کد خبر: ۳۸۳۷۵۰
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۷

آمادگی کمیسیون اصل نود برای بررسی حقوق‌های نجومی پزشکان

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس از آمادگی این کمیسیون برای ساماندهی شکاف پرداختی میان جامعه پزشکی و پرستاری خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
بهرام پارسایی با اشاره به اظهارات رئیس مجلس مبنی بر پیگیری حقوق های نجومی در کمیسیون اصل نود و پیشنهاد به جامعه پرستاری برای ارائه آمارهای خود به این کمیسیون برای کنترل حقوق‌های حوزه سلامت، گفت: کمیسیون اصل نود مجلس آمادگی لازم برای بررسی و پیگیری حقوق های نجومی نه تنها در حوزه سلامت و بین پرستاران و پزشکان بلکه در تمامی اصناف را دارد.

وی با اشاره به اینکه پرستاران می توانند در صورت لزوم شکایات خود از میزان دریافتی‌ها را به کمیسیون اصل نود ارایه دهند، افزود: این کمیسیون به طور حتم به این موارد رسیدگی خواهد کرد بنابراین با توجه به اینکه موارد این چنینی در حیطه اختیارات کمیسیون اصل نود قرار دارد بررسی مواردی نظیر حقوق های نجومی با قدرت در دستور کار مجلس قرار دارد.

پارسایی با بیان اینکه تاکنون شکایتی از سوی جامعه پرستاری به کمیسیون اصل نود ارجاع نشده است، تصریح کرد: بهتر است در کنار بررسی حقوق های نجومی به حقوق های پایین نیز توجه شود به این معنی که در کنار مواردی مانند حقوق های نجومی برای افزایش حقوق های پایین و زیر خط فقر جامعه نیز اقداماتی در دستور کار قرار داد؛ در همین راستا در صورت اثبات تضییع حقوق پرستاران و اجحاف در حق آنان کمیسیون اصل نود موضوع را به طورجدی پیگیری می شود.

به گزارش مهر، وی با تاکید بر اینکه برای کنترل حقوق‌ها درهمه بخش ها به ویژه حوزه سلامت نیاز به تصویب قانون جدیدی نیست، تصریح کرد: دولت باید در قانون مدیریت خدمات کشوری تغییراتی ایجاد کرده و لایحه جدید را تا قبل از پایان اجرای آزمایشی  به مجلس ارایه کند، بنابراین با توجه به اینکه یکی از مهم ترین مشکلات حال حاضر جامعه تعدد قوانین در کشور است، تصویب قانون جدید برای مقابله با پرداختی های نجومی هیچ ضرورتی ندارد.

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس با یادآوری اینکه تاکنون هیچ شکایتی در خصوص شکاف پرداختی ها در جامعه پزشکی با پرستاران در این کمیسیون مطرح نشده است، گفت: به طورحتم بر اساس شنیده ها نمی توان اقدام خاصی را انجام داد.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۳
مسعود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۳
0
0
کمسیون محترم اصل نود پزشگان متخصص همینجوری هم درآمدنجومی دارند!پک پزشک بایستی ازدردورنج بیماران چقدردرآمدداشته باشد؟؟سری به بیمارستان های غیردولتی ومطب ها بزنید به دادبیماران برسید....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۳
0
0
کمیسیون اصل نود یعنی کمیسیون .......! خخخخخ
هر چیزی را پایانیست
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۳
0
0
توی کشور ما دیگه "شکاف" طبقاتی وجود نداره. بجای شکاف چی باید بگیم؟ یکی کمک کنه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین