کد خبر: ۳۸۳۰۴۹
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۰

دفاع تمام قد بان‌کی‌مون از برجام

دبیرکل سازمان ملل بعد از انتشار بیانیه خود به مناسبت سالگرد برجام، یک بیانیه دیگر در سالروز تصویب قطعنامه 2231 صادر کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
دبیرکل سازمان ملل بعد از انتشار بیانیه خود به مناسبت سالگرد برجام، یک بیانیه دیگر در سالروز تصویب قطعنامه 2231 صادر کرد.دفاع تمام قد بان‌کی‌مون از برجام

بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد در بیانیه ای به مناسبت تصویب قطعنامه 2231 توافق هسته ای ایران و گروه 1+5 را پیروزی دیپلماسی خواند. 

این بیانیه چند روز پس از بیانیه دبیرکل سازمان ملل به مناسبت یک سالگی برجام صادر شده است.

در این بیانیه آمده است: «یک سال پیش، شورای امنیت، قطعنامه 2231 (2015) را به تصویب درآورد که طبق آن برنامه جامع اقدام مشترک که به توافق گروه 1+5 و ایران رسیده بود را تأیید کرد. من به شورای امنیت و امضاکنندگان برجام در اولین سال این دستاورد تاریخی تبریک می‌گویم. برجام یک پیروزی دیپلماسی برای حل و جلوگیری از تقابل بود و همچنین هنجارهای عدم اشاعه را تقویت کرد.من عزم و اراده‌ای که تمامی طرفین از خود نشان دادند را تحسین می‌کنم.»

به گزارش فارس این بیانیه ادامه می‌دهد: «این توافق همراه با یک نظام راستی‌آزمایی قوی، به یکی از سخت‌ترین نظام‌های تحریمی شورای امنیت پایان داد و به ایران فرصت تعامل بیشتر با جامعه بین‌الملل را داد».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین