کد خبر: ۳۷۹۹۴۹
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۵
تلاش برای تضعیف پایگاه‌های عمومی دولت روحانی

سناریوی جدید تندروها/حمله به دولت روحانی با کمک از اصلاح‌طلبان جعلی

تندروها تلاش دارند به شکلی روابط بین دولت و جریان‌های حامی او از جمله اصلاح‌طلبان را مخدوش کرده تا به شکلی پایگاه‌های عمومی روحانی در انتخابات را تضعیف کنند. بر همین اساس یک روز انتقادات اصلا‌طلبان از برخی سیاست‌های به‌جامانده دولت دهم را به پای اختلاف جدی با روحانی می‌نویسند و روز دیگر از چهره‌های جعلی اصلاح‌طلب سعی بر آن دارند تا چالش جدیدی برای دولت روحانی ایجاد کنند.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس سیاسی- سناریوی جدیدی برای دولت روحانی فراهم کرده‌اند. حال که خودشان نمی‌توانند به سبب ضعف مدیریتی و نیز مشکلات عدیده اقتصادی و مالی مورد اعتماد دیگران واقع شوند؛ راحترین راه شاید همین موضوع باشد که دولت معتمد و محبوب دیگری در کشور وجود داشته باشد تا بدین شکل رقابت را برای خودشان محقق کنند. 

به گزارش آفتاب‌نیوز، اگر در دولت دهم پای اسفندیار رحیم مشایی به عنوان سرحلقه انحراف مطرح شد حالا سعی بر آن دارند که دقیقا چنین اتهامی را متوجه دولت روحانی کنند و از حسین فریدون، مشایی دیگری برای مردم بسازند. همچنین اگر پروژه عظیم یارانه با شکست و تبعات سنگین برای کشور را رقم زدند حالا مترصد آن هستند که مساله حذف یارانه‌ها را برای مردم زیان‌بار جلوه دهند. همین‌طور تخلفات مالی و اداری که در نهایت موجبات برخی اتهامات و محکومیت‌های سنگین را برای کابینه دولت دهم فراهم کرد حالا در پوشش اتهاماتی چون فیش‌های حقوقی غیرمتعارف قرار گرفته است به امید آنکه مردم آن اتفاقات و آن پرونده را فراموش کنند.
 
دولت روحانی اگرچه طی سه سال گذشته با مانع‌تراشی‌های متعدد و مختلف تندروها همراه بوده و شواهد گواه آن را می‌دهند که هیچ‌کدام از این کارشکنی‌ها به اندازه سال پایانی عمر دولت دردسرساز نخواهد بود. همچنان که بحث اتاق‌های فکر تخریبی علیه دولت مطرح است و ضمن آن دولت درگیر چندین و چند اتهام بزرگ قرار گرفته است‌، پیش‌بینی می‌شود که دیر یا زود مساله افشاگری‌های بی‌اساس علیه دولت بیشتر و بیشتر شود.
 
کمااینکه علیرضا زاکانی دبیرکل جمعیت رهپویان و یکی از نزدیکان دولت احمدی‌نژاد اخیرا با برگزاری نشست مطبوعاتی به همت رسانه‌های تندرو و افراطی این مساله را کلید زد و اتهامات عدیده و البته غیرمستندی را به دولت وارد کرده تا به شکل دیگری ساکنان پاستور را تحت فشار قرار دهد. او در این اتهامات بیشتر تاکید بر نقش‌آفرینی نزدیکان روحانی در تخلفات و مفاسد اقتصادی داشت؛ سناریویی که پیشتر در دولت احمدی‌نژاد عینت پیدا کرد و تا آنجا پیش رفت که دست آخر رییس دولت وقت به‌جای برخورد با تخلفات در مقام حمایت از ایشان برآمد و آنان را خط قرمز دولت دهم برشمرد تا هنوز بعد از گذشت 3 سال هیچ خبری از این پرونده‌ها و متخلفان برای مردم بازگو نشود.
 
این در حالی است که روحانی و کابینه او همچنان مصر به آن هستند که تمامی زوایای اتهامات در صورت صحت موضوع رسیدگی و افشا شوند. به‌ویژه در مساله فیش‌های حقوقی که تاکنون برخی متخلفان و مقصران نیز با برخورد جدی دولت مواجه شده‌اند. اما این مساله نیز باعث نشده تا جریان‌سازی‌ها علیه دولت متوقف شود و چون دریایی مطلام جریان‌ها و موج‌های تخریبی یکی پس از دیگری پاستور را نشانه می‌رود و جالب آنکه در این میان جریان‌های رسانه‌ای به سبب محدودیت‌های ایجاد شده، نمی‌توانند در حمایت از دولت روحانی اعلام موضع کنند تا به شکلی کفه ترازو به نفع جریان‌ها تندرو باشد.

جالب‌تر آنکه در این میان تلاش دارند به شکلی روابط بین دولت و جریان‌های حامی او از جمله اصلاح‌طلبان را مخدوش کرده تا به شکلی پایگاه‌های عمومی روحانی در انتخابات را تضعیف کنند. بر همین اساس یک روز انتقادات اصلا‌طلبان از برخی سیاست‌های به‌جامانده دولت دهم را به پای اختلاف جدی با روحانی می‌نویسند و روز دیگر با استفاده از چهره‌های جعلی اصلاح‌طلب سعی بر آن دارند تا چالش جدیدی را برای دولت روحانی ایجاد کنند. همچون مصاحبه اخیر محمد زارع فومنی که مدعی شده است: «اصلاح‌طلبان دنبال عبور از روحانی هستند و آقای روحانی گفتند رئیس‌جمهور با کسی عهد اخوت نبسته است، اگر چنین است اول با فسادهای برادر خود که رئیس سازمان بازرسی نیز به طور علنی آن را اعلام کرد، برخورد جدی کند.»

البته نمایندگان مجلس شورای اسلامی به ویژه اعضای فراکسیون امید‌، این وعده را داده‌اند که با تنظیم و اصلاح برخی قوانین و مقررات و نیز اعلام حمایت از دولت می‌توان تا حدودی جلوی این مانع‌تراشی را مسدود کرد. محمدجواد فتحی یکی از نمایندگان اصلاح‌طلب مردم تهران در مجلس شورای اسلامی می‌گوید که «فراکسیون امید به محض تشکیل هیات رییسه دائم وارد دستورات و اولویت‌های خود خواهد شد که حمایت از دولت در جهت حفظ منافع ملی به ویژه در عرصه مهم اقتصادی‌، معیشتی و حقوق شهروندی بخش اصلی آن را مشمول می‌شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۸
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۷
25
21
اصلاح طلبان قلابی مثل خانم معروف عضو شورای شهر تهران کم نیستند که با شعار اصلاح طلبی سعی در فریب مردم دارند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۷
20
7
خوشا زمان انقلاب ، خوشا زمان جنگ ، خوشا زمان سازندگی ، سختی بود ولی دل مردم با هم بود ، رفاقت بود ، صمیمبت بود . خدا لعنت کند آنان که در طول ۸ سال حکومت دولت پاکدستی ! بذر نفاق و دروغ و ریا را در جامعه افکندند . غیبت و تهمت را حلال کردند و رواج دادند . جامعه را نه دو دسته که چند دسته کردند و بلائی بر سر اخلاق آوردند که معلوم نیست آثار شوم این تخریب فاجعه بار تا کی در بین ما خواهد ماند . احمدی نژاد روش بسیار ناپسندی را در کشور رواج داد که حمله به دولت دکتر روحانی و موضع گیری علیه او با ماسک انقلابی و اصلاح طلب و امثالهم از تبعات ننگین آن بی فرهنگی است . از روزی که بخواست خدا و با همت مردم ، دکتر روحانی آمد تا شاید مقداری از آثار شوم سونامی احمدی نژاد را از بین ببرد ، نفاق افکنان لحظه ای ملت را راحت نگذاشتند و البته به لطف خدا تفکر احمدی نژادی محکوم بفناست .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۷
1
0
این دعواها به ما چه؟ رقابت بر سر اختلاس و فیش حقوق بالای صد میلیون تومان + سایر درامدها بعلت دسترسی به اطلاعات و امکان تصمیم گیری برای استخدام، قرارداد خرید کلا و خدمت و....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۷
18
6
مردم هوشیار باشند دشمن ترفند دیگر ندارد و آخرین ترفندش فیش حقوقی که آنهم سرشان به سنگ خورد انگار این فیشهای حقوقی در دولت نهم و دهم نبود که الان پیدا شد.
پاسخ ها
حسین
| United States of America |
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۷
فیش های حقوقی در دولت نهم و دهم بود، اما آشکار!
ناشناس
| Germany |
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۷
جناب مگر در این دولت فیش های حقوقی مخفی بوده ؟ نگاهی به بخشش های مرتضوی از جیب کارگران بیندازید بعد از به اصطلاح پاکدستان دفاع کنید
امرایی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۷
3
1
البته کوتاهی خود دولت در دفاع از حقوق حقه مردم و بعضا مشارکت خود دولت در تضییع حقوق مردم امری غیر قابل انکار است در خیلی از جاها دولت با عملکرد سوال برانگیز خود اعتماد مردم را نسبت خود شدیدا خدشه دار نموده و از پشت به صمیمی ترین یاران خود خنجر میزند.
اون از چپاول و غارت رای مردم در انتخابات 7 اسفند در شهرستان کوهدشت و این هم ازبر کناری مدیران پاکدست حامی دولت وانتصاب مدیران احمد نژاد بجای آنها!!! و از همه بدتر اینکه هنوز یک نفر ازجانب
دولت وبویژه از طرف رئیس جمهور به خود زحمت نداده بعد از آن همه بی حرمتی و چپاول و غارت و خیانت انتخاباتی در 7 اسفند، از مردم قلک زده کوهدشت دلجویی کند دریغ از یک عذر خواهی ساده !!!
دولت چگونه می خواهد اعتماد از دست رفته این مردم را بدست بیاورد؟؟؟ فردا آقای رئیس جمهور به رای این مردم احتیاج دارد توقع نداشته باشد مثل دور گذشته با جان ودل از ایشان حمایت کنند.اف بر این روزگار که برمدار بی وفایی می چرخد!!!فردا که وقت انتخابات می رسد همه برای کسب رای مردم به دریوزگی می افتند و بعد از اینکه خرشان از پل گذشت همه چیز را به فراموشی سپرده و برای بقاء خود معامله گری را آغاز میکنند؟ ایا تا بحال کسی از مردم پرسیده چه دردی دارید چرا ناراحتید؟؟ ایا تابحال کسی از جانب رئیس جمهوربه این شهر گسیل شده است که ببینند که این ادعاهایی که این مردم می کنند صحت دارد یا نه؟ نکند دولت این مردم را لایق دلجویی نمی داند.
بخاطر رضای خدا این عریضه را به سمع و نظر رئیس جمهور برسانید نفرین خدا بر شما اگر کوتاهی کنید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۷
12
2
دلواپسان از گذشته دور دنبال طرح ژنریک سیاسی بودند مثلا چند نفر بریده از فلان گروه دانشجویی را صاحب آن گروه جا زده و تمام بیانیه ها را با تیتر درشت به نام آن گروه به خورد مردم می دادند. و یا برای شخصیت معروف که مورد قبول اکثریت مردم بود فردی را با مشابه اسمی از گوشه و کنار پیدا می کردند و با حذف اسم کوچک گفتار سخیف آن فرد مکشوفه را تیتر می زدند و مردم را دچار تردید می کردند. یا فردی را مامور می کردند با عنوان جعلی اصلاح طلبی تا در بزنگاه با نقل و قول مطلبی سوء استفاده سیاسی می کردندغ مردم هزینه این شگرد را قبلا پرداخت کرده اند. این حیله ها کارساز نیست. شما نگاه کنید حتی کسانی که در گذشته جزو اصلاح طلبان بودند ولی در مقطعی به هر دلیلی به آرمان اصلاح طلبان پشت کردندغ قبل از عکس العمل اصلاح طلبان مردم آن ها را بایگانی کردند. اصلاح طلب سازی و مشابه سازی شخصیت های مقبول و یا ایجاد اختلاف فایده ای ندارد. در بیانیه رئیس جمهور که ذکر شده بود با کسی عهد اخوت نبسته ام عین در خواست مردم و اصلاح طلبان می باشد. در قاموس اصلاج طلبی حقوق پنجاو ه هفت میلیون تومانی جایی ندارد اصلاج طلبان در این بیست سال هیچ اتویی دست دلواپسان نداده اند و اگر قرار بود فیش حقوقی را به عنوان ضعف اصلاج طلبان تلقی کنند به بیراهه رفته اند چون خطای فردی را نمی توانند به حساب مچموعه بگذارند اصلاح طلبان لیدر دارند و در انتخابات نام دکتر روحانی را تکرار خواهد کرد تا 40 میلیون به روخانی رای دهند.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین