کد خبر: ۳۸۰۹۷۹
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۱

پسر دانشجویم را در شرکت هرمی بازاریابی، هوایی کردند

یک شهروند در تماس با سرویس مشکلات مردم از دردسرهایی گفت که یک شرکت هرمی بازاریابی برای پسر دانشجوی او درست کرده.
آفتاب‌‌نیوز :
با وجودی که سالهاست سایه شوم شرکتهای هرمی و شبکه ای از اقتصاد کشور دور شده، ولی باز هم برخی از شرکتها با استفاده از مدل های تجربه شده شرکتهایی مانند دایموند و فارکس، اقدام به بازاریابی شبکه ای و هرمی می کنند. برخی این شرکتها که بعضا دارای مجوزهایی نیز از وزارتخانه هایی همچون اقتصاد و دارایی هستند، می گویند توان آن را دارند که بازاریابی مدرن را به مردم بیاموزند ولی عملا، همان ساختار شرکتهای هرمی در خالی کردن جیب شهروندان را دنبال می کنند.

گلایه های والدین در این باره چند بار در سرویس مشکلات مردم خبرگزاری خبرآنلاین منتشر شده بود ولی با این حال، باز هم والدینی هستند که می گویند فرزندانشان در دام این شرکتهای به ظاهر قانونی و در باطن، بدقول و بی ثمر افتاده اند.

یکی از این والدین، خانمی است که در تماس با سرویس مشکلات مردم اعلام می کند یک شرکت بازاریابی اجناس وارداتی مصرفی مانند روغن مایع و قرص ظرفشویی و پودر لباس شویی توانسته قاپ فرزندش را بدزدد و از پسر این خانواده، یک میلیون تومان به بهانه حضور در بازاریابی شبکه ای، پول دریافت کند.

به گزارش خبرآنلاین، این مادر در تماس خود اظهار کرد: پسرم دانشجوست و رتبه خوبی هم در کنکور کارشناسی ارشد آورده. حالا وقت درس خواندن اوست ولی توسط یکی از دوستانش با یک شرکت بازاریابی هرمی آشنا شده است.(نام و کاتالوگ شرکت در اختیار سرویس مشکلات مردم است). مسئولان این شرکت با وعده پول بادآورده آسان، به او گفته بودند باید ماهی 300 هزار تومان از ما خرید کنی. پسرم از ما درخواست یک میلیون تومان برای سرمایه گذاری 3 ماهه در این شرکت کرد، با وجودی که این مبلغ را نداشتیم ولی پدرش مجبور به تامین آن شد و پول را در اختیار فرزندم گذاشت، ولی اکنون که مدتهاست این پول را به شرکت هرمی داده، هر روز به بهانه های مختلف، از تحویل دادن اجناس شانه خالی می کنند.

این شهروند با اشاره به اینکه بهانه ای این شرکت برای تحویل دادن اجناس خریداری شده تمامی ندارد، گفت: یک روز می گویند جنس شما را فاکتور کرده ایم باید از انبار کرج بیاید، یک روز می گویند موجودی نداریم و یک روز، نیم ساعت تلفن را مشغول نگه می دارند تا مراجعه کننده تلفنی خسته شود و قید پول خود را بزند.

او در ادامه گفت: جوان های مردم به خاطر وضعیت اقتصادی نامناسب دنبال کار می گردند و این شرکتها با شگردهای هرمی شناخته شده مانند توزیع جزوه بین آنها و رفتن به کوه و بیان آرزوهای مالی در جلسات گروهی شان، بچه ها را خام می کنند و اجازه نمی دهند در راه درس خواندن وقت و توان خود را صرف کنند..

این مادر از مسئولان وزارت اقتصاد و دارایی و اصناف مرتبط خواست با پیگیری شرکتهای هرمی که بازاریابی اقلام مصرفی می کنند از این موضوع مطمئن شوند که اصلا آیا جنسی در این معاملات رد و بدل می شود یا تنها چیزی که در ازای گرفتن پول به بچه های مردم می دهند، خواب و رویای یک شبه پولدار شدن است. او در پایان تماس خود گفت: این شرکتهای هرمی به جوانها می گویند ما کار اقتصادی انجام می دهیم ولی واقعیت این است که با گرفتن پول مردم، بچه های آنها را تبدیل به بازاریابان اجناس خیالی کرده و هر چه بیشتر اقتصاد کشور را از نیروی فعال جوان، تهی می کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۴
فاطمه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۱
0
0
متاسفانه دوتا از دوستان من هم درگیر این موضوع هستن و حتی منو هم تا شرکت بردن و گردانندگان اصلی خودشونو بسیار منطقی و کاردان میدونن
تنها با نوشتن کاری نمیشه کرد باید عملا کار کرد
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۲
0
0
زیر سایه مجوز کالای خارجی میفروشن! رویای میلیونر شدن دو ساله رو میندازن تو سر جوونای مملکت!
کسی که سود میکنه هم فقط شرکته!
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۲
0
0
واقعا بدتر از اون زیان مالی اون زیانی هست و به روح اون فرد میزنه به دلیل ساختن رویاهای پوچ ...و مساۓل دیگه.
باید مجوز همه ی این شرکت های رویا ساز و نابود کننده رو باو کنند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۲
0
0
ممنون از سایت آفتاب ، لطفا این موضوع را پیگیری کنید چون هر روز چندین نفر به من و دوستانم پیشنهاد این مدل شرکتهای هرمی را میدهند و خیلی از خانواده ها به خاطر این مسایل پاشیده شدند
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین