کد خبر: ۳۸۴۱۷۸
تعداد نظرات: ۴۰ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۶
چرا برخی نمی‌خواهند قبول کنند که قانون منع استفاده از ماهواره‌ کارآیی خود را از دست داده

درحاشیه اظهارات‌سردارنقدی؛ بی‌انصافیست بگوئیم مردم بخاطر "فساد" به‌کسی رای می‌دهند

وقتی اکثر گزارش‌ها و بررسی‌های رسمی نیز حاکی از ناکارآمدی این قانون و بی‌تاثیر‌بودن اقدامات اجباری و پلیسی در برخورد با ماهواره است؛ آیا مخالفان می‌توانند پاسخ دهند که بعد از سال‌ها مبارزه سخت و نرم با استفاده‌کنندگان از ماهواره که به‌گفته وزیر فرهنگ بیش از 70 درصد هستند، چقدر این قانون موفق بوده است؟
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس سیاسی- سردار محمدرضا نقدی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین اخیراً در مراسم امحای ۱۰۰ هزار دستگاه گیرنده ماهواره با اشاره به اظهارنظر اخیر برخی مقامات درباره بازنگری در قانون ماهواره، گفت: "شبکه‌های ماهواره‌ای غالباً مفسده‌انگیز هستند و اخلاق و فرهنگ جامعه را به انحراف می‌کشانند...ما مسئولان نباید سر مردم کلاه بگذاریم و به‌خاطر اینکه خودمان را خوب جلوه دهیم ابزار مفسده‌انگیز را در جامعه ترویج کنیم تا دوباره مردم به ما رای دهند."(اینجا)

به گزارش آفتاب‌نیوز، سردار نقدی همچنین گفته است که "طبق آمارها بیش از یک میلیون نفردستگاه گیرنده امواج ماهواره‌های خود را تحویل داده‌اند که نشان می‌دهد این طرح، حرکتی مردمی و ملی برای صیانت از فرهنگ و امنیت جامعه است... کسی که در مسند کار فرهنگی قرار می‌گیرد باید با مردم صادق باشد، نه این که ببیند مردم چه دوست دارند و بدون در نظرگرفتن تبعات و مضراتش همان را اظهار کند..."

در حاشیه اظهارات سردارنقدی؛ بی‌انصافیست بگوئیم مردم بخاطر

به‌نظر می‌رسد که سخنان سردار نقدی، در واکنش به اظهارات وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی باشد که اخیراً درباره قانون ممنوعیت استفاده از ماهواره گفته بود "اصلاح این قانون بسیار ضروری است و حتماً باید اصلاح شود چراکه استفاده افراد از ماهواره به کل غیرقانونی است اما اکثریت مردم از آن استفاده می‌کنند. در واقع حداقل 70 درصد مردم خلاف قانون رفتار می‌کنند."(اینجا) علی جنتی در اظهارنظری دیگری در همین‌باره نیز گفته بود: "از سال ۷۳ با قانونی که تصویب شد در این زمینه معذوریت قانونی وجود دارد و باید با متخلفان برخورد شود. بنابراین بخش قابل‌توجهی از مردم در این زمینه متخلف از قانون به حساب می‌آیند. بهترین کار، اصلاح قانون است. ماهواره هم مثل دیگر پدیده‌های نوین جهان که در ابتدا برای ما عادی نبود و کم‌کم عادی شد، باید پذیرفته شود. باید بپذیریم که این وسیله هم نکات مثبت و هم نکات منفی دارد و می‌توان از آن استفاده صحیح یا نادرست کرد. باید به سمتی برویم که فرزندانمان در خانواده و مدارس از همان کودکی در این زمینه تربیت شوند و فرهنگ‌سازی برای استفاده از ماهواره صورت بگیرد."(اینجا)

ماهواره و قانون ممنوعیت استفاده از آن در کشور مخالفان و موافقانی دارد که هرازچندگاهی میان آن‌ها بحث‌ و جدل‌هایی شکل‌ می‌گیرد. اما نکته عجیب در سخنان انتقادی رئیس سازمان بسیج، آنجاست که می‌گوید "ما مسئولان نباید... ابزار مفسده‌انگیز را در جامعه ترویج کنیم تا دوباره مردم به ما رای دهند." پرسشی که با خواندن این جملات در ذهن مخاطب مطرح می‌شود این است که "آیا اصلا مردم بخاطر فساد و ترویح ابزارهای مفسده‌برانگیز به کسی رای می‌دهند؟" آیا تا الان مردم به‌خاطر این مسائل به نامزدهای انتخاباتی رای می‌دادند؟ مگر مردم فساد و ابزارهای مفسده‌برانگیز را دوست دارند که به‌دنبال آن باشند؟ به‌نظر می‌رسد که اظهارات آقای نقدی مبتنی بر نادیده‌گرفتن برخی از واقعیت‌های جامعه باشد. چرا همانگونه که وزیر فرهنگ نیز اعلام کرده است علی‌رغم اطلاع مردم از قانون، "بیش از 70 درصد آنها به ماهواره دسترسی و از آن استفاه می‌کنند." و جناب آقای نقدی به دلایل اصلی این مسئله و چرایی روی‌آوردن مردم به ماهواره اصلاً اشاره‌ای نکرده است. کافیست نگاهی به پشت‌بام خانه‌های مردم بیاندازیم تا ببینیم چه‌خبر است؟ آقای نقدی می‌گویند "بیش از یک میلیون نفردستگاه گیرنده امواج ماهواره‌های خود را تحویل داده‌اند". اما آیا نمی‌دانند که بر اساس تجارب قبلی، طولی نخواهد کشید تا اینکه دستگاه‌ها و دیش‌های جدید در خانه‌های مردم جایگزین آن‌ها شود؟ مگر تاکنون طرح‌های برخورد با ماهواره منجر به کاهش استفاده از این ابزار توسط مردم شده است؟ کافیست  کسی بخواهد از این ابزار استفاده کند؛ تنها یکی دو ساعت طول خواهد کشید تا دیش‌ها بر پشت‌بام نصب شود.

در حاشیه اظهارات سردارنقدی؛ بی‌انصافیست بگوئیم مردم بخاطر

به گزارش آفتاب‌نیوز، قانون ممنوعیت بکارگیری تجهیزات دریافت از ماهواره به سال 1373 برمی‌گردد.(اینجا) براساس این قانون "ورود، توزیع و استفاده از تجهیزات دریافت از ماهواره جز در مواردی که قانون تعیین کرده است ممنوع می‌باشد.‌ وزارت کشور نیز موظف است با استفاده از نیروهای انتظامی و یا نیروی مقاومت بسیج در اسرع وقت نسبت به جمع‌آوری تجهیزات دریافت‌از ماهواره اقدام نماید."

با این حال، بعد از گذشت سال‌ها از تصویب و اجرای این قانون، شواهد نشان می‌دهد که عملکرد موفقیت‌آمیزی در جلوگیری از دسترسی و استفاده مردم از ماهواره نداشته‌ایم. برای نمونه؛ مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در گزارشی که سال 93 با عنوان "مطالعات ماهواره؛ مروری بر دیدگاه‌ها و سیاست‌های ماهواره‌ای در ایران" منتشر کرده(اینجا)، در نتیجه‌گیری این گزارش به‌نوعی بر شکست سیاست‌‌های ممنوعیت ماهواره تاکید کرده است. در این گزارش آمده است: در سرگذشت دیدگاه‌ها و سیاست‌های ماهواره‌ای سه رویکرد بیش از دیگر رویکردها آشکار و به عمل نزدیک شده است. نخستین رویکرد ممنوعیت استفاده از برنامه‌های ماهواره است مهمترین دلیل این رویکرد جلوگیری از علنی‌شدن و رسمیت دادن به استفاده از برنامه های ماهواره برمی‌گردد. دومین رویکرد که از سال‌های نخست دهه 1380 و مجلس هفتم دیده می‌شود. بهره‌برداری مدیریت‌شده از ماهواره را مورد توجه قرار داده است. در ماده (104) قانون برنامه چهارم توسعه سازمان صدا و سیما موظف گردید مقدمات دریافت و پردازش شبکه‌های ماهواره را در قالب‌های شبکه‌های تلویزیونی فراهم آورد. در سومین رویکرد که قانون برنامه پنجم نقطه عطف آن به شمار می‌رود، دولت مکلف شده است تا از شبکه‌ها و برنامه‌های رسانه‌ای همسو حمایت کند. به عبارت دیگر، این رویکرد مشی رقابت را با شبکه‌های ماهواره‌ای تقریر کرده است.

مرکر پژوهش‌های مجلس در ادامه آورده است: اگرچه نمی‌توان درباره میزان اثربخشی هر یک از رویکردهای فوق اظهارنظر روشنی کرد، اما تبیین آنها می‌تواند چگونگی مواجهه با این پدیده را نشان دهد. همچنین بررسی انگیزه شهروندان در استفاده از برنامه‌های ماهواره می‌تواند شواهد دقیق‌تری از اثربخشی این سیاست‌ها را نشان دهد. البته میان استفاده از برنامه‌های ماهواره و نیازهای رسانه‌ای شهروندان، نسبت مستقیمی برقرار است و برای تعیین سیاست‌های موثر باید این نیازها مورد توجه قرار گیرد. در سیاست‌های موجود می‌توان با رویکرد محتوایی و بر اساس شناخت نیازهای یاد شده از ظرفیت سیاست‌های سه گانه (منع، استفاده مدیریت شده و حمایت از برنامه‌های همسو) استفاده بیشتری کرد.

در ادامه این گزارش نوشته شده است: دو رویکرد استفاده مدیریت شده و حمایت از برنامه های همسو آنچنان که در قانون پیش بینی شده بود به اجرا درنیامد، برای مثال در راهبرد حمایت از برنامه های همسو که در قانون برنامه پنجم آمده، دولت می‌توانست با حمایت از تاسیس شبکه‌های ماهواره‌ای همسو بخشی از نیاز رسانه‌ای مردم را از این طریق تامین کند. در رویکرد استفاده مدیریت‌شده نیز می‌توان با استفاده از الگوی شبکه‌های کابلی که در اغلب کشورها رایج است، شرایط استفاده مدیریت‌شده را برای مجتمع‌های مسکونی، شهرک‌ها و شهرهای کوچک فراهم کرد. همچنین ایجاد شبکه‌های تلویزیونی از طرف سازمان صدا و سیما راه حل دیگری است که در قانون برنامه چهارم پیش‌بینی شده است. البته تاسیس شبکه‌های متعدد سرگرمی در سال‌های اخیر می‌تواند پاسخی به تحقق هدف این قانون تلقی شود. طبعا هر یک از راهبردهای فوق بخشی از مسائل ناشی از استفاده از برنامه‌های ماهواره‌ای بیگانه را رفع می‌کند. با این وجود همچنان بخش قابل‌توجهی از نیاز رسانه‌ای از طریق ماهواره‌ها تامین می‌شود. اگرچه تا نیمه دهه 1380 مطالعات حاکی از این بود که استفاده‌کنندگان ماهواره در پی تامین نیاز سرگرمی بودند، در شرایط کنونی و با رفع نیاز از طریق شبکه‌های داخلی، نیازهای کسب خبر و تحلیل تامین نیازهای فکری، باقی‌مانده؛ از این‌رو انگیزه استفاده از برنامه‌های ماهواره همچنان وجود دارد.

این گزارش همچنین افزوده است: در مجموع عدم اتخاذ یک رویکرد ثابت و مشخص باعث شده است که کلیه اقدامات صورت گرفته در این حوزه به نتیجه مشخصی نرسد. از این‌رو در حالی که قانون منع استفاده از تجهیزات ماهواره‌ای به باور بسیاری از کارشناسان کارآیی و اثربخشی خود را از دست داده است. تلاش‌های صورت گرفته برای تصویب قانون جدید به دلیل فقدان سیاست واحد به شکست انجامیده در نتیجه اولین گام برای ساماندهی این حوزه اتخاذ رویکرد مشخص و ثابت است تا در ذیل آن قانون مدنی برای این عرصه تنظیم شود.

مرکز پژوهش‌های مجلس همچنین نوشته است: اکنون به نظر می‌رسد قانونگذاری جدید در این عرصه مستلزم اجرای قوانین معطل مانده مانند قانون برنامه پنجم است و با ارزیابی اجرای قوانین موجود می‌توان به خلا قوانین جدید نائل شد. اجرای قوانین معطل‌مانده مانند بند «ب» ماده (10) قانون برنامه پنجم، مستلزم تقویت هم‌اندیشی کمیسیون محترم فرهنگی با دستگاه‌های اجرایی و اصحاب رسانه در خصوص یافتن راه‌حل منطقی و پسندیده است.

مرکز پژوهش‌‌های مجلس در یکی دیگر از گزارش‌های خود درباره بحث حجاب هم به "عدم توفیق برخورد نیروی انتظامی با نصب ماهواره در آپارتمان‌ها" اشاره می‌کند و می‌گوید: علت اصلی این عدم توفیق ها را فقدان مطالبه و خواست عمومی در جامعه می توان دانست. از همین‌رو هرگونه اقدامی بدون توجه به این اولویت نتایج و پیامدهای منفی را ایجاد خواهد کرد.(اینجا)

حال وقتی اکثر گزارش‌ها و بررسی‌های رسمی نیز حاکی از ناکارآمدی این قانون و بی‌تاثیر‌بودن اقدامات اجباری و پلیسی در برخورد با ماهواره است؛ آیا مخالفان می‌توانند پاسخ دهند که بعد از سال‌ها مبارزه سخت و نرم با استفاده‌کنندگان از ماهواره که به‌گفته وزیر فرهنگ بیش از 70 درصد هستند، چقدر این قانون موفق بوده است؟ براساس این آمار؛ حدود 50 میلیون نفر از ایرانی‌ها خلاف قانون رفتار می‌کنند. پس آیا این قانون عملاً شکست خورده نیست؟ آیا قبح تخلف از این قانون ریخته نشده است؟

نکته دیگر اینکه؛ صداوسیما چقدر برای تهیه برنامه‌های متناسب با سلایق و ذائقه‌های مخاطبان تلاش کرده است که برخی از مردم انتظار دارند به سمت شبکه‌های ماهواره‌ای کشیده نشوند؟ آیا معقولانه است که انتظار داشته باشیم با چنین صداوسیمایی که عملکردش مورد انتقاد شدید بسیاری از کارشناسان قرار دارد، مردم از برنامه‌های ماهواره‌ایی استفاه نکنند؟ اما نکته‌ای که مخالفان کنونی استفاده از ماهواره فراموش کرده‌اند یا نمی‌خواهند به آن اعتراف کنند این است که ماهواره واقعیتی انکارناشدنی در جامعه ایرانی است که در خانه‌های مردم وجود دارد و بر فرهنگ آن‌ها نیز تاثیر می‌گذارد. بنابراین بهتر است که قانونگذاران در این زمینه به فکر بازنگری و اصلاح قانون باشند و البته در وضع و تصویب قانون‌های جدید، واقعیت‌های جامعه و نیازهای مردم را نیز موردتوجه قرار دهند وگرنه وضع قانون بدون توجه به خواسته‌های مردم دوباره منجر به شکست خواهد شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۴۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
0
94
یه نظر سنجی لازمه که خود مردم نظرشونو بدهند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
چرا کسی نظر سنجی نشون این اقا نمیده
اقلیت در مقایل اکثریت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۵
باور کنید مهواره هیچ تاثیر بر خانواده های ندارد مشکل ماهواره یه چیزی دیگه هست که بهانه تخریب خانواده جلوه دادن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۵
یه نظر سنجی سایتی در باره ماهواره درست بشه
من که موافقم و ماهواره هیچ گونه ایرادی ندارد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
0
26
...تو دیگه چرا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
0
47
قانون گذاری ، وظیفه نمایندگان مردم در مجلس است و اجرای آن ، وظیفه دستگاههای اجرایی نظیر بسیج و ارشاد .‌ بسیج و ارشاد و امثالهم میتوانند در مورد کارایی یا عدم کارائی یک قانون ، اظهار نظر کنند ولی نمیتوانند قانون گذاری کنند . وقتی اکثریت قریب به اتفاق مردم یک جامعه و تمامی مسئولان جامعه از ماهواره استفاده میکنند ... چگونه انتظار دارید نمایندگان مردم ، قوانینی تصویب کنند که برخلاف خواست همه مردم است ! چرا بخودمان اجازه میدهیم از همه امکانات روز دنیا استفاده کنیم ولی به مردم حق نمیدهیم ؟باید به مردم حق انتخاب بدهیم و در کنار آن ، فرهنگ جامعه را برای انتخاب صحیح ، ارتقاء ببخشیم .‌
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
0
57
این رسیورا قیافش معلومه ماله بیست سال پیشه.الان همش دیجیتاله.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
0
63
تنها و تنها نتیجه جمع آوری ماهواره های قدیمی ، کمک به قاچاق و فروش ماهواره های جدید است . تقریبا تمامی ماهواره هائی که... جمع آوری میشود ، بلافاصله جایگزین میشود . به عبارتی ...عملا و ناخواسته در جهت منافع قاچاقچیان و فروشندگان و نصابان ماهواره ، قدم برمیدارند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۵
خوب خوبه دیگه ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
0
22
ماچکارکردیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
0
35
"به‌خاطر اینکه خودمان را خوب جلوه دهیم ابزار مفسده‌انگیز را در جامعه ترویج کنیم تا دوباره مردم به ما رای دهند". . . . . .
اين مردم، يعني اكثريت ملت شريف و مومن ايران اسلامي (حتي اقليت محترم) هيچگاه خواهان ابزار مفسده انگيز و گناه آلود نيستند براي همين هميشه خواهان راي دادن به خوبان و درستكاران حقيقي هستند و هميشه هم خوبان و پاكان واقعي را حمايت و پشتيباني مي كنند (بگذريم از گروه اندكي كه ذاتا منحرف و كج رفتار هستند و از فساد و تباهي لذت مي برند).
الان هم مطمئناً جناب آقاي دكتر روحاني و دولتمردان با شرفش به واسطه خصوصيات انساني و شرافت دروني شان شايد حتي بيشتر از ديگران خواهان جامعه اي اسلامي و پاك هستند و بخاطر پاكي فكر و ضمير روشنشان نتيجه هر گونه رفتار افراطي را زودتر از نتيجه آخر آن مي بينند و براي جلوگيري از عواقب آن، با همدلي و همراهي با مراجع گرانقدر تقليدمان، سنجيده و گزيده قدم بر مي دارند (زيرا به عينه ديده ايم كه از وجود اختلافات در كشورها فقط تروريست هاي لعيني چون داعش منحرف كثيف سوءاستفاده و مانند علف هرز رشد مي كنند). پس بهتر است براي اينكه نزد آفريننده مان سربلند و روسفيد باشيم، بيشتر دست همدلي و همراهي به رئيس جمهور مومن و متدين مان آقاي دكتر روحاني و دولتمردان محترمش بدهيم تا بتوانند موفق تر عمل كنند و حافظ اسلام ناب محمدي(ص) و صدور آن به همه جهان باشند. ان‌شاءالله كه رضايت خداوند يگانه و روسياهي آنان كه از دين و اسلام استفاده ابزاري مي كنند را به همراه داشته باشد. الهي آمين
علی نزاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
0
53
قابل توجه آقای نقدی که خیلی خوشبینانه حرف می زنند همه اون یک ملیون رسیور کهنه و از کار اقتاده است مردم استفاده اش می کنند وقتی از کار افتاد ... تحویل میدن و به جاش یک دستگاه دیجیتال ...می گیرند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
احسنت...واقعا درسته...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
0
29
این شبهه که "خوب جلوه داده شدن" با طرفداری از ماهواره را سردار چگونه تحلیل فرموده اند. در نظر ایشان یا واژه "خوب" یعنی طرفداری از بی بندو باری وفرهنگ غرب یا اصولاً معنایش (منظور همان واژه خوب) بدی است. شاید هم جناب سردار مردم را که در رأی دادن به ریاست جمهوری اکثریت را دارند "بد فهم" می داند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
1
5
بله یک میلیون تجهیزات فرسوده بصورت اختیاری می دهند و یک رسیور دیجیتالی مجانی میگیرند. بزینس خوبی است. ممنون می شویم اگه کاست و فیلم های ویدیویی هم با سی دی یا فلش مموری تعویض کنید
علی
|
Germany
|
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
0
7
مردم ماهواره کهنه وکارکرده میدن .پولش میگیرن یک ماهواره دیجتال میخرن ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
0
7
پرونده شکنجه شهرداران مناطق تهران در دهه هفتاد به کجا رسید !؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
0
3
درود بر اختلاس گران
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
0
1
Lفعلا نقدا يك مشت توي دهان استكبار و أيادي معلوم الحالش در ايران بزنيم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
0
8
جلوي يك مشت اهن پاره ايستاده فكر كرده فتح خيبر كرده اقا !!! اون يكي هم جلوي رسيور هاي زنگ زده رژه ميره !!!! بعد همين اقايان اگه جنگي بشه از حالا صلح نامه امضاء شده را تو جيبشان حاضر نگه داشته اند ! بابا پير مرد اينقدر شعار تو خالي نده برو اين اخر عمري از خدا طلب امرزش كن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
0
12
چگونه میتوان از مقامات حکومتی که با رای مستقیم مردم انتخاب نشده اند درخواست عاجزانه کرد که از جانب خود سخن بگویند سخن گوئی از جانب مردم را به منتخبین مردم واگزارند .
نمایندگان مجلس هم فراموش نکنند که موظف به پیگیری خواست مردم هستند و میبایست همواره به افرادیکه سخن از جانب مردم میگویند یاد آور شوند که سخنگوی مردم بودن مستلزم ضوابطی است
سعادتی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
0
13
سر مردمو با ممنوعیت ماهواره و حجاب و ... گرم کردن / بجای معطل کردن کلی نیرو برای این کارای بی ارزش جلوی دزد بازی کله گنده ها / قاچاق کالا و ارز / اشتغال زایی / توسعه مسکن / ارتقا کیفیت محصولات و ... هزاران کار دیگرو را انجام بدهند /
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
0
11
اقای نقدی محترم - حالا دیگه کاملا بدیهی است درصدر "ابزار مفسده‌انگیز..." مفاسد اقتصادی و رانتها و اختلاسها و حقوق و مزایای نجومی غیرمتعارف و حق ویژه برای برخی ویژه خواران میباشد که منشا فقر و فساد جامعه میشود وبرخی را وادار به تن فروشی و کلیه فروشی و قاچاق و غیره میکند - ضمنا یاد اوری میکنم رتبه فقر و فلاکت و فساد ایران جزو 10کشور اول است در سال 2015- و براحتی با رجوع به واقعیات اجتماعی و امارها میتوان به کارایی این قبیل قوانین منع استفاده از ماهواره‌ و غیره -پی برد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
0
3
از اینترنت چون پول درمی آورندآزادورسمی است تازه می توان ارتباط دوطرفه باشه درست استفاده کردن رابیاموزند
مراد
|
United States of America
|
۰۰:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۵
0
5
در حالی که نظامیان کشود تا باز نشستگی نمی توانند سفر خارجی داشته باشن
حسام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۵
0
10
70 درصد کدومه؟ 90 درصد مردم از ماهواره استفاده می کنند هنوزم یاد نگرفتن هرچی که ممنوع بشه مردم بیشتر میان دنبالش سردارجان کجایی؟بهتر نبود واقعیت هارو بگی تا خواننده کیف کنه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۵
0
10
واقعا براي ملت شريف ايران متاسفم که .... برنامه ريزانشان هستند
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۵
0
10
سردار سر مردم با ماهواره گرم شده است.
حمید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۵
0
9
در باره همه چیز نظر میده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۵
0
12
این آقایان کاسه داغ تر از آش به من وشما میگویند این وسیله مخرب است وباید جمع اپآوری بشه خودشون از بهترین تکنولزژی روز در خانه هاشون استفاده میکنند و تا اعماق اقیانوس ها را هم میبینند آنوقت منع رطب خورده میکنند .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۵
0
11
در هر حال درود و هزاران درود بر روحانی
امید
|
Armenia
|
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۵
0
13
کره و ژاپن به چ فک میکنن ما فکرمون درگیر چیه!؟ ای خدااااااااااااااااااااا
ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۵
0
8
کسی نیست به این اقا بگه شما دیشها را جمع می ای می توانید الان ماهوارهای بدون دیش وجود دارد انها را چه کار بکنید .دوما شما دوزیهای بزرگ و غارتگران را ول کردی و چسبیدی به ماهوارها ...که چی ......
یه رزمنده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۵
0
8
فساد کجاست داداش. تو فوتبال که نیست در بانک ها که نیست درکمرک ومدیران دولتی نیست .چه کشف بزرگی بوم خونه هاست افرین.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۵
0
6
قانون اگرباب میل حاج حسن و شرکا نباشه برای هرکسی که ازش حرف بزنه مثل سردار نقدی بده
ولی برای نیروی انتظامی که رفتارش باب میل حسن و شرکا نیست حتما تخلف قانونیه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۸
0
1
نکنه ملت سرش به ماهواره گرم بود اقا دزده زد به کاهدون اختلاس و دزدی از بیت المال رو میگم شایدم این کارها جرمش کمتره از ماهواره داشتن
کریم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۳
0
0
ما به اتفاق چند خانواده فامیل ماهواره راازخانه هایمان سه سال پیش جمع کردیم.زیرادرصدفایده اش بسیارکم .واثرتخریبی اش راجبران ناپذیر..
ثاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۶
0
0
لطفا سردار عاقل
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
0
0
خب برید ببینید این هفتاد میلیون دستگاه را کی وارد کرده. یقین سبزی فروش سر میدون که وارد نکرده.
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۰
0
0
اولا : امیدوارم روزی چپاولگران بیت المال که امروز با وقاحت کامل مدعی ریاست جمهوری هستند به جای این دیش های ماهواره جمع اوری و پشت سر جناب نقدی قرار گیرند . ثانیا: من در منزل هپد ماهواره دارم و ذره ای از اعتقادم به انقلاب و ارزش های ان کم نشده و نخواهد شد . من به خوبی میتوانم خوب و بد را تشخیص دهم و با چند شبکه معاند تفکراتم تغییر نخواهد نکرد . بنابراین جناب نقدی نگران اینکه ماهواره تاثیری بر ما داشته باشد نداشته باشند . ثالثا: فرض کنید که همه دیش ها را جمع اوری کنید . با اینترنت چه خواهید کرد . همین الان تمامی کانال های ماهواره ای به صورت ان لاین قابل دریافت است ...به نظر من تنها را جلوگیری از تماشای کانال های ماهواره ای تغییر دادن فرهنگ جامعه با ایجاد عدالت برای آنان است .
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین