاری انجام داد؟+تصاویر

وی تأکید کرد: امارات همواره از رهبران و مردم عربستان در اتخاذ هرگونه اقداماتی برای ریشه کن کردن خطر تروریسم حمایت می‌کند.

عبدالله بن زاید آل نهیان گفت: ثبات عربستان پایه اساسی ثبات امارات و منطقه خلیج فارس است. برای همین ما معتقدیم که این جنایت‌ها امارات و شهرها و مردمش را نیز هدف قرار داده است. ما اطمینان داریم که عربستان می‌تواند این تهدید را از بین ببرد.

اردن، بحرین، اتحادیه عرب، اتحادیه جهانی علمای مسلمین، سازمان همکاری اسلامی، سازمان اسلامی، آموزشی، علمی و فرهنگی (آیسسکو)، انصارالله یمن، حزب الله لبنان، ترکیه، کویت و عراق نیز این حملات را محکوم کردند.

ایاد مدنی، دبیرکل سازمان همکاری اسلامی گفت: کسانی که دست به چنین اقدامات تروریستی زدند دنبال توطئه و طرحی هستند تا ثبات و امنیت عربستان را برهم بزنند.

وی به خانواده‌های قربانیان این حملات تسلیت گفت و تأکید کرد که به توانایی مقامات سعودی در تحت پیگرد قرار دادن جنایتکاران اطمینان دارد.

یوسف القرضاوی، رئیس اتحادیه جهانی علمای مسلمین نیز در پایگاه اجتماعی فیس‌بوک نوشت: من به شدت این حملات تروریستی در مدینه، القطیف، جده و الکراده و در هر مکانی که اتفاق می‌افتد محکوم می‌کنم. اسلام از چنین اقدامات جنایتکارانه‌ای که علیه بی‌گناهان اتفاق می‌افتد، مبری است.

سازمان آیسسکو ضمن محکوم کردن این انفجارهای تروریستی اعلام کرد که از اقدامات عربستان در مقابله با تروریسم حمایت می‌کند.

شوقی علام، مفتی مصر ضمن محکوم کردن این حملات تروریستی گفت: تروریسم مثل سرطان خطرناک است و باید نهایت تلاش را برای از بین بردن آن بکار گرفت.

وزارت خارجه مصر ضمن محکوم کردن حملات تروریستی در عربستان تأکید کرد: ما از عربستان در مقابله با تروریسم حمایت می‌کنیم.

دولت اردن در بیانیه رسمی انفجارهای تروریستی در عربستان را محکوم و اعلام کرد: این انفجارها که مکان عبادت را هدف قرار داده دلیلی بر گمراهی گروه‌هایی است که امت عرب و اسلام را هدف قرار داده‌اند.

دولت اردن همبستگی کامل خود را با عربستان در زمینه مبارزه با تروریسم اعلام کرد.

دولت فلسطین نیز این انفجارهای تروریستی را به شدت محکوم کرد.

پارلمان کویت ضمن محکوم کردن انفجارهای تروریستی در بحرین، عربستان، عراق، لبنان، ترکیه و بنگلادش از جامعه جهانی خواست اقدامات مهمی را برای ممانعت از تکرار این حملات اتخاذ کند.

الازهر نیز این انفجارها را به شدت محکوم و بر حمایت خود از عربستان در مبارزه با تروریسم تأکید کرد.

تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر و صباح الاحمد الجابر الصباح، امیر کویت نیز پیامی را برای ملک سلمان فرستادند و در آن این انفجارهای تروریستی را محکوم کردند.

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه نیز در گفتگوی تلفنی با ملک سلمان انفجارهای تروریستی در شهرهای عربستان را به شدت محکوم کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
United States of America
|
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۵
0
1
روزگذشته حملات تروریستی درچندنقطه عربستان بوده،یکی ازاین حملات این پسر18 ساله بوده بقیه چی؟
مدافع
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۵
0
2
جالب است که تا به حال ایران اظهار نظری نکرده؟
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۵
3
2
کار خود رژیم ملعون آل سعوده تا افکار بین المللی رواز گزارش آمریکا در مورد نقش آن توحملات ۱۱سپتامبر منحرف کنه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین