کد خبر: ۳۸۲۷۳۳
تعداد نظرات: ۳۷ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۷
اصلاح‌طلب‌ها هیچ‌کس دیگری غیر از روحانی را به‌میدان نمی‌‌آورند

جلیلی و احمدی‌نژاد تهدیدی برای کشور هستند/حاجی بازاری‌هایی که کالا قاچاق می‌کنند/کمیته امداد در تاجیکستان چه‌ می‌کند؟

ابراهیم اصغرزاده معتقد است جلیلی و احمدی‌نژاد تهدیدی برای کشور هستند و تا زمانی که این تهدید وجود داشته باشد،‌ ائتلاف اصلاح‌طلبان و میانه‌روها پابرجاست./وی می گوید: وضعیتی است که شورای نگهبان برای ما ایجاد کرد و سه هزار اصلاح‌طلب را رد صلاحیت کرد و اجازه رقابت به ما ندادند. ما با دستان بسته در صحنه آمدیم و اتفاقی که اکنون افتاده را قدر می‌دانیم.
آفتاب‌‌نیوز :
در زیر بخش‌هایی از گفت‌وگوی این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با «خبرآنلاین» را می‌خوانید:

- چپ بودن طیف آقای احمدی‌نژاد ابتکار عمل و مهندسی معکوس برای یک‌شبه میلیاردر شدن است. در آنی می‌توان منابع بانک‌ها را برداشت و جای دیگر هزینه کرد. می‌توان برنامه و قانون را بوسید و کنار گذاشت و مانند دیوید کاپرفیلد از دیوار تمام کارشناسان و متخصصان عبور کرد. بله از این زاویه، آقای احمدی‌نژاد چپ است. شاید هم فراتر، او یک آنارشیست است. یک انقلابی بدون پرنسیپ است.

- تا زمانی که کاندیداهای سال 96 توسط تندروها تهدید می‌شوند، ما اصلاح‌طلب‌ها هیچ‌کس دیگری غیر از آقای روحانی را به میدان نمی‌آوریم. یعنی تا زمانی که تهدید جلیلی و احمدی‌نژاد یا امثال اینها وجود دارد،‌ گزینه قطعی ما آقای روحانی است، اما اگر این تهدید برداشته شود، شرایط فرق می‌کند.

- از اصولگرایانی که در برابر خویشاوندسالاری و نوچه‌پروری‌های تیم احمدی‌نژاد سکوت پیشه کرده بودند ولی حالا در مقام مدافع بیت‌المال یقه چاک می‌دهند و فیش‌های حقوقی نجومی را برملا می‌سازند، تعجب می‌کنم. بعید می‌دانم انگیزه‌های خیرخواهانه پشت این ماجرا باشد. دم خروس دائماً بیرون می‌زند.

- در دوران پسا انقلاب و پساجنگ که ملت فداکاری کرده و خون زیادی از بدن جامعه رفته است انتظار از دولت‌ها این است که منافع جمهور مردم را فارغ از طبقه و نژاد و قومیت در نظر بگیرند و رئیس دولت، رئیس «جمهور» مردم باشد و نه فقط رئیس «جمهوری» یا رییس یک سازمان اداری به نام ریاست جمهوری. گاهی ممکن است شخصی بقدرت برسد که بی‌عدالتی و نابرابری را امری ذاتی دین و خدادادی بداند. در جامعه ما روحانیون و اصولگرایانی وجود دارند که معتقد هستند نابرابری و اختلاف طبقاتی ذاتی اسلام است. این افراد از اول انقلاب هم بوده‌اند و معتقد هستند که اندیشه‌های برابری‌خواهانه، مارکسیستی است.

- دولت آقای احمدی‌نژاد با وجود شعارهایی که در حمایت توده‌ها می‌داد دارای عملکردی تبعیض‌آمیز بود. گروه‌های خاصی از آن بهره به‌مراتب بیشتری می‌بردند، تعداد پورشه‌‌سواران نشان می‌داد که یک طبقه نوکیسه‌ای شکل گرفته که بیشترین استفاده را از رانت‌های توزیع شده و امتیازات دولتی می‌برند. از این رو، دولت آقای روحانی در معرض امتحانی سخت قرار گرفته است.

- روحانی همانطور که در دستیابی به برجام و توافق با گروه 1+5 شفاف و متبحرانه عمل کرد و افکار عمومی را پشت‌سر خودش کشاند و رضایت عمومی را جلب کرد، باید در مبارزه با انحرافات اقتصادی و فساد سیستماتیک هم شفاف عمل کند. فساد سیستماتیک از اینجا شروع می‌شود که دولت هنگ آسا دائماً بزرگ می‌شود و کسانی که وابسته به دولت هستند حق بیشتری برای خود از ثروت ملی قائل می‌شوند، از این رو دولت غول و عظیم‌الجثه می‌شود که درآمدهای خود را می‌بلعد.

- دولت آقای روحانی در ماجرای فیش‌های حقوقی در ابتدا از رقیب رودست خورد ولی دارد کم کم واکنش‌های خوبی نشان می‌دهد. مشکل دولت تنها حقوق مدیرانش نیست بلکه مشکل بخش پنهان شده اقتصاد است که حتی برای دولت هم قابل شناسایی نیست.

- آقای روحانی می‌دانست که بخش قابل توجهی از اقتصاد زیر زمین است و باید به روی زمین بیاید. اشاره من از اقتصاد زیرزمین،‌ مثلا به گروه‌های زیادی است که مالیات نمی‌دهند. حاجی بازاری را می‌بینیم که حتی روی پیشانی‌اش پینه بسته اما دنبال این است که آشنایی در گمرک پیدا کند تا کالایش را بدون پرداخت حقوق گمرکی از مرز رد کند. فرار مالیاتی در کنار وجود اسکله‌های قاچاق به رونق اقتصاد زیرزمینی دامن زده است. گردش مالی این اقتصاد پنهان چیزی حدود 25 میلیارد دلار است و این خیلی وحشتناک است.

- اهمیت فیش‌های حقوقی به این دلیل است که تمامی آحاد جامعه و تک‌تک سلول‌های اجتماع را درگیر می‌کند. چون تمامی خانواده‌ها این فیش‌ها را با میزان درآمد خودشان مقایسه می‌کنند. خانواده‌هایی که درآمد اندکی دارد و اعضای آن به سمت چندشغله بودن می‌روند تا تراز خانواده را تنظیم کنند و ورودی و خروجی خانواده را به حالت متعادلی برساند، خودشان را مقایسه می‌کنند. گویی در این مدت دولت چیزی را پنهان کرده بوده؛ در حالی که اگر دولت یا حکومت معتقد است یک مدیر این شایستگی را دارد که چند برابر یک کارشناس حقوق بگیرد،‌ باید بتواند این را در جامعه هم توجیه کند.

- آزادی دسترسی به اطلاعات در کشور ما قانون است اما متاسفانه یک قانون دیگر هم داریم که به هر نهادی اجازه می‌دهد که مصوبه خودش را محرمانه تلقی کند. بنابراین جلوی دسترسی به اطلاعات گرفته می‌شود.

- هنوز هم دیر نشده؛ همین فیش‌های حقوقی بهانه خوبی است که استراتژی دولت برای شفاف‌سازی و شیشه‌ای شدن بخش اقتصادی حکومت فعال شود. البته کل حکومت باید شیشه‌ای شود. نمی‌شود بگوییم وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی شیشه‌ای شود ولی دستگاه قضا، پارلمان یا شهرداری‌ها مصون باشند. همین الان تاجیکستان پرونده‌ای را علیه کمیته امداد اعلام کرده است؛ خب کمیته امداد باید ماجرا را شفاف کند که در آنجا چه‌کار می‌کند؟

- وقتی در سال 1367 به مجلس رفتیم جنگ بود و بعد از آن تا برآمدن دولت آقای هاشمی رفسنجانی، دولت مهندس موسوی سرکار بود که نگاهش کاملا دفاع از طبقات محروم بود. وقتی دولت آقای هاشمی مستقر شد، سیاست‌های اقتصادی دولت به‌گونه‌ای شد که از نظر ما آثار تضعیف‌کننده‌ای را بر طبقات پایین جامعه می‌گذاشت. همان زمان هم بحثی در مجلس سوم با موضوع اشرافیت مدیران مطرح شد و ما به عنوان جریان چپ این اشرافیت را نقد می‌کردیم. می‌گفتیم اگر دولت می‌خواهد خصوصی سازی کند یا استقراض خارجی انجام دهد باید روشن کند که دارایی های دولتی به چه گروه و نیرویی منتقل می‌گردد و محل مصرف اینها چگونه تعیین می‌شود و چه گروه‌هایی از آن بهره می‌برند.

- هاشمی به لحاظ شخصی حامی آقای خاتمی بود. یعنی آقای خاتمی را برای ریاست جمهوری قبول داشت اما معتقد بود رشد اقتصادی مقدم بر نوسازی سیاسی است، ولی حامی خاتمی بود.

- آقای جلیلی در انتخابات 92 از یک تریبون ملی استفاده کرد و حرف‌های خودش را زد و حتی نیروهای رادیکال و تندرو از او حمایت کردند و در نهایت 4 میلیون رأی آورد. آقای احمدی‌نژاد به لحاظ تاثیرگذاری در جامعه موفق‌تر است، بالاخره او هشت سال رئیس‌جمهور بوده و در مسأله یارانه‌ها یا عملکردهایی که در سفرهای استانی داشته مورد شناخت اکثریت جامعه است، پس قطعا این دو با هم فرق دارند؛ ولی هر دو یک نوع تهدید برای کشور تلقی می‌شوند.

- ما سیستم حزبی نداریم ولی پارلمان داریم، کاملا این خلاء مشهود است که مجلس کارآمد نیست. ناکارآمدی آن هم همین که الان یک ماه از عمر آن می‌گذرد و حوادث بسیار مهمی بیرون و داخل کشور رخ داده، مشخص شده است چراکه ما می‌بینیم که در مجلس تحرک لازم وجود ندارد. اول مطبوعات و کف خیابان و جاهای دیگر مباحثی مطرح می‌شود و بعد مجلس به دنبال آن می‌دود. این نشان می‌دهد که ضعفی وجود دارد. تصمیم‌گیری، فوریت و ابتکار عمل در هر مجلسی نشان می‌دهد که پارلمان چقدر زیرساخت‌های حزبی دارد. تنها کشوری که در دنیا پارلمان دارد ولی حزب ندارد ایران است.

- به هر حال اصلاحات در خلاء که شکل نگرفته، تاریخ دارد و این تاریخ و عملکرد باعث شده شخصیتی مثل خاتمی تبدیل به لیدر اصلاحات شود و موقعیت ممتازی را به دست بیاورد که وقتی تکرار می‌کنم را می‌گوید، تکرارش مثل پس‌لرزه‌هایی تا منتهی‌الیه جامعه پیش می‌رود. به نظر می‌رسد این موقعیت ممتاز آقای خاتمی، آقای هاشمی رفسنجانی یا حتی آقای روحانی یا خود آقای ناطق نوری - این افراد را به این دلیل می‌گویم که هر کدام محصول یک واقعه تاریخی با پیش‌زمینه روشن هستند- آقای روحانی و آقای هاشمی به نظر می‌رسد از یک پایه اجتماعی مشخصی برخوردارند.

- آقای خاتمی چهره‌ای است که تقریبا تمام جریانات اصلاح‌طلب و نوگرا را پوشش می‌دهد. ما الان کمتر نقدی در جبهه اصلاحات نسبت به آقای خاتمی می‌بینیم. بنابراین در هرم اصلاحات تمام این افراد خودشان را باید جا بدهند. برای ما وجود آقای عارف در مجلس ذی قیمت است به خصوص اگر فراکسیون امید قادر به تاثیرگذاری باشد و بتواند نقش خوبی را در مجلس داشته باشد که هم به بازسازی چهره خود آقای عارف کمک می‌کند هم به بازسازی چهره اصلاح‌طلب‌ها. ولی فعلا اصلاح طلبان عمود خیمه سیاسی شان تفکر، اندیشه و منشی است که خود آقای خاتمی داشته.

- وضعیتی که به آن رسیدیم، وضعیتی است که شورای نگهبان برای ما ایجاد کرد و سه هزار اصلاح‌طلب را رد صلاحیت کرد و اجازه رقابت به ما ندادند. ما با دستان بسته در صحنه آمدیم و اتفاقی که اکنون افتاده را قدر می‌دانیم. ما در ذهن و فکر اصلاح‌طلب باقی می‌مانیم در عمل پراگماتیسم هستیم. فرق ما با پراگماتیسم هاشمی رفسنجانی این است که آقای هاشمی رفسنجانی برای حفظ وضع موجود اصلاحات را می‌خواهد، ما برای تغییر آن. اصلاحات اصلاً یعنی تغییر.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۳۷
ناشناس
|
Malaysia
|
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
20
7
خدایی نکرده منظورشون این که نیست اونا رو از سر راه بردارن!!!!! البته اگر منتقد هستن که مبرهنه چون شناسنامه ندارن باید مثل بحرین از کشور اخراجشون کنن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
نه رو چشممون بگذاریم چون مرهم هستند !!! ادم بی لیاقت نباید مسول کارهای مهم و کلیدی باشد از هر جناح تفاوتی ندارد
محمود شکرانه
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
تو که وجود و جرات نوشتن اسم خودت رو نداری ؟ لطفا در مورد شناسنامه. . . شو !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
اگه احمدی نزاد تهدیده ...اونوقت امریکا چیه
حیدر
| Malaysia |
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
نکنه میخوای شناساییش منین از سر راه بردارینش؟ کسی جز بی منطق تحمل نقدر رو نداره.
hami
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۱
عزیزان من ناراحت نکننین خودتونو.آمریکافقط به عاملیت احمدی نژادتونست اقتصاد ایران رابه خرابیی برساندکه بیچاره روحانی هم هر چقدر تلاش می کنه نمی تونه اون خرابی ها را به جایی برسونه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
25
7
اره جون تو از عملکرد روحانی بگو و گرنه من هم می توانم بگویم احمدی نژاد جلوی باران را می گیرد
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۷:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
احمدی نژاد و عملکردش یادآور چنگیز و عملکردش است لطفا از معجزه پاکدست و رفقاش دفاع نکنید
ناشناس
| - |
۰۶:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۵
نیازی نیست از احمدی نژاد دفاع کنی همین که مردم به خودش و دار دسته اش رای ندادن بسه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
7
44
کاملا درست حق مطلب بیان شد زیرا در ان هشت سال شوم تیشه بر ریشه زیرساخت های فکری اقتصادی و روانی جامعه خورد لاجرم برداشتی غیر از برانداز بودن ان جریان متصور نیست
ناشناس
|
Iraq
|
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
1
11
متشکر .اگر شما هم سیاسی کار نکیید به اهداف کوتاه مدت نگاه نکنید وقید پر کردن جیب های شخصی خود را بزنید کمی از آلام ما کاسته و ما را مدیون خود کرده اید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
5
19
احمدی نژاد ، عروسکی بود که با بندهای تندروها و دلواپسان هدایت میشد ولی وقتی این بندها پاره شد ، عروسک گردانی از دست دلواپسان خارج شد و کلا خیمه شب بازی بهم خورد ، ناگهان دلواپسان فهمیدند کار از کار گذشته و سایر عروسک هائی که به بازی وارد کرده بودند ، عملا مورد اقبال واقع نشدند و چراغ ها که روشن شد ، مردم از عروسکهای نمایشی رویگردان شدند و به روحانی رای دادند . برای جبران مافات ، دلواپسان باید عروسک جدیدی را به میدان بیاورند ، چون مردم عروسکهای قبلی نمایش رامی شناسند و تمایلی به آنان نشان نمیدهند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
همیشه وقتی نظری داری .... بگو (من) نگو مردم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
0
8
مثل اينكه داري گذشته خود را جبران مي كني.
اگر براي كمك به دكتر روحاني گام برداري شايد ملت از شوراي شهر دوم تهران چشم پوشي كنند.
ضمنا به اين رفيق دو عين هم بگو اينقدر حرفهاي دلواپس پسند نزند كه تيتر كنند. آقاي ع-ع از هركسي دق دلي دارد به مردم ستم نكند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
4
19
دلواپسان ، کل نظام را هدف قرارداده بودند ولی احمدی نژاد مهره ای نبود که بتواند دقیقا برابر فیلم نامه ، بازی کند . خراب کرد . هم خودش را و هم حامیانش را . البته تاوقتی مردم به بازیهای نمایشی احمدی نژاد مشغول بودند ، دلواپسان خزانه را خالی و فساد را همه گیر کردند . دلواپسان خوب میدانند که کجاها را آلوده کرده اند ، لذا برای تکمیل سناریوی کثیف دشمن و بی اعتماد کردن مردم به نظام ، برخی از آلودگیهایی که خودشان ایجاد نموده بودند را پررنگ کردند . . اما روحانی ، نورافکن ها را روشن کرد تا همگان دم خروس را که جیب دلواپسان بیرون زده بود را بخوبی ببینند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
بیدار شو از خواب بابا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
1
10
دلواپسان ، کل نظام را هدف قرارداده بودند ولی احمدی نژاد مهره ای نبود که بتواند دقیقا برابر فیلم نامه ، بازی کند . خراب کرد . هم خودش را و هم حامیانش را . البته تاوقتی مردم به بازیهای نمایشی احمدی نژاد مشغول بودند ، دلواپسان خزانه را خالی و فساد را همه گیر کردند . دلواپسان خوب میدانند که کجاها را آلوده کرده اند ، لذا برای تکمیل سناریوی کثیف دشمن و بی اعتماد کردن مردم به نظام ، برخی از آلودگیهایی که خودشان ایجاد نموده بودند را پررنگ کردند . . اما روحانی ، نورافکن ها را روشن کرد تا همگان دم خروس را که جیب دلواپسان بیرون زده بود را بخوبی ببینند .
نصری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
1
3
زدی به هدف اصغرتو خودت برای نظام چه سودی دارید وبرای نظام درد سر نیستی
شهروند
|
-
|
۱۸:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
7
3
نیازی نیست که شما نظر بدهید مردم کار خودشان را بلدند
به هر کس که بخواهند رای می دهند
هر کس نظری دارد و محترم است اما اینکه بگوییم این خوب است و آن بد است درست نیستست
ناشناس
|
-
|
۲۰:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
3
6
آقای محترم تهدید کسانی هستند بعد از انقلاب به فکر جیب خودشون افتادند و از انقلاب سهم خواهی کردن مثل طلحه و زبیر. بیدردهای جامه تهدید هستن
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
2
4
ای رانت خوار کوچک
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
4
2
فعلا لازم شد اصغر زاده حرف نزنه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
5
4
امثال شما برای این انقلاب عزیز مضر هستید ادمین خواهشا نشون بده
علی معرف
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
8
7
احمدی نژاد باید محاکمه بشه و جوابگو باشه.....
گشت ارشاد در زمان ایشون بود
چرا الان نیست؟
بلایی که برسر ملت در 8 سال او اومد آثار تخریبیش هنوز پابرجاست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
کی گفته گشت ارشاد دست ایشون بود
و کی گفته که الان نیست
الان که نامحسوس شده
شما خبر نداری
هست .و بیشتر و قوی تر هم شده
م اول خودت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
0
3
بسم الله بگو اول اسم خوذت را بنویس و نترس چون از آنها مستحق تری
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
5
7
فکر کردی با الفاظ قلمبه سلمبه عقل سلیم شدی؟طوری حرف بزن که همه جامعه متوجه شوند نه فقط چند نفر شناسنامه دار.
ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
8
7
خدا را شکر احمدی نژاد خواب راحت از چشمتان گرفته دوما اگر راست میگویید چرا اعلام نمی کنید با دزد واختلاس گر از هر جناح وطیفی بطور جدی بر خورد کنند ویک خط فاصلی برای خود وهم حزبی هایتان قرار می دهید
نصری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
1
3
نظر من برای شماها خوش نامد که چاپ نشد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
4
2
سابقه شما هنوز برای کشور عوارض دارد. خواهیم گفت.
ایلیا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
3
12
باید اسم احمدی نژاد رو بعد از بلایای طبیعی مانند زلزله و سیل و خشکسالی ثبت کرد باور کن قدرت تخریب اینجور معجزه ای خیلی بیشتره
اصغر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۱
0
4
با سلام کشور ما الان به یک آدم محکم وبا سیاست نیاز دارد و من آقا محمود را در این حد نمیبینم پس با آرامش انتخاب درست داشته باشیم انشاالاه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۲
1
3
اهاى كسانى كه سنگ احمدى را به سينه مى زنيد خدايى بگيد أيا به غير از جيب خودتان كه تازگى ها خالى شده به چيز ديگرى هم فكر مى كنيد ؟اختلاسها دزديها فسادها تنش با دنيا تورم روزانه نابودى توليدات از بين رفتن كشاورزى سركوب منتقدان و...........را در دولت قبل واقعاً نديديد ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟تو را به خدا سعى كنيد كمى جلو تَر از بينييتان را هم ببينيد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۲
0
1
در ایام ویژه بعضی ها نذری های ویژه میدهند ، خطا هایشان پاک می شود ، به توصیه اخلاقی ضعیف


و..............
صفر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
0
0
هرچه خوشتان امد منتشرکنید..وبرگمراهیتان اصرارورزید..خدایالحظه ای مارا به خودمان وا مگذار
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
0
0
جناب ابراهیم .... !
راست و حسینی ماهیت ... را برای مردم باز کن بفرما!
کریم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
0
0
صداقت وجدان درکرداروگفتار .سبب اسایش دو سراست انرابه سادگی مخدوش مسازید
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین