کد خبر: ۳۸۳۶۱۵
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۶

واکنش فرمانده سپاه به حوادث کشمیر

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: مسلمانان کشمیر، تکفیری و سلفی نیستند؛ بلکه تنها مظلومانی هستند که درپی مطالبه سیاسی ساده‌ای، با سرب داغ نیروهای نظامی هند مواجه شده و به خاک و خون کشیده می‌شوند.
آفتاب‌‌نیوز :
سردار سرلشکر محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حاشیه اجلاس سراسری «عفاف، عزت و عشق» که در محل تالار ابن هیثم دانشگاه فرهنگیان مشهد در حال برگزاری است، در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار صبح توس، کشتار مسلمانان در منطقه کشمیر هند را مایه تأسف و سرشکستگی برای مقامات هندی خواند و اظهار داشت:بیش از ۱۲ روز است که مردم مظلوم کشمیر با گلوله‌های نظامیان هندی سرکوب می‌شوند و ۵۰ شهید و ۳ هزار مجروح حاصل این جنایت بزرگ بوده است. اخباری که از کشمیر به دست می‌رسد، ناراحت‌کننده و مایه نگرانی است و امیدواریم تا مقامات کشور هند به خود بیایند.

وی افزود: جریان حاکمیتی در کشور هند که همواره در تمامی دیدارها و سخنرانی‌های خود، سعی می‌کردند تا فاصله ایمنی را از مستکبران عالم حفظ کنند، نباید با چنین اقدامات ضد انسانی و مغایر با حقوق بشر، زمینه‌ساز خوشحالی صهیونیسم جهانی و آمریکایی‌ها شوند و دست به اقداماتی بزنند که تنها در تعبیر آمریکایی حقوق بشر، مشابهاتی از آن یافت می‌شود. مسلمانان کشمیر، تکفیری و سلفی نیستند؛ بلکه تنها مظلومانی هستند که درپی مطالبه سیاسی ساده‌ای، با سرب داغ نیروهای نظامی هند مواجه شده و به خاک و خون کشیده می‌شوند.

به گزارش صبح توس، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ به سؤالی مبنی بر ضرورت نمایش یک واکنش درخور از سوی دستگاه دیپلماسی کشور گفت: طبعاً نقش وزارت امور خارجه در اتخاذ موضعی انقلابی در قبال این جنایت ضد بشری در کشمیر بسیار مهم است. واکنش سریع و درخور شأن دستگاه دیپلماسی می‌تواند موضع حمایتی جمهوری اسلامی و ملت ایران را از مظلومان عالم نشان دهد و برادری ملت عزیز ایران، تسلی قلب‌های داغدار مردم مظلوم کشمیر هند باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین