کد خبر: ۳۸۴۳۷۴
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۵
عضو انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها در گفت‌وگو با «آفتاب‎‌نیوز»:

ناجا حق‌دخالت در امورفرهنگی ندارد/دخالت نهادها در وظایف یکدیگر باعث مشکل می‌شود

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به دستورالعمل دولت برای ساماندهی نحوه اجرای کنسرت‌های موسیقی در کشور گفت: ناجا نمی‌تواند عملکرد مناسبی در حوزه فرهنگی داشته باشد و نباید در این حوزه دخالت کند.دخالت نهادهای غیرفرهنگی در برگزاری کنسرت‌ها مشکل‌آفرین است.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس سیاسی- نجفقلی حبیبی فعال سیاسی اصلاح‌طلب در گفت‌و‌گو با «آفتاب‌نیوز» با اشاره به اینکه در نظام جمهوری اسلامی دخالت نهادها در وظایف یکدیگر موجب ایجاد مشکل در اداره کشور می‌شود/پلیس حق دخالت در امورفرهنگی را نداردتکالیف همه نهادها از طریق قانون اساسی و سایر قوانین مشخص شده است و نهادها براساس این اختیارات قانونی عمل می‌کنند اظهار کرد: این نکته را باید در نظر گرفت که دخالت نهادها در وظایف یکدیگر موجب ایجاد مشکل در اداره کشور می‌شود.

به گزارش آفتاب‌نیوز، حبیبی در ادامه افزود: قانون، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را متولی امور فرهنگی دانسته و سایر نهادهای فرهنگی مثل سازمان تبلیغات اسلامی در ارتباط با وزارت ارشاد هستند. نیروی انتظامی نیز براساس قانون وظیفه تامین امنیت را برعهده داشته و به عنوان ضابط وزارت کشور یا قوه قضاییه عمل می‌کند و حق سیاستگزاری در امور فرهنگی را ندارد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب همچنین خاطرنشان کرد: مسایل فرهنگی ظرافت‌های خاص خود را دارد و به دلیل متفاوت بودن جنس حوزه فرهنگی و  انتظامی، ناجا که وظیفه تامین امنیت را دارد نمی‌تواند عملکرد مناسبی در حوزه فرهنگی داشته باشد و ورود ناجا به این حوزه به صلاح حوزه فرهنگ و حتی به صلاح خود نیروی انتظامی هم نیست. دخالت نهادهای غیرفرهنگی در برگزاری کنسرت‌ها مشکل‌آفرین است.

حبیبی تصریح کرد: اگر ما در برگزاری مراسم‌های فرهنگی کمبود قانون داریم باید این کمبودها را رفع کنیم که البته من معتقدم در این زمینه کاستی وجود ندارد و باید قانون موجود اجرا شود.

این عضو انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها با اشاره به تلاش دولت برای تحقق مطالبه مردم و حل مشکل برگزاری برنامه‌های فرهنگی از جمله کنسرت‌های موسیقی خاطرنشان کرد: مردم حق دارند از دولت مطالبه داشته باشند و وظیفه دولت هم این است که از همه اختیارات خود برای تحقق این خواسته‌ها استفاده کند.

وی در پایان گفت: امیدورام همه نهادهایی که در حوزه فرهنگی احساس مسئولبت می‌کنند با هماهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کمک کنند تا این مشکل حل شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۷
مسعود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۵
3
7
درود بر تمام اساتید دانشگاه و اصلاح طلبان روشن فکر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۵
5
0
تا آنجا که اطلاع دارم ناجا هرگز داعیه کار فرهنگی نداشته است .‌
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۵
1
5
تا آنجا که اطلاع دارم ناجا هرگز داعیه کار فرهنگی نداشته است .‌ هرگز نگفته میخواهد در امور فرهنگی دخالت کند و قانون هم چنین اجازه ای را به نیروی انتظامی نداده است اما اگر مجریان یک برنامه عمومی و یا شرکت کنندگان در آن ، چه کنسرت باشد و چه روضه خوانی ، مرتکب خلاف قانون شدند و بی نظمی ایجاد شد ، چه ارگانی باید ایجاد نظم کند ؟ مسلما نیروی انتظامی در این خصوص وظایفی دارد .‌ علی الاصول ارگانی که ماموریت برقراری نظم در مراکز عمومی را دارد ، باید بدون دخالت اولیه ، در جریان تشکیل مجالس عمومی باشد تا در هنگام وقوع حادثه بتواند عکس العمل مناسب نشان دهد . ضمنا یادمان باشد که مراکز تصمیم گیری متعددی در خصوص امور فرهنگی وجود دارد . بطور مثال اگر ارشاد مجوز اجرای کنسرتی را صادر کرد ولی امام جمعه محل یا سازمان تبلیغات اسلامی یا ... مخالف بودند و نیروی انتظامی هم دخالت نکرد ، میدانید چه بر سر مردم بیگناه میاید ؟ باید قانون اصلاح شود .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۵
0
0
ناجاوظایف اصلی خودرادرست انجام دهد بقیه پیشکش
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۵
0
0
نجفقلی برو مشغول کارت بشو
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۶
1
0
شما هم نظر نده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۶
به تو چه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین