کد خبر: ۳۸۳۸۴۰
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۶

مقام سعودی: به تل‌آویو نرفتم، برای جشن عروسی پسر برغوثی رفتم!/ عکس

مدیر مرکز مطالعات حقوقی و استراتژیک خاورمیانه عربستان به انتقادها از وی بخاطر سفر به سرزمین های اشغالی واکنش نشان داد.
آفتاب‌‌نیوز : مدیر مرکز مطالعات حقوقی و استراتژیک خاورمیانه عربستان در واکنش به انتقادها از وی بخاطر سفر به سرزمین های اشغالی مدعی شد به تل اویو نرفته بلکه برای شرکت در جشن عروسی پسر مروان البرغوثی و دیدار با خانواده های زندانیان و شهدا به فلسطین سفر کرده است.


'انور عشقی' که به نمایندگی از دولت ال سعود برای برقراری ارتباط و همکاری امنیتی به تل اویو رفت، مدعی شد که برای شرکت در مراسم عروسی پسر برغوثی سیاست مدار و عضو جنبش فتح ، به این سفر رفته است.
سفر 'انور عشقی' در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی بازتاب گسترده داشته است و این مقام سعودی مورد حمله شدید قرار گرفت.

 به گزارش الیوم السابع، انور عشقی گفت: اسراییلی ها اعلام کردند که من به اسراییل رفته ام زیرا از دید آنها بیت المقدس متعلق به اسراییل است حال آن که ما آن را متعلق به فلسطین و عرب ها می دانیم.

وی مدعی شد : تمام هدف من از این سفر کمک به مساله فلسطین بود ، ما در قالب هیاتی رسمی( از سوی دولت عربستان)به آنجا نرفتیم ، بلکه این سفری داوطلبانه به نمایندگی از مرکز مطالعات خودمان بود ؛مرکز ما یک نهاد مستقل است و من یک اندیشمند بازنشسته هستم.

عشقی این اظهارات را در واکنش به انتقادات وسیع از سفرش به سرزمین های اشغالی بیان داشت که بازتاب منفی گسترده ای علیه وی در افکار عمومی جهان عرب به وجود آورده است.
یکی از فعالان اجتماعی و سیاسی عربستان که با نام مستعار مجتهد، مطالبی را در توییتر منتشر می کند، افشا کرد: سفر عشقی به اسرائیل به نمایندگی از دربار سعودی صورت گرفت.


وی روز شنبه، چند ساعت پس از بازیابی حساب کاربری خود، افشاگری علیه آل سعود را از سرگرفت و نوشت: این سفر، که به دستور شاهزاده محمد بن سلمان (جانشین ولیعهد) صورت گرفته است، به منظور جلب نظر رژیم صهیونیستی ، بوده است تا اسرائیلی ها نزد آمریکا میانجی گری کنند که بن سلمان را بر محمد بن نایف (ولیعهد عربستان) ترجیح دهند.
مجتهد در ادامه افشاگری های خود نوشت: نکته مهمی که در این مجال وجود دارد آن است که رابطه بن نایف با اسرائیل مهم تر و بیشتر است؛ بن نایف، رابطه ای ریشه دار و قدیمی، اما پشت پرده با اسرائیل دارد که هدف از آن، عادی سازی روابط با اسرائیل نیست، بلکه هماهنگی امنیتی است.


افشاگر سعودی سپس خاطرنشان کرد: اسرائیلی ها، خبیثند و با هر دو شاهزاده سعودی همراهی می کنند و آن ها را به سمت رقابت با یکدیگر سوق می دهند تا از یک سو، هماهنگی امنیتی گسترده ای با عربستان داشته باشند و از سوی دیگر، عادی سازی آشکاری در روابط با عربستان به دست بیاورند. اسرائیلی ها در این مجال، همواره وانمود می کنند روابطشان با هر یک از این دو شاهزاده، از آن دیگر، بیشتر است.


مجتهد همچنین فاش کرد که پیش از این، فهرستی از 'احمق ها' سعودی ها تهیه شد که با موساد در ارتباط هستند، اما به جای این که آسیبی به افراد آن فهرست برسد، افرادی که این فهرست را تهیه کرده بودند، مورد بازجویی قرار گرفتند.

روزنامۀ صهیونیستی هاآرتس، روز جمعه فاش کرد که انور عشقی، ژنرال بازنشسته سعودی که به عنوان حلقه اتصال رژیم صهیونیستی با عربستان شناخته می شود، برای دیدار با دوری گلد سرپرست وزارت خارجۀ رژیم صهیونیستی و یوآف مردخای مسئول هماهنگی امنیتی در کرانه باختری اشغالی، در رأس هیائی عالیرتبه به قدس اشغالی سفر کرد و در هتل ملک داود با آن ها دیدار کرد.

پایگاه اجتماعی توئیتر، صبح روز جمعه، برای دومین بار متوالی، حساب کاربری بسیار معروف 'مجتهد' را به بهانۀ انتشار اخباری با محور بر هم زدن امنیت داخلی عربستان سعودی، مسدود کرده بود، اما این حساب، پس از چند ساعت دوباره بازگشایی شد و مجتهد ابراز امیدواری کرد که این حساب، فعالیت گذشته خود را بازیابد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین