کد خبر: ۳۸۴۴۹۱
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۸

کری: کره شمالی باید از توافق هسته‌ای ایران درس بگیرد

جان کری، وزیر خارجه آمریکا امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد که فعالیتهای کره شمالی در راستای دستیابی به سلاح هسته‌ای بسیار تحریک‌آمیز و نگران کننده است.
آفتاب‌‌نیوز : جان کری بار دیگر با انتقاد از فعالیت‌های هسته‌ای کره شمالی از این کشور خواست تا از توافق هسته‌ای ایران درس بگیرد.

به گزارش نیویورک تایمز، جان کری، وزیر خارجه آمریکا امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد که فعالیتهای کره شمالی در راستای دستیابی به سلاح هسته‌ای بسیار تحریک‌آمیز و نگران کننده است.

به گزارش تسنیم، کری که به منظور شرکت در کنفرانس امنیتی آسیا پاسیفیک در پایتخت لائوس به سر می‌برد و در این کنفرانس کره شمالی نیز حاضر است گفت که اقدامات پیونگ‌یانگ می‌تواند تهدیدی بسیار جدی نه تنها برای منطقه بلکه برای صلح و امنیت بین‌الملل به شمار رود.

کری اعلام کرد که کره شمالی باید از ایران که دشمن سرسخت‌تری به نسبت کره شمالی برای آمریکا بود و در نهایت 1+5 موفق به دستیابی به توافق هسته‌ای شد درس بگیرد.

برخی کارشناسان نظامی معتقدند کره شمالی تعدادی بمب هسته‌ای خام تولید کرده و در تلاش برای ساختن یک کلاهک هسته‌ای است که امکان نصب بر روی یک موشک دوربرد با قابلیت پرتاب و رسیدن به قاره آمریکا را داشته باشد. با اینحال مقامات دفاعی کره جنوبی که همواره یکی از اهداف اصلی تهدیدات همسایه شمالی خود به شمار می روند معتقدند که کره شمالی نه کلاهک و نه  یک موشک بالستیک بین قاره‌ای را در اختیار ندارد.

وزیر خارجه آمریکا با بیان اینکه کره شمالی تا کنون به قطعنامه‌های بین‌المللی توجهی نداشته تاکید کرد که اعمال رژیم از تحریم‌های سخت علیه پیونگ‌یانگ همچنان با قدرت ادامه خواهد یافت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین