کد خبر: ۳۸۴۱۳۵
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۷
ورزشكاران طعمه بي احتياطي رانندگي

بي احتياطي پرايد و پرادو نمي شناسد

فرقي نمي كند فوتباليست معرف باشيد يا نائب قهرمان وزنه برداري؛ وقتي احتياط از پشت فرمان رخت بربندد ديگر تفاوتي ندارد كه خودرو پرايد باشد يا پرادو و سرنشينان آن سرمربي ليك برتر باشد يا نائب قهرمان وزنه برداري جهان!
آفتاب‌‌نیوز : چند روز قبل تصادف بهادر مولايي نائب قهرمان وزنه برداري جهان با خودرو پرايد حادثه  وحشتناكي را براي اين سرمايه ارزشمند ورزش كشور كه در ورزش بسيار سنگين ، نقش آفريني مي كند و همگان آن ها را قوي ترين هاي ورزشي مي دانند رقم زد.

او خود تصادفش را ناشي از بي احتياطي و خستگي ذهني مي داند و اشتباه انساني خود را صراحتاً اعلام كرد. مولائي كه از شرايط پيش آمده طي روزهاي اخير ناراحت بود با وضعيتي ناشي از عصبانيت اين موضوع پشت فرمان خودرو خود نشست و حادثه اي تلخ را براي خود و جامعه ورزشي رقم زد.

هنوز از خاطر و اذهان مان تصادف وحشتناك بازيكن سرشناس فوتبال كشورمان با خودرو پرادو  فراموش نشده است . او نيز بر اثر  اشتباه انساني با اين اتفاق مواجه شد و بر اساس گفته پليس در آن زمان عدم توجه به جلو منجر به واژگوني خودرو او شده بود.

وجه تشابه اين 2 تصادف اين است كه در آن دو شخصيت مهم ورزشي درگير بي احتياطي شدند و با وجود تفاوت بسيار زياد بين دو خودرو پرايد و پرادو هر دو اين ورزشكاران را دچار جراحت كرد.

آن چه كه در اين تراژدي هاي بايد بيشتر از گذشته به چشم آيد اين است كه وقتي بي احتياطي در ميان باشد تفاوتي بين خودرو ها، سرنشينان، سلبريتي ها  نمي كند و بي احتياطي راننده پرايد و پرادو  نمي شناسد.

چقدر از ما تاكنون به اشتباهات انساني در اين مساله توجه كرده ايم و تا كي مساله اي كه با پيشگيري قابل حل است بايد منجر به اتفاقات غم انگيز شود؟ شايد ما بايد اندكي نگرش خود را تغيير دهيم. نگرشي كه حتي اگر به حق حول محور كيفيت خودرو ها مي چرخد را به سمت اشتباهات انساني ببريم.

شايد بهترين راه حل در زمان فعلي براي كاهش تصادفات اين است كه بيشتر از گذشته به مساله خطاي انساني و كيفيت رانندگي ها بپردازيم. و از هر خودرو و امكانات موجود در آن انتظارات واقعي و درست را داشته باشيم  قطعاً مي توان با كاهش عوامل انساني كه بيش از 80 درصد سهم را  در تصادفات به خود تخصيص داده و  مهمترين عامل تصادفات كشور است اميدوار بود  قدمي كوچك براي شكست اين غول جان ستان و اين سهم مهلك خانواده ها برداشته شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین