کد خبر: ۳۸۰۸۵۶
تعداد نظرات: ۱۴ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۲
روحانی در لیست 30 نفره اصولگرایان برای انتخابات ریاست جمهوری 96 است

می‌گفتند من سلطان چای هستم/ احمدی‌نژاد مگر می‌خواهد کاندیدا شود؟

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری اگرچه تاکید داشت رسانه‌ها به موضوع انتخابات ریاست جمهوری ورود نکنند اما بیشتر سخنانش در نشست خبری امروز انتخاباتی بود.
آفتاب‌‌نیوز :
نشست خبری محمدرضا باهنر برگزار شد. او در ابتدای این نشست خبری گریزی به مسائل جاری کشور زد و اظهار کرد: اتفاقات مهمی در می‌گفتند من سلطان چای هستم/ احمدی‌نژاد مگر می‌خواهد کاندیدا شود؟کشور رخ داده. تلاش‌های تروریستی که جنگ نیابتی راه انداخته اند. البته از طرفی خیر است که اینها باشد. حکومت‌هایی که سال‌های سال پشت نقاب تزویر، خودشان را حامی مسلمانان جهان می‌دانستند امروز به صورت علنی، دست در دست غده سرطانی رژیم صهیونیستی بودن خود را نشان دادند و همه توان خود را به کار می‌گیرند تا بر سر قدرت بمانند. حتی به قیمت جان کودکان و زنان و مردان بیگناه و بی تقصیری که فقط می‌خواهند زندگی کنند. انشاالله این تلاش‌ها میخ‌هایی است که بر تابوت خود می‌کوبند.

به گزارش آفتاب‌نیوز، وی در ادامه گفت: یادی از مرحوم دادمان داشته باشیم که فاجعه تاسف باری بود. بحث‌های ترور بیولوژیکی نیز مطرح بود که ما پیگیری می‌کنیم.

باهنر درپاسخ به سوالی درباره فیش‌های حقوقی نجومی ‌نیز اظهار کرد: هر از چندگاهی ممکن است در هر کار اداری و سازمانی بزرگ اشکالاتی به وجود بیاید. کمااینکه در هر جامعه هم ممکن است ظلم‌هایی به وجود آید،‌ اما مهمتر از اصل موضوع،‌ مسئله نحوه برخورد با موضوع است.

می گفتند من سلطان چای هستم

وی افزود: اکنون فضای عوض شده است. 15 تا 20 سال قبل شایعاتی درباره خود من مطرح می‌شد که پسر فلانی لباس هزار دلاری می‌پوشد و خودش سلطان چای است. در آن زمان پسر من 4 یا 5 ساله بود. من هم نمی‌توانستم کاری بکنم اما الان فضای خبری آنقدر پرتوان است که می‌تواند از کاه، کوه بسازد و برعکس. البته این فضا می‌تواند مثبت باشد چراکه مسئولان زودتر به خود می‌آیند

باهنر با بیان اینکه فیش‌های حقوقی ریشه‌های مختلف دارد. بهترین تعبیر را رهبری داشتند، گفت: یه عده ای حقوق نجومی گرفتند و برپایه قانون بوده و عده ای حقوق نجومی گرفتند و بی قانون بوده است.

وی خاطرنشان کرد:‌ ما حدود 100هزار مدیر در کشور داریم و کسانی که حقوق نجومی گرفتند حتی یک درصد هم نمی‌شوند. مدیران پاک در کشور وجود دارد.

نایب رئیس پیشین مجلس اظهار کرد: قانون اختیاراتی را به مجمع عمومی داده است که می‌توانست اینکارها را انجام دهد. در همین راستا هم برخی حقوق‌های عجیب و غریب برای خود تصویب کردند. بعضی جاها هم این کار را نکردند ولی برداشت غیرقانونی داشتند. مهم این است که دولت کار را بطور جدی دنبال کنند.

باید روزنه‌های نشت در نظام هماهنگ پرداحت را بست

وی گفت:‌ تاکنون چندین بار نظام هماهنگ پرداخت تصویب شده ولی هربار راه گریزهایی برای سوءاستفاده کنندگان پیدا شده است. باید جلو این روزنه‌های نشت را گرفت. آنگونه که دولت گفته وعده حل آن را دادند. مجلس هم باید آنجا که نشستی قانونی دارد را اصلاح کند.

باهنر اظهار کرد:‌ خاطیان این کار تکلیف شان مشخص است. آنهایی که قانونی عمل کردند باید پول را به بیت المال برگردانند. حتی بایداز مسئولیت‌ها کنار گذاشته باشند. آنها هم که غیرقانونی تصرف در اموال دولتی کردند باید مجازات شوند و محاکمه شوند.

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری در ادامه درباره برجام گفت: اینکه بگوییم طرف غربی به دنبال توطئه برای برهم زدن برجام است را قبول ندارم.مذاکرت هسته ای و اجرای برجام همواره یک حاشیه‌هایی داشته، دارد و خواهد داشت. این گفتگوها عملا یک جنگ نرم جدی است، طبییعی است که هر طرف مذاکره در این مذاکره تلاش کند که بیشترین منافع را نصیب خود کند و بیشترین ضربه را به رقیب بزند و منافعش را اضافه کند.

وی تصریح کرد: بارها و بارها رهبری فرمودند طرف مذاکره با ایرن قابل اطمینان نیستند نه تنها حرف‌هایشان قابل اعتماد نیست بلکه امضاهایشان هم قابل اعتماد نیستد. بارها امضا کردند و بعد زیر آن زدند. قاعدتا چون طرفهای ما هم خودشان را قلدر می‌دانند .

دبیر کل جبهه پیروان با اشاره به اینکه می‌تواند سناریوهای مختلفی قابل تصور باشد، خاطرنشان کرد: احساسم این است که سناریوی نانوشته بین اعضای 5+1 بوجود آمده است. در مذاکرات هم همین بود یکباره فرانسه شاخ می‌شد. الان در اجرا هم همین است. خانم مرکل حرف بی ربطی می‌زند آقای اوباما تکذیب می‌کند. خودشان برای خودشان پلیس بد و خوب و مجری بد و خوب دارند. نمی‌خواهم دنبال توهم توطئه باشم ولی این هم یک سناریو است که بین خودشان تقسیم کار کرده باشند.

باهنر با تاکید براینکه ما باید در ین شرایط هشیاری را همواره و همواره و همواره حفظ کنیم، افزود: معقدم برجام تصویب شده می‌تواند در اجرا یک نتیجه برد - برد داشته باشد. فکر می‌کنم که طرف مذاکره ما هم همین تحلیل را دارد. اگر این تحلیل را نداشت امضا نمی‌کرد. اگر ما هم این تحلیل را نداشتیم امضا نمی‌کردیم. باید این مسیر را مراقبت کنیم که برجام تبدیل به برد- باخت نشود.

وی افزود: در این شرایط بارها گفتم ما یک جنگ برد - باخت با آمریکا و هم پیالگی‌هایش را از سال 42 شروع کردیم آن زمان که امام مقوله حکومت اسلامی را مطرح کردند. 52 سال از آن نبرد می‌گذرد. ما می‌توانیم از خودمان و رقبا سوال کنیم که در این سالها همواره نبرد بوده است، در این مجموعه جنگ کی برده و کی باخته است. ما تجربه مبارزه جدی با اتکای به قدرت ملی خودمان را داریم و تا الان هم همواره سود بردیم. در جنگ اقتصادی، دوران انقلاب و جنگ دقاع مقدس سود بردیم. مطمئنا ایران اسلامی در سال 95 ضعیف تر از سال 42 نیست و مطمئنا امریکا هم قدرتمندتر از آن سال نیست. اگر قرار باشد رقیب ما مذاکره برد - برد را به برد - باخت تبدیل کند طرف بازنده خودش است. قرار ما این نیست که مذاکره برد - برد را تبدیل به برد - باخت کنیم.

باهنر این را هم گفت که بگویم طرف مقابل توطئه اینکه برجام را بهم بزند را دارد را قبول ندارم ولی از اینکه از همین برجام منافع شان را افزون و منافع ما را کاهش دهند حتما وجود دارد.

تشکیل حزب فراگیر از آرزوهای من است

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری در ادامه این نشست خبری درباره تشکیل حزب فراگیر و مباحث طرح شده پیرامون پارلمان اصولگرایی، گفت: تلاش ما این است که گام‌ها رو به جلو باشد، تشکیل دو، سه و چهار حزب فراگیر در بین جریانات مختلف جزو آرزوهای من است، همواره این تلاش را کردم و خواهم کرد. موانعی هم وجود دارد که باید رفع شود اما فکر می‌کنم اگر انتخابات مجلس دهم را مثال بزنیم، قدم‌های خوبی به سمت حزب فراگیر اتفاق افتاد . هم اصولگراها به انسجام خوبی رسیدند هم اصلاح طلبان توانستند اینکار را بکنند.

وی تاکید کرد: عملا انتخاب کشور به سمت انتخابات حزبی نزدیک شد ولی هنوز فاصله زیادی با حزب فراگیر داریم. مثلا در تهران عموما مردم با دو حزب رای دادند. عملا کاری به کاندیداها نداشتند. کسانی در تهران رای آوردند که سوپری محل شان هم شاید نشناسندشان، اشکالی هم ندارد و وهن نیست. ولی اینکه لیست‌ها باید بگردند افراد قدرتمند را در لیست قرار دهند مهم است و جای خود را داد. نتیجه انتخابات نشان داد که لیست امید و اصلاح طلبان اگرچه فراکسیون قدرتمندی شده فراکسیون اقلیت است و البته همه اینها را به فال نیک می‌گیریم تلاش می‌کنیم به سمت حزب فراگیر جلو برویم.

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری همچنین از احتمال حمایت اصولگرایان از کاندیداتوری حسن روحانی برای انتخابات ریاست جمهوری سال 96 خبر داد.

باهنر درباره احتمال یک دوره ای شدن ریاست جمهوری روحانی اظهار کرد: حداقل دو رئیس جمهور قبل از آقای روحانی در دوره دوم بیش از دوره اول رای آوردند. اما اگر قرار باشد که روحانی دوره بعد کمتر رای بیاورد،‌ چون آرای او لب مرزی بوده؛ یعنی باخت. دولت یازدهم لابد می‌داند لازمه این امر آن است که مسئله رکود را دست کم در افکار عمومی حل کند.

وی ادامه داد: توقع نداریم یک ساله انقلاب شود اما باید در افکار عمومی روزنه‌های امیدی برای حل رکود ایجاد شود. آن هم نه با سخنرانی و مذاکره،‌ بلکه باید احساس شود. بعضی پارامترها با احساس‌شان فرق دارد. مثلا امنیت و احساس امنیت با هم فرق دارد. دولت‌ها باید هر دو را حل کنند. چند روز پیش مزاح کردم و گفتم دولت از رکود عبور کرده وقتش است ملت هم عبور کند. من فکر می‌کنم دولت انشاءالله می‌تواند این کار را بکند.

برخی بعد از هفت ماه از نماینده‌شدن‌شان پشیمان می شوند

رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری درباره جدید بودن اکثریت نمایندگان مجلس اظهار کرد: به عنوان کسی که هفت دوره مجلس بودم به صورت کلی بگویم که دوره نمایندگی هرچه تکرار شود برای یک نفر مفیدتر است و علت آن تجربه است. نمایندگی شغلی است که تا کسی این شغل را نداشته باشد و 6 ماه از آن نگذشته باشد نمی‌فهمد یعنی چه. برای همین است که برخی بعد هفت ماه از نماینده شدنشان پشیمان می‌شوند. آنها فکر می‌کردند می‌توانند بروند و تحول ایجاد کنند اما وقتی می‌روند می‌بینند نمی‌توانند.

وی ادامه داد: متاسفانه به طور متوسط دوسوم نماینده‌ها در دوره‌های مختلف عوض می‌شوند و در دوره‌ای مثل مجلس دهم سه چهارم عوض شده اند. من این را مفید نمی‌دانم و مجلس دهم نیز این مشکل را دارد،‌ اما این مجلس ظرفیت یک مجلس کارآمد را دارد. من هم وظیفه خود می‌دانم مجلس را کمک کنم تا به دولت کمک شود و مطالبات مردم برآورده شود.

وی با بیان اینکه خودم را رقیب اصلاح طلب‌ها نمی‌دانم و اکنون زمانی است که باید رقابت‌ها تبدیل به رفاقت‌ها شود، اظهار کرد: برخی می‌پرسند برای انتخابات ریاست جمهوری چه می‌کنید؟ من می‌گویم هنوز زود است. باید تا اسفند کار کرد و اسفند ماه به این موضوع ورود کرد.

جوانفکر اصلا به اقای روحانی نرسیده بود که بخواهد از او عبور کند

باهنر در پاسخ به سوال دیگری درباره سخنان جوانفکر مبنی بر عبور از روحانی اظهار کرد:‌آقای جوانفکر که خیلی وقت است از آقای روحانی عبور کرده بودند. اصلا به آقای روحانی نرسیده بودند که عبور کنند. اما اگر توصیه ایشان به اصلاح طلب‌هاست، بحث فرق می‌کند.

وی ادامه داد: الان فضا انتخاباتی نیست. از رسانه‌ها هم می‌خواهم فضا را انتخاباتی نکنند. هنوز 14 ماه از دولت مانده و باید مشکلات را حل کرد اما زمان انتخابات می‌رویم و رقابت می‌کنیم. از طرف جامعه مهندسین و جبهه پیروان خط امام و رهبری می‌گویم اما از دی ماه به بعد موضوع را بررسی می‌کنیم.

وی درباره احتمال حمایت اصولگرایان از روحانی اظهار کرد: ما برای اینکه از اقای روحانی حمایت کنیم یا خیر، شرط مهمی داریم. باید ببینیم در ماه‌های آتی عملکرد دولت چگونه است.

روحانی در لیست 30 نفره اصولگرایان برای انتخابات ریاست جمهوری 96 است

باهنر در پاسخ به این سوال که کمال سجادی، سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری که گفته بود تاکنون 30گزینه برای ریاست جمهوری را بررسی کرده اند، پس چطور می‌گوید که این جبهه تا اسفند ماه وارد بحث نمی‌شود،‌ اظهار کرد:‌ این مسائل با هم مغایرت ندارد. ممکن است 30 نفر در لیست باشند و آقای روحانی یکی از آن 30 نفر است. اینکه می‌گوییم تا چند ماه دیگر گزینه‌ای معرفی نمی‌کنیم معنایش این نیست که اوضاع را رصد نمی‌کنیم. بلکه ما هر روز بحث کرده و موضوعات را رصد می‌کنیم اما تصمیم نهایی اینکه از چه کسی حمایت می‌کنیم را آن زمان می‌گیریم.

باهنر سوالی درباره اینکه آیا احمدی نژاد نیز در لیست 30 نفره آنها حضور دارد،‌ را به صورت سوالی پاسخ داد: آقای احمدی نژاد مگر می‌خواهد کاندیدا شود؟

او در پاسخ به اینکه آیا منظورش احتمال ردصلاحیت احمدی نژاد است، بیان کرد: تایید صلاحیت کار حاکمیتی است و اصلا کار حزبی نیست. ما نباید دخالت کنیم. اگر حزبی بخواهد رقبایش بر اساس صلاحیت نگرفتن رقبایش کار کند،‌ ضعیف است. من درباره ردصلاحیت هیچکس نمی‌توانم صحبت کنم.

باهنر ادامه داد: ما رقابت‌هایمان را بر مبنای صلاحیت‌ها تعیین نمی‌کنیم. بلکه طوری کاندیدا معرفی می‌کنیم که رای بیاورد.

فراکسیون سوم می تواند تعیین کننده باشد

نایب رئیس پیشین مجلس درباره تشکیل فراکسیون سوم در مجلس نیز اظهار کرد: عده ای در مجلس مردد هستند. ممکن است در برخی موارد به اصلاح طلب‌ها و در برخی موارد به اصولگراها نزدیک باشند و برای همین می‌خواهند فراکسیون سومی تشکیل دهند اما توصیه من این است که مجلس دهم دو فراکسیونی باشد.

وی ادامه داد: در کل مجالسی که سه فراکسیونی هستند اگر یک فراکسیون اکثریت مطلق را داشته باشد، مشکلی نیست اما اگر هیچکدام اکثریت نباشد،‌ فراکسیون سوم تعیین کننده می‌شوند. بنابراین خیلی وقت نماینده‌ها صرف مذاکرات می‌شود. نقد من به لحاظ فنی است.

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری تاکید دارد همه کاندیداهای اصولگرا برای انتخابات ریاست جمهوری باید به این شرط که در نهایت به یک نفر برسند پایبند باشند.

اصولگراها در انتخابات ریاست جمهوری باید به یک کاندیدا برسند

او در پاسخ به سوالی درباره احتمال کاندیداتوری سعید جلیلی، گفت: دوستانی که رسما اصلاح طلب باشند و کاندیدا شوند مقدمشان را گرامی می‌داریم اما حمایت نمی‌کنیم. اما کسانی که در جرگه اصولگرایی هستند ما آنها را بررسی می‌کنیم، ممکن است اصولگراها الان 20 کاندیدا داشته باشند ولی باید ضوابطی باشد که همه اینها به یک نفر برسند.

وی تصریح کرد: اگر قرار باشد 20 نفر شروع به کاندیدا شدن کنند و 18 نفر بمانند از همین الان یعنی شکست. در حال حاضر ما از حضور همه کاندیداها استقبال می‌کنیم، کاندیداهای اصلاح طلب به عنوان رقیب برای ما محترم هستند، کاندیداهای اصولگرا هم قابل احترام هستند به شرط اینکه در رقابت درون حزبی به یک نفر برسند. مقدم آقای جلیلی را هم در همین راستا گرامی می‌دانیم ولی احتمال معرفی گزینه جدید از سوی اصولگراها منتفی نیست.

وی در ادامه باز هم گریزی به بحث حزب گرایی زد و اظهار داشت: حزب تشکل دادن در کشور ما صفر و صدی نیست که بگوییم دیروز نیست الان شد، ما داریم به سمت حزب فراگیر می‌رویم، امیدواریم برای انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم به حزب فراگیر نزدیک‌تر شویم.

باهنر گفت: ائتلافی که در انتخابات مجلس زیر نشر جامعه روحانیت تشکیل شد ائتلاف خوبی بود و همه به آن متعهد و پایبند ماندند. معتقدم اگر به تصمیمات آن جلسه و قدم‌های خوبی که به سمت حزب فراگیر برداشته شد ادامه دهیم احتمال تشکیل حزب فراگیر وجود دارد.


منبع: خبرآنلاین
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۱
3
10
به نفع اصولگراهاست که همین الان ازروحانی حمایت کنند چون بعدازشکست دردوانتخابات قبلی توان شکست دیگری رانداشته وشکست درانتخابات 96باعث ازهم پاشیدگی شان میشود
سقراط
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۱
1
7
حالا که فکرشو میکنم سلطان چای بغل سلطان شکر چقدر لب سوز میشه ها!
حسین
|
United States of America
|
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۱
0
15
سلام.

چرادر28 سال درمجلس به فکر بستن روزنه های نشت نظام هماهنگ پرداخت نشدید/

تشکیل حزب فراگیر باتوجه به نگرشهای متفاوت اصولگرایان ممکن نیست وهردفعه بنگرید انشعاب بیشتر واسامی جدیدی برای انتخابات پیدا میشود
موبایل فروش
|
Germany
|
۱۸:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۱
3
0
مردم برا رای دادن به احمدی نژاد لحظه شماری می کنند ولی سیاسیون هنوز خوابند
ناشناس
|
Iraq
|
۱۹:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۱
0
2
آقای باهنر آمار نجومی ثروت هایت را به مردم بده آخرین بار هم اواخر دوره احمدی نژاد با وام میلیاردی مجوز مدرسه غیر انتفاعی گرفتی.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۱
0
2
همه شما رانت خوار
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۱
0
3
سلطان چایی نباشه سلطان شکری لاستیکی پنبه ای بهر حال سلطان یک چیزی هستی
38 سال حقوق اینجوری بوده شما خودتم گرفتی حالا گیر دادین به حقوق نجومی که روحانی رو بد کنین
مردم روحانی رو دوست دارن
یک نصیحت از قلبها وارد شد نه از درها و دیوارها
مرتضی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۱
0
0
آقای باهنر حتما کاندید بشید حتما رای خواهید آورد شک و شبهه نداشته باشید. محبوبیت شما خیلی زییییادد است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۱
0
2
معلوم است که از همین الان داری تبلیغات می کنی اما بدان ریاست جمهوری با نمایندگی فرق دارد ریاست جمهوری لیستی نیست که مردم چشم بسته رای دهند آنها کاملا حساب شده عمل می کنند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۲
1
3
جناب باهنرروشی که انتخاب کرده ایدفرارروبه جلواست.
اینکه مثلاسلطان چای وشکرنباشیددلیل نمیشوداصلاسلطان نیستید.حالاسلطان چی مهم نیست حداقل به گفته خودتان که ده دوازده سال پیش باافتخاراحمدی نژادراواردبازی کردیدفرمودیدرییس جمهورآینده است.
البته نفرماییدازبینش قوی سیاسیتان است بلکه شماسلطان مهره چینی هستید.
الحمدلله درجمهوری اسلامی هرچقدرهمه بیایندوباافتخاربگویندحتی حقوق هم نگرفته اند(که این روزهامدشده ازخانم شهردارگرفته تاآقای حدادعادل وغیره) هیچکس راباورنداردآنقدررانت هست که حقوق پول خرددوستان است
نصیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۲
1
3
محمدرضا خان :از جان کشور و مردم چی میخوای! نه روحانی نیازی به حمایت امثال شماها داره و نه لازمه که شما برای حمایت از اون شرط بگذاری! حمایت شما یک فرد باعث بدبینی مردم نسبت به اون میشه!

برو با آق محمود دوباره زدو بند کن شاید به یه نوایی برسی!
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۲
0
3
شما با لبخند در مجلس دست بر پشت محمود گذاشتی انگار داماد را به خانه میبری و بعد افتخار کردی که من باعث ریس جمهوری ایشان شدم کو از این بصیرتهایی که داد میدادید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۲
0
3
شما راست مي گويي جناب باهنر طرح فروش خرماهاي فاسد براي دولت نهم شما بود يا خودت بودي؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۲
0
0
آقای باهنر آیا از خود پرسیده اید چه بر سر این مردم آمده که در انتخابات چهره های ناشناس را بر افراد شناخته شده مانند شمارا ترجیح دادند .
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین