کد خبر: ۳۸۰۷۸۷
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۶
یک انتخابات دیگر برای فراکسیون امید

نامزدهای شورای نگهبان روی میز اصلاح‌طلبان بهارستان

انتخاب اعضای حقوقدان شورای نگهبان در راه است. انتخاباتی که طی چند دوره اخیر کم‌حاشیه نبوده و بعضا موجب آن شده که ارتباط بین بهارستان و این شورا را تحت تاثیر قرار دهد؛ از انتخاب عباسعلی کدخدایی در مجلس نهم و مخالفت اعضای جبهه پایداری با او گرفته تا همین اواخر که اهمیت ویژه‌ای به موضوع بخشیده است.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس سیاسی- براساس آنچه که تاکنون اعلام شده است عباسعلی کدخدایی‌، محمدرضا علیزاده، محمدهادی صادقی، سیدفضل‌الله نامزدهای شورای نگهبان روی میز اصلاح‌طلبان بهارستانموسوی و احمدبیگی حبیب‌آبادی نامزدهای عضویت در شورای نگهبان بوده و از سوی آیت‌الله صادق آملی لاریجانی به مجلس شورای اسلامی معرفی شده‌اند.
 
به گزارش آفتاب‌نیوز، دلیل مهم این انتخابات بیشتر به آنجایی مربوط است که شورای نگهبان در پیش و پس هر مصوبه‌ای می‌تواند با ارتباط تنگاتنگ با بهارستان نقش مهمی در اصلاح قوانین ایفا کند. این مساله در دوره جدید اهمیت بیشتری به خود می‌گیرد چراکه با حضور مجدد اصلاح‌طلبان در مجلس شورای اسلامی برخی از جریان های تندرو مترصد آن شده‌اند تا نوعی اختلاف و تقابل بین نهادها با مجلس و مشخصا فراکسیون امید ایجاد کرده که به نوعی شکست در انتخابات هفتم اسفند را از این طریق جبران کنند. همچنانکه از مدت‌ها پیش برخی از نمایندگان اصلاح‌طلب مجلس ششم نیز با تکیه بر تجارب اصلاح‌طلبان در مجالس این هشدار را داده‌اند که ممکن است برخی جریان‌های سیاسی سازوکار متفاوتی در روال مصوبات مجلس ایجاد کرده و نوعی اختلاف‌نظر را بین قوا و نهادها با مجلس به وجود آورند.
 
احمد شیرزاد در همین رابطه به خبرگزاری «آفتاب‌نیوز» می‌گوید که « اگرچه اصلاح‌طلبان در این دوره توانستند کرسی‌های قابل توجهی از مجلس را تصاحب کنند ولی هیچ چیز تمام نشده است و آنان می‌بایست برای اعمل نظر بهتر در مجلس زمینه تعامل با نهادها را فراهم کنند تا اتفاقات مجالس قبل تکرار نشود.»
 
این سخنان را صادق زیباکلام استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران این‌چنین تکمیل می‌کند که «نمایندگان مجلس اعم از اصولگرایان اعتدالی و اصلاح‌طلبان وظیفه سنگینی در خصوص اصلاح قوانین و همکاری با دولت در رفع مشکلات اساسی کشور دارند که البته این مساله با همکاری سایر قوا و نهادها مثل شورای نگهبان در زمینه تایید مصوبات اصلاحی و به روز شده و نیز قوه قضاییه در زمینه تحقیق و تفحص‌ها و سایر دستگاه ها بهتر محقق می‌شود.»
 
در راستای همین نظرات و تذکرات نیز طی یک هفته اخیر فراکسیون اصلاح‌طلبان موسوم به فراکسیون امید برای برگزاری جلساتی با محمدرضا علیزاده، محمدهادی صادقی و احمدبیگی حبیب‌آبادی نامزد های حقوقدان شورای نگهبان برنامه ریزی کرده است که بر اساس شنیده‌ها جلسه هیات رئیسه فراکسیون امید با محمدرضا علیزاده برگزار شده است.
 
در جلسات قبلی فراکسیون مقرر شده است که برنامه و سوابق کاری این افراد در جلسه مشترک با هیات رئیسه فراکسیون اخذ شده و بعد از آن هیات رئیسه فراکسیون در مورد نامزدهای مورد تاییدش برای معرفی به اعضای مجمع عمومی تصمیم گیری کند.
 
این جلسات و رایزنی‌ها می‌تواند یک نقطه عطف در فعالیت فراکسیون اصلاح‌طلبان مجلس دهم باشد که پیشتر نیز محمدرضا عارف سرلیست اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس تهران درباره آن اعلام کرده بود اصلاح‌طلبان برای تعامل و همکاری بهتر و ایفای نقش موثرتر در مجلس شورای اسلامی رایزنی با سایر قوا و نهادها من جمله شورای نگهبان را در دستور کار قرار خواهیم داد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین