کد خبر: ۳۸۰۴۵۶
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۴

منع رفت و آمد در کشمیر

دولت ایالتی کشمیر با افزایش اعتراض ها به دنبال کشته شدن 'برهان مظفر وانی'سرکرده گروه جدایی طلب حزب المجاهدین هند، توسط نیروهای امنیتی ،دراین ایالت ممنوعیت رفت و آمد برقرار کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
هم اکنون ممنوعیت رفت و آمد و تجمع در شهرهای 'سرینگر' ،'پولواما' شهرهای 'سرینگر'، 'پولواما'، 'انانتنگ' ، 'شوپیان'، منع رفت و آمد در کشمیر'سوپور'، 'کوپوارا' و 'کولگام' به مرحله اجرا گذاشته شده است .

صدها نفر از نیروهای پلیس ضد شورش برای کنترل اعتراض ها در شهرها و روستاهای ایالت جامو و کمشیر ازجمله سرینگر مرکز تابستانی ایالت جامو و کشمیر مستقر شده است.

رئیس پلیس ایالت جامو و کشمیر گفت که 'برهان مظفر وانی ' یکی از سرکردگان ارشد گروه غیر قانونی حزب المجاهدین به همراه دو نفر دیگر از همراهان وی در درگیری با نیروهای امنیتی کشته شده است .

'کی راجندرا' درگفت وگو با خبرنگاران در کشمیر اظهار کرد نیروهای امنیتی با دریافت اطلاعاتی در خصوص حضور وی در نماز منطقه 'انانتاگ' در ایالت جامو و کشمیر، این منطقه را محاصره و پس از درگیری وی را کشتند.

به گفته مقامات امنیتی از ابتدای سالجاری تاکنون 83 نفر از جدایی طلبان در درگیری با پلیس کشته شده اند که این تعداد در چند سال گذشته بی سابقه بوده است .

سازمان های امنیتی، کشته شدن این عضو ارشد گروه غیر قانونی حزب المجاهدین هند را موفقیت بزرگی می دانند.

پلیس یک میلیون روپیه (15 هزار دلار ) برای دستگیری وی جایزه تعیین کرده بود.

نیروهای امنیتی برای قطع ارتباط مردم با رهبران جدایی طلب و جلوگیری از افزایش اعتراض ها اقدام به قطع اینترنت در ایالت جامو و کشمیر کرده اند.

پلیس کشمیر هم اکنون بسیاری از رهبران جدایی طلب کشمیر را در حصر خانگی قرار داده است .

تعدادی از معترضان نیز به دنبال فراخوان رهبران جدایی طلب کشمیر به تجمع ،اقدام به مسدود کردن مسیرهای اصلی ورودی های سرینگر پایتخت تابستانی ایالت جامو و کشمیر کردند.

این اعتراض ها باعث لغو حرکت قطارها در بخش 'بارا ملا' شد.

یک مقام ارشد پلیس با اشاره به حمله به چندین ایستگاه پلیس در منطقه جنوب کشمیر گفت که تعداد از معترضان زخمی شده اند.

یک مقام پلیس با اشاره به محبوبیت 'وانی' در بین جوانان کشمیر گفت هر زمانی که نیروهای امنیتی برای دستگیری وی عملیاتی آغاز می کردند ،مردم محلی به وی اطلاع می دادند.

'برهان وانی' نقش مهمی درافزایش نفوذ حزب المجاهدین هند در کشمیر نسبت به لشکر طیبه ایفا می کرد.

این رهبر برجسته و جوان حزب المجاهدین از سال 2010 تاکنون بیش از 60 را برای این گروه شبه نظامی جذب کرده بود.

گروه شبه نظامی حزب المجاهدین دولت هند را تهدید به انجام حمله های تلافی جویانه در دهلی نو پایتخت هند کرده است.

'سید صلاح الدین'،رهبر گروه غیرقانونی حزب المجاهدین هند گفت که هدف قراردادن غیر نظامیان عواقب جدی برای هند به دنبال خواهد داشت .

هند و پاکستان از زمان استقلال در سال 1947 تاکنون برسر حاکمیت بر این منطقه بایکدیگر مناقشه دارند.

بخشی از کشمیر در خاک هند و بخش دیگر در پاکستان قرار دارد و هر دو کشور ادعای مالکیت بر کل این منطقه را دارند.

دو کشور از زمان استقلال تاکنون دو بار برسراین منطقه با هم وارد جنگ شده اند و همچنان بخش زیادی از مشکلات دو کشور مربوط به این منطقه است .

به گزارش ایرنا، کشمیر تنها ایالت هند با اکثریت مسلمان است و درگیری میان شبه نظامیان کشمیری و نیروهای امنیتی هند از سال 1989 تاکنون 68 هزار کشته برجا گذاشته است .

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین