کد خبر: ۳۸۳۹۸۱
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۰

وزارت ورزش: از هر ورزشکار المپیکی و پارالمپیکی ۵ یا ۶ بار تست دوپینگ گرفته شده است

چهل و یکمین جلسه ستاد ملی مبارزه با دوپینگ(نادو) امروز با حضور وزیر ورزش و جوانان برگزار شد .
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایسنا و به نقل از وزارت ورزش وجوانان، سید نصرالله سجادی معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان در این نشست  گزارشی از عملکرد ستاد مبارزه  ملی با دوپینگ در سال های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۵ در حضور محمود گودرزی ارائه شد .

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان در حاشیه ی این نشست گفت  : براساس  اقداماتی که در سال ۲۰۱۵ میلادی ارائه شد در ۳۰ رشته  ورزشی یک هزار و ۱۲۷ نمونه گرفته شد که  که تنها ۳۶ مورد آن مثبت بود .

سجادی به سیاست های کلی این ستاد اشاره کرد و افزود : ادامه کار ما در سال ۲۰۱۶ با تاکید بیشتر بر رشته های  المپیکی و پارالمپیکی بوده است و بر این اساس و برای ورزش پاک و عاری از هر گونه داروهای غیر مجاز ،  جمعا ۶۹۳ مورد نمونه گیری شده است و این روند تا برگزاری مسابقات ادامه خواهد داشت.

او خاطر نشان ساخت : تمامی این نمونه ها  برای آزمایش به یکی از آزمایشگاه ها مورد اعتماد IOC ارسال شده است .

معاون وزیر ورزش و جوانان در خصوص بررسی کاروان اعزامی به بازی های المپیک نیز چنین توضیح داد : در نادو به ویژه در سال ۲۰۱۶ و ۲۰۱۵ از افرادی که کسب سهمیه کردند ۵ یا ۶ بار نمونه تست دوپینگ گرفته شده که این کار برای اطمینان بیشترانجام شده است.

وی  به برنامه های آموزشی که برای پیشگیری از مصرف سوء داروهای غیر مجاز انجام شده اشاره کرد و اظهارداشت : علاوه بر نمونه گیری،  برنامه های آموزش طی دو سال گذشته به طور جدی پیگیری می شود .

سجادی گفت: برگزاری بیش از ۴۰ مورد کلاس های آموزشی متمرکز ، آموزش چهره به چهره به ورزشکاران،  پاسخگویی تلفنی به سوالات ورزشکاران، ارائه مشاوره دارویی، اطلاع رسانی از طریق کارت جیبی راهنمای ورزشکاران و بروشور آموزشی ویژه المپیک از جمله اقدامات و  دوره های آموزشی بوده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین