کد خبر: ۳۸۳۳۹۷
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۹
پیامدهای یک کودتای نافرجام؛

جزئیات انتقام شدید اردوغان از مخالفانش؛ بیش از 10 هزار نفر بازداشت شدند/ 44 هزار نفر هم از کار اخراج شده‌اند

منابع اطلاع رسانی ترکیه شمار بازداشت شدگان کودتای نافرجام اخیر در این کشور رابیش از 10 هزار تن اعلام کردند/7287 مامور پلیس، 2423 نظامی، 14 قاضی، یک دادستان و 686 غیر نظامی در میان افراد دستگیر شده است.
آفتاب‌‌نیوز :
نیروهای امنیتی ترکیه در پی کودتای نافرجام اخیر در این کشور شمار زیادی از افراد را بازداشت و یا از کار برکنار کرده اند که شمار زندانیان به بیش از 10 هزار تن رسیده است و 44 هزار نفر نیز از کار برکنار شده‌اند. 
 
به گزارش آفتاب‌نیوز به نقل از خبرگزاری سوریه سانا از آنکارا، یاسین اوکتای معاون حزب عدالت و توسعه اعلام کرده است شمار افراد بازداشت شده به 10 هزار و 410 نفر از جمله 7287 مامور پلیس، 2423 نظامی، 14 قاضی، یک دادستان و 686 غیر نظامی بالغ شده است.
 
مسئولان ترکیه همچنین یک افسر بلند پایه ارتش را به اتهام مشارکت در کودتا در شهر مراد پاشا در استان آنتالیا بازداشت کرده‌اند.
 
همچنین بیش از 44 هزار نفر از کارکنان وزارتخانه ها و موسسات دولتی از کار برکنار شده اند و فقط اخراج شدگان از وزارت آموزش و پرورش به 21 هزار و 738 تن بالغ شده است.
 
از سوی دیگر، کاخ سفید در بیانیه ای اعلام کرده است جو بایدن معاون رئیس جمهور آمریکا در گفتگوی تلفنی با بینعالی ییلدریم نخست وزیر ترکیه از این کشور  خواسته است عاملان کودتا طبق قانون تحت پیگرد قرار گیرند.

منبع: خبرگزاری صداوسیما
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۴
123
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۱
0
4
کودتای صوری اردوغان فقط برای انتقام گیری از مخالفان وتحکیم سلطه خود بر ترکیه میباشد .البته زمان انجام این حرکات نمایشی مربوط به دوران قدیم بود که مردم امروزی آنرا بر نمی تابند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۱
0
1
آمار برکناریها از۶۰۰۰۰گذشت
روزبه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۲
0
1
اردوغان فاشیست است و این جریان فتنه!!! داخلی را نیاز داشت تا به سرکوب مخالفانش بپردازد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۲
0
1
خاك بر سر اردوغان 50 سال تركيه عقب افتاد با حيله هاي پوتين
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین