کد خبر: ۳۸۴۰۲۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۱

کارگردان «من ناصر حجازی هستم» در انتظار جراحی تومور مغزی/ ترس و نگرانی خانواده طباطبایی از خطای پزشکی!

نیما طباطبایی کارگردان فیلم «من ناصر حجازی هستم» در بیمارستان بستری شد.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش آنا، نیما طباطبایی که به طور ناگهانی ظهر دیروز دچار مشکل شده، توسط خانواده به بیمارستان بهمن منتقل و در آنجا بستری شد.

مسوولان بیمارستان بهمن با تشخیص وجود و خون‌ریزی تومور مغزی و نیاز به عمل فوری، او را تا شب در بیمارستان نگه داشته و سپس اعلام کردند که عمل را انجام نمی‌دهند. تنها یکی از دستیاران پزشک قبول کرد که عمل جراحی طباطبایی را انجام دهد اما خانواده که به دلیل شرایط این روزها و تقابل جامعه پزشکی و هنرمندان دچار ترس و تردید شده‌اند، او را به بیمارستان ایران‌مهر منتقل کردند.

در حال حاضر در شرایطی که طباطبایی در حالت نیمه‌بیهوش و خطرناکی قرار دارد، تنها یکی از پزشکان بیمارستان ایران‌مهر ریسک عمل را پذیرفته و گفته که حاضر است او را جراحی کند اما ترس و نگرانی همچنان وجود دارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
0
0
ضمن آرزوی سلامتی برای این هنرمند عزیز.
خوشبختانه اکثر پزشکان مثل بعضی ها نیستند. و خیلی از هنرمندان را دوست دارند.
وجود شرایط عمل جراحی خاص و ریسک های بالای برخی اعمال جراحی و قبول یا عدم قبول این ریسکها و شرایط در تمام نقاط دنیا جزو موارد سخت در تصمیم گیری پزشکان است. تومورهای مغزی خونریزی دهنده بسته به موقعیت آن در مغز مسئولیت پذیری زیادی می طلبد. چون احتمال فوت و عوارض غیر قابل پیشگیری در این موارد حتی در بهترین و مجهزترین مراکز دنیا وجود دارد. به هر حال تصمیم گیری سخت است. و از نظر اخلاق پزشکی هنوز در کل دنیا در مورد نحوه انتشار خبر بد در پزشکی بحث و تناقض (contraversy) وجود دارد. علاقمندان می توانند این عبارت را در اینترنت جستجو کنند:
Breaking Bad News in Medical Ethics
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین