کد خبر: ۳۸۴۱۸۳
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۲

وقوع آتش‌سوزی گسترده در "سراب گیان" نهاوند

۱۵ هکتار از مراتع و ۶ تا ۷ هکتار هم از جنگل‌های محدوده سراب گیان به علت وجود علف‌های هرز در اطراف درختان، دچار حریق شدند.
آفتاب‌‌نیوز : آتش‌سوزی در محدوده سراب گیان معروف به بهشت غرب کشور قبل تبدیل به فاجعه‌ای جبران‌ناپذیر با تلاش مردم و مسئولان نهاوند مهار شد.

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان نهاوند در گفت‌وگو با ایسنا، با قدردانی از سرعت عمل مردم گیان در خاموش کردن آتش‌سوزی اظهار کرد: اگر حضور و مشارکت گسترده و به موقع مردم نبود، سراب گیان به این سرعت از شعله‌های آتش رهایی نمی‌یافت.

علی ده‌پهلوان افزود: این اتفاق حوالی ساعت ۲۴ شامگاه گذشته یکشنبه 3 مردادماه دچار حریق شد و پس از گذشت چند ساعت با تلاش‌های مردم، مسئولان، شهرداری گیان و شورای شهر این آتش فروکش کرد و خاموش شد.

وی تصریح کرد: ۱۵ هکتار از مراتع و ۶ تا ۷ هکتار هم از جنگل‌های محدوده سراب گیان به علت وجود علف‌های هرز در اطراف درختان، دچار حریق شدند.

ده‌پهلوان عنوان کرد: خوشبختانه به درختان جنگل آسیب زیادی وارد نشده و تنها برگ‌های آنها از طریق آتش علف‌های هرز به علت وزش باد به صورت جزئی سوخته‌ و تنه اصلی درختان سالم هستند و بیشتر علف‌های هرز سوخته‌اند.

وی علت آتش‌سوزی را توسط شخص و عمدی اعلام کرد و گفت: علت این آتش‌سوزی عمدی بوده و پاسگاه و مراجع قضائی هم در حال پیگیری هستند که در زمان‌های آینده گزارش کامل اطلاع‌رسانی می‌شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین