کد خبر: ۳۸۳۵۹۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۵

سردار صفوی: ساده‌اندیشان شهادت مدافعان حرم را غیرضروری می‌دانند

دستیار ویژه رهبری در امور نظامی گفت:برخی ساده اندیشان با اظهارات نسنجیده و سبک باعث آزار و اذیت خانواده های شهدای مدافع حرم می شوند و شهادت این بزرگواران را غیر ضروری و بخاطر مادیات می دانند.
آفتاب‌‌نیوز :
سرلشکر سید یحیی رحیم‌صفوی در مراسم چهلمین روز شهادت حسینعلی پورابراهیمی، شهید گیلانی مدافع حرم که در گلزار شهدای رشت برگزار شد.گفت: هرگاه که سیاست مداران توانایی دفاع از کشور در برابر جنگ و اشغال نظامی را ندارند، این سرداران و فرماندهان جوان هستند که با بهای سنگین «جان» کشور را نجات و به ملت آسایش و امنیت می دهند.

وی یکی از ویژگی های بارز و منحصربفرد انقلاب را وجود رهبران خردمند، حکیم، با تقوا و دوراندیش همچون امام راحل و مقام معظم رهبری و ملت شجاع دانست و گفت: حضور شجاعانه مردان و زنان ایران در صحنه های پرخطر و حوادث بزرگ چه دیروز در هشت سال دفاع مقدس و چه امروز در جبهه مقاومت اسلامی در لبنان، عراق و سوریه نشان دهنده حرکت به سمت تمدن سازی جدید است.

دستیار ویژه مقام معظم رهبری در امور نظامی این دو مولفه را عامل اقتدار و بالندگی انقلاب و ساختن تمدن جدید اسلامی با محوریت ایران دانست و اضافه کرد: امروز حکمت، شجاعت، تقوا، مدیریت 27 سال گذشته، قدرت رهبری و تفکر راهبردی در مسائل منطقه و جهان و اندیشه والای آیت الله خامنه ای(مدظله) قابل مقایسه با هیچکدام از رهبران 194 کشور عضو سازمان ملل متحد نیست. خداوند را بخاطر وجود رهبر قدرتمند، اقتدارآفرین، مدیر، مدبر، مهربان و دلسوز و وجود ملت شجاع و جوانان قهرمان و سلحشور شکر می کنیم.

وی با بیان اینکه شهادت 15 نفر از جوانان گیلان در جبهه مقاومت اسلامی برای دفاع از امنیت کشور مایه مباهات است، خاطرنشان کرد: برخی ساده اندیشان با اظهارات نسنجیده و سبک باعث آزار و اذیت خانواده های شهدای مدافع حرم می شوند و شهادت این بزرگواران را غیر ضروری و بخاطر مادیات می دانند. چنین افرادی از عالم شهادت خبر ندارند و غرق در زندگی حیوانی هستند.

  وی با بیان اینکه شهید خدا را انتخاب و خدا، شهید را انتخاب می کند، ادامه داد: شهادت یک اتفاق نیست، بلکه یک انتخاب است. شهدا نسبت به کشور و منطقه بصیرت داشتند، صادق بودند و روحیه ظلم ستیزی و دفاع از حق و مظلوم در آنها موج می زد.

صفوی با بیان اینکه شهدا از معرفت و جهان بینی اسلامی و قرآنی برخوردار بودند، ابراز کرد: کدام عقل می پذیرد که مقابل مادیات از جان بگذریم؟ و تنها بهشت است که ارزش جان انسان را دارد. شهدا جان خود را با بهشت معامله کردند و لذا عظمت، اقتدار و امنیت کشور را در شرایط امروز منطقه مدیون شهدای مدافع حرم هستیم.

وی اضافه کرد: حدود 5 سال است که سوریه مورد هجوم 10 ها هزار داعشی و تکفیری قرار گرفته  و عراق نیز دو سال می شود که گرفتار جنایات تروریست ها شده است لذا این سوال مطرح است که چه کسانی به این گروهک‌ها سلاح و پول می‌دهند و چه هدفی دارند؟ در واقع هدف پنهانی دولت های حامی تروریسم چیست و چرا بودجه رسمی حمایت سیاسی و تسلیحاتی از تروریست ها در کنگره آمریکا تصویب می شود؟

دستیار ویژه مقام معظم رهبری در امور نظامی سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا، انگلیس، رژیم صهیونیستی و برخی از کشورهای عربی را به وجودآورنده گروه‌های تروریستی و تکفیری دانست و گفت: ساقط کردن محور مقاومت(به طور خاص دولت سوریه و بشار اشد)، تضعیف حزب الله لبنان، امنیت بخشی به رژیم صهیونیستی، کشاندن ناامنی به مرزهای ایران، از بین بردن زیرساخت های کشورهای منطقه و تجزیه این کشورها برای تسلط بیشتر بر آنها، غارت منابع نفتی، فروش سلاح و مهمات به دولت های دست نشانده و جلوگیری از بیداری اسلامی منطقه مهمترین و بزرگترین هدف ائتلاف آمریکا، اسرائیل و آل سعود است.

صفوی با اشاره به شکل گیری ائتلاف ایران، سوریه، عراق و روسیه در مقابل ائتلاف سه گانه غرب، خاطرنشان کرد: ائتلاف غربی تاکنون 100 ها هزار نفر از زن و مرد بی گناه را در سوریه کشته و 9 میلیون سوری را آواره کرده است، اما نتوانسته بشار اسد را ساقط کند. در واقع ائتلاف آمریکا، صهیونیستی، سعودی شکست خورده و تنها دستاورد آن تامین امنیت اسرائیل است. 100 میلیارد دلار سلاح با نفت عربستان معامله شد، اما حتی یک «تیر» به سمت اسرائیل شلیک نشد و مردم مظلوم یمن را به خاک و خون کشید و زیرساخت های عراق و سوریه را از بین برد.

وی برقراری امنیت در منطقه را خواست نظام دانست و یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران کودتا را نقد می کند و به دنبال انتخاب مردم است، اما کودتا نتیجه عملکرد دولت ترکیه در سوریه و عراق شد. این هوشمندی و قدرت ایران است که برای عمق بخشی به امنیت کشور به جای درگیری در داخل در عراق و سوریه و با کمک نیروهای بسیجی آنها به مقابله با تروریست های وحشی و جنایتکار که بویی از انسانیت و اسلامیت نبرده اند و صهیونیستی عمل می کنند، می پردازد.

به گزارش ایسنا، مشاور عالی فرمانده کل قوا با بیان اینکه وزن ژئوپلیتیک جمهوری اسلامی در منطقه بالا رفته است، عنوان کرد: وزن سیاسی ترکیه و عربستان سعودی پایین آمده و این ایران است که سربلندی، اقتدار و نفوذ شناخته شده در منطقه و جهان دارد لذا دشمنان بزرگ ملت بدانند ایران سرزمین شیران است.

وی نهضت فکری انقلاب برگرفته از اسلام ناب محمدی(ص) را الهام بخش جهان دانست و گفت: امروز تفکر سلفی عربی و لیبرالی غربی الهام‌بخش نیست. قطعا با صبر و استقامت ملت از این گذرگاه و پیچ تاریخی با رهبری خردمندانه مقام عظمی ولایت عبور خواهیم کرد و پرچم انقلاب را به دست صاحب اصلی آن، حضرت مهدی(عج) می رسانیم.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۲
1
0
ان‌شاءالله كه خداوند رحمان و رحيم شهداي گرانقدر مدافع حرم را بيامرزد و با اولياي الهي در بهشت برين محشورشان بگرداند. الهي آمين
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۲
0
2
چرا خودشون داوطلب نمیشن؟
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین