کد خبر: ۳۸۱۶۷۰
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۸

نوبخت: نظام بانکی کشور بیمار است

معاون رییس جمهور گفت: نظام بانکی کشور بیمار است.
آفتاب‌‌نیوز :
محمد باقر نوبخت در جلسه شورای اداری استان با اشاره به مذاکرات اخیر جمهوری اسلامی ایران با کشورهای عضو گروه 1+5 گفت: پس از این مذاکرات، ایران در شرایط جدیدی قرار گرفته است و اکثریت کشورهای جهان تمایل به همکاری و سرمایه گذاری را در ایران  دارند.

وی با اشاره به تصویب ١٠٠٠ میلیارد تومان به آذربایجان شرقی در سفر اخیر دکتر روحانی اظهار کرد: در سال ٩٤، به دلیل کاهش شدید قیمت، ٥٠ درصد اعتبارات ابلاغی به این استان تخصیص داده شد و مابقی آن نیز تا پایان امسال تخصیص داده می شود.

وی تعداد طرح‌ها و پروژه‌های مهم و در دست اقدام مربوط به آذربایجان شرقی را ٢٣ مورد اعلام کرد و ادامه داد: پرداخت ٢٨٠ میلیارد تومان به پروژه های عمرانی را آغاز کرده‌ایم و تا پایان امسال نیز مبالغی پرداخت خواهد شد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در بخشی از سخنان خود در واکنش به سخنان فرهنگی، رییس مجمع نمایندگان استان، مبنی بر عدم تخصیص ریالی به برخی از پروژه‌ها تصریح کرد: پروژه‌ای نمانده است که متناسب با توان دولت، پرداختی به آن انجام نشود، مگر مواردی که اسامی آن‌ها به نهادهای مربوطه اعلام نشده باشد.

نوبخت ادامه داد: در شأن شخص ریاست‌جمهوری و دولتمردان نیست که حرفی بگوید و انجام ندهد.

وی در بخشی از سخنان خود با بیان اینکه دولت، مصمم به رفع مشکلات اقتصادی است و در این راستا اقدامات ارزشمندی انجام داده است، گفت: چنین نیست که بانک‌ها مایل به همکاری با بخش خصوصی برای رفع مشکلات نباشند، بلکه بانک‌ها بیمار هستند و مشکل دارند.

وی میزان بدهی دولت وقت به بانک ها را در خرداد ماه ١٣٩٢، ٣٨ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: بخشی از این بدهی توسط دولت پرداخت شده است و امیدواریم در آینده نزدیک بخش دیگری از این بدهی‌ها نیز در آینده نزدیک پرداخت می‌شود.

وی اظهار کرد: بانک‌های خارجی، به دلیل صورت وضعیت بدهکاری که دارند مایل به همکاری صددرصدی با بانک‌های داخلی نیستند و ما مصمم به رفع مشکلات موجود در این زمینه و افزایش تعاملات اقتصادی خود هستیم.

به گزارش ایسنا، نوبخت در بخشی از سخنان خود با اشاره به نامگذاری امسال به عنوان "اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل" توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: اقتصاد مقاومتی یعنی افزایش تولید و ایجاد اشتغال و در نهایت شکوفایی اقتصادی.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین