کد خبر: ۳۸۳۵۰۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۰
معاون درمان سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد:

جزئیات حذف دفترچه‌های درمان تأمین اجتماعی

فعلا و در ابتدای اجرا، تنها درمانگاه آزادی تأمین اجتماعی تحت پوشش قرار می‌گیرد. وقتی بیمار وارد این مرکز می‌شود، کدملی خود را اعلام می‌کند و موقتا کارتی برای او صادر می‌شود که می‌تواند امور درمانی خود را توسط آن پیگیری کند.
آفتاب‌‌نیوز :
معاون درمان سازمان تامین اجتماعی جزئیات حذف پایلوت دفترچه‌های درمان تأمین اجتماعی در تهران را اعلام کرد.محمدعلی همتی در گفت‌و گو با ایسنا، در توضیح جزئیات پایلوت کارت هوشمند درمان به جای دفترچه‌های بیمه در تهران اظهار کرد: جزئیات حذف دفترچه های درمان تأمین اجتماعی در تهران اعلام شدزیرساخت‌ها برای استفاده کارت هوشمند درمان فراهم شده و این آمادگی را پیدا کرده‌ایم که بتدریج دفترچه های کاغذی را کنار بگذاریم.

وی افزود: البته این امر منوط به فراهم شدن شرایطی است که بتوانیم در آن نسخ را نیز به صورت الکترونیک بنویسیم. این طرح در استان یزد از سال گذشته به صورت پایلوت اجرا شده و نتایج آن موفقیت آمیز بوده است.

معاون درمان سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه در راستای توسعه تدریجی این طرح، پایلوت کارت هوشمند درمان را از همین هفته در تهران آغاز می‌کنیم، گفت: فعلا و در ابتدای اجرا، تنها درمانگاه آزادی تأمین اجتماعی تحت پوشش قرار می‌گیرد. وقتی بیمار وارد این مرکز می‌شود، کدملی خود را اعلام می‌کند و موقتا کارتی برای او صادر می‌شود که می‌تواند امور درمانی خود را توسط آن پیگیری کند.

همتی افزود: البته اگر فرد دفترچه هم به همراه داشته باشد کارهایش انجام می‌شود. درمانگاه توسط سیستم نرم افزاری به داروخانه و آزمایشگاه همان مرکز متصل است و وقتی به داروخانه برود دارویش آماده است و می‌تواند آن را تحویل بگیرد.

وی با بیان اینکه بتدریج این امکان را در تمام مراکز درمانی سراسر کشور فراهم خواهیم کرد گفت: با توسعه این برنامه و استقرار کامل سیستم نرم افزاری درآینده همه مراکز و داروخانه‌های ما به یکدیگر متصل شده و دفترچه های بیمه فعلی حذف خواهند شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
بهمن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۲
0
2
این کار خوب است ولی به شرطی که انترنت و شبکه ارتباطی قطع نشود توسعه می شود نسخ دارویی را کاغذی هم نوشته شود در صورت قطع شدن شبکه بیماران بتوانند دارو خود را دریافت کنند
ثابتی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۳
0
0
جناب معاون درمان سازمان تامین اجتماعی...
امیدوارم که اولا: سایت وزین افتاب این نظر دلسوزانه بنده را منتشر تا حضرتعالی از ان مطلع باشید... شما را قسم میدهم به تمام مقدسات ادیان اعم از یهودی،مسیحی و مسلمان و زرتشتی و خلاصه به هر انچیزی که اعتقاد و ایمان دارید ، زندگی مردم و امورات ایشان خاصه بحث بیمه و درمان و بیمارستان و پزشک و داروخانه و غیره ایشان را وارد گرداب و گردباد نبود مدیریت حرفه ایی و دلسوز نکنید..انچه که امروز جامعه ایرانی را در تمامی حوزه ها با بحران و دردسر روزمره گرفتار کرده ، همین سطحی نگری و تصمیمات نیمه خام مدیریتی است... !!!!
اگر چنانچه کارت درمانی جایگزین دفترچه بیمه فعلی شود ، بفرمایید که اگر یک مسافر از مرکز استانی مثل شیراز بطور اورژانسی بخواهد از خدمات ازمایشگاهی یا داروخانه ای یا پزشکی که مثلا در خرم اباد یا بیرجند که طرف قرار داد با سازمان است ، استفاده کند ، ایا این امر به سهولت و راحتی تحقق پیدا میکند یا خیر ؟؟؟ مهم این موضوع است.. ،ایا زیر ساختهای تکنیکی و فنی این نیاز در تمامی اوقات شبانه روز فراهم است ؟؟ یا خیر؟
اینکه در یک واحد درمانی سازمان همه عوامل درمانی در گرد همدیگر مشغول خدمت رسانی به بیماران هستند و میتوان توسط اینترانت داخلی بین انها شبکه داخلی فراهم کرد ، کار نوین و منحصر بفردی بشمار نمیرود و امروزه تمامی دوایر دولتی و سازمانها به این سیستم مجهز شده اند ...خلاصه که طرح بسیار جامع کیفی است که میتوان از ان بهره برد .. ولی نحوه مدیریت و نظارت کیفی ان در طول شبانه روز ، محل شک و تردید است... !!
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین