کد خبر: ۳۸۰۷۶۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۰۱:۱۹

بازار اجاره پایتخت در فصل جابه‌جایی+ جدول

با شروع فصل تابستان اجاره بها در شهر تهران حدود ۱۰ درصد افزایش یافته است. البته در برخی از قراردادها این رقم تا ۴۰ درصد می رسد اما متوسط افزایش بیش از ۱۰ درصد نیست.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش خبرنگار ایسنا، بازار اجاره شهر تهران امسال با شروع تیرماه که شروع فصل جابه‌جایی محسوب می‌شود مقداری با سالهای قبل متفاوت است؛ چرا که کاهش سود بانکی به ۱۵ درصد اثر منفی بر این بازار ایجاد کرد. با این‌که رییس اتحادیه مشاوران املاک تهران پیش از این پیش‌بینی کرده بود امسال اجاره بالا نمی‌رود، کاهش سود بانکی، مقداری وضعیت این بازار را متلاطم کرد؛ ‌ چرا که برخی مستاجران انتظار دارند زیان ناشی از پایین آمدن سود بانکی را از طریق اجاره بها جبران کنند.

جدول زیر مظنه اجاره بها در نقاط مختلف شهر تهران در تیرماه را نشان می دهد:

مظنه اجاره بهای شهر تهران در تیرماه

محله

متراژ

سن بنا

پول پیش (تومان)

اجاره (تومان)

جوادیه

۵۴ متر

۳۰ سال

۲۱ میلیون

۳۰۰ هزار

خاوران

۸۳ متر

۲۳ سال

۱۰ میلیون

۵۰۰ هزار

دامپزشکی

۵۹ متر

۶ سال

۲۰ میلیون

۷۰۰ هزار

بلوار ابوذر

۶۵ متر

۲ سال

۲۵ میلیون

۶۸۰ هزار

امامزاده قاسم

۱۰۲ متر

۴ سال

۲۰ میلیون

۲ میلیون و ۸۰۰ هزار

منیریه

۵۶ متر

۵ سال

۳۰ میلیون

یک میلیون و ۳۰۰ هزار

حکیمیه

۸۰ متر

۶ سال

۵۰ میلیون رهن کامل

-

تهرانپارس

۶۰ متر

نوساز

۶۲ میلیون رهن کامل

-

نارمک

۱۰۳ متر

۸ سال

۸۰ میلیون رهن کامل

-

پونک

۱۲۲ متر

۹ سال

۱۳۳ میلیون رهن کامل

-

جنت آباد

۷۳ متر

۱۴ سال

۱۵ میلیون

۹۵۰ هزار

دروس

۶۸ متر

۲ سال

۳۰ میلیون

۳ میلیون و ۱۰۰ هزار

گیشا

۸۹ متر

نوساز

۱۰۰ میلیون

یک میلیون و ۱۵۰ هزار

اقدسیه

۱۱۰ متر

۵ سال

۱۳۰ میلیون

۲ میلیون

قیطریه

۱۰۰ متر

۱۳ سال

۱۵۰ میلیون رهن کامل

-

گزارشهای میدانی از بازار اجاره نشان می دهد با اینکه همواره در طی دهه های متمادی، تمایل موجران به دریافت اجاره ماهیانه، بیش از علاقه‌ی آنها به دریافت پول پیش است، امسال این مساله بروز بیشتری یافته است؛ چرا که معادله ۳۰ هزار تومان اجاره در مقابل یک میلیون تومان پول پیش برای موجران به صرفه‌تر از سود بانکی است. به همین دلیل برخی معتقدند حالا که سود بانکی کم شده است معادله ۳۰ هزار تومان یک میلیون تومان باید تغییر کند اما عقبایی رییس اتحادیه مشاوران املاک می‌گوید این عرفی است که بین مردم رایج شده و به این زودی‌ها با بخشنامه و ابلاغیه تغییر نمی‌کند.

اما براساس آخرین آمار در هشت روز اول تیرماه در تهران ۵۷۳۸ مورد قرارداد اجاره به ثبت رسیده است. همچنین در خردادماه با وجودی که بازار خرید و فروش مسکن تهران مثل اردیبهشت سرد بود، تنور اجاره گرم شد و تعداد قراردادها ۲۹ درصد نسبت به اردیبهشت ماه افزایش یافت.

رییس اتحادیه مشاوران املاک تهران و ایران همچنین در مورد نقل و انتقالات مسکن بیان کرد: معمولا نقل و انتقالات از ۱۵ خردادماه تا پایان شهریورماه ادامه می‌یابد و در ماه رمضان با کاهش نقل و انتقالات مواجهیم.

به گفته‌ی عقبایی، وقتی میزان افزایش اجاره را رصد می کنیم حداکثر رشد حدود ۱۰ درصد است. حالا ممکن است کسی بگوید مالک من کرایه را ۴۰ درصد بالا برده که شاید آن مستاجر از سال ۱۳۹۲ در آنجا ساکن بوده و حالا بعد از سه سال مجددا قرارداد امضا کرده است.

وی اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود در برخی از بافت‌های شهری تا ۱۰ درصد افزایش اجاره‌بها داشته باشیم و اگر بیش ازاین رقم قراردادهایی انجام شود و تخلفاتی صورت گیرد که مربوط به مشاوران املاک و در حیطه اتحادیه باشد، مردم می‌توانند با شماره تلفن ۷۳۳۴ تماس گرفته و هر مشکلی را که با آن مواجه شدند گزارش دهند تا با آن برخورد کنیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۱
0
0
چرا پس محله بالاتر رفته متراژم بالابردین؟
با متراژ مشابه میگرفتین آمارو که بهتر ادم متوجه بشه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین