کد خبر: ۳۸۴۵۱۱
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۳

هفت هزار خانواده شمال صلاح الدین و جنوب موصل را تخلیه کردند

وزارت آوارگان و رانده شدگان عراق روز سه شنبه در بیانیه ای اعلام کرد که از آغاز عملیات نظامی علیه گروه تروریستی داعش، حدود هفت هزار خانواده شمال استان صلاح الدین و جنوب موصل را تخلیه کرده اند.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش خبرنگار ایرنا، 'مهند صالح عبد الرحیم' مدیر بخش استان های شمالی عراق در وزارت آوارگان و رانده شدگان عراق در بیانیه ای گفت که حدود هفت هزار خانواده از شهرستان 'الشرقاط' در شمال صلاح الدین و 'القیاره' در جنوب موصل به خاطر عملیات نظامی علیه گروه تروریستی داعش، خانه و کاشانه خود را ترک کردند.

وی اضافه کرد: استان صلاح الدین به تازگی یک هزار و 964 خانواده آواره جدید را از مناطق الشرقاط و القیاره پذیرفته و این آوارگان در اردوگاه ویژه ای که در شهرستان 'بیجی' فراهم شده اسکان داده شده اند.

وی اضافه کرد: از ابتدای شروع عملیات های نظامی علیه داعش در الشرقاط و القیاره شش هزار و 866 خانواده خانه و کاشانه خود را در این مناطق ترک کرده اند.

عملیات آزادی سازی مناطق الشرقاط و القیاره از 18 ژوئن گذشته (29 خرداد95) و تنها یک روز پس از اعلام آزادسازی فلوجه آغاز شد و طی این مدت پایگاه مهم و راهبردی 'القیاره' و تعدادی از روستاهای مهم منطقه آزاد شده اند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین