کد خبر: ۳۸۴۵۹۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۷

نامزد موتلفه در انتخابات ٩٦ کیست؟

موتلفه‌ای‌ها حالا همچون دیگر هم کیشان سیاسی خویش روزگار سختی را پشت سر می‌گذرانند و حال روز خوشی ندارند.
آفتاب‌‌نیوز :
موتلفه‌ای‌ها حالا همچون دیگر هم کیشان سیاسی خویش روزگار سختی را پشت سر می‌گذرانند و حال روز خوشی ندارند.

به گزارش آفتاب‌نیوز، آنان البته بر خلاف ديگر اصولگرايان و نو اصولگرايان نمي‌خواهند اشتباهات راهبردي شان در انتخابات رياست‌جمهوري ٩٢ را تكرار كنند. همين است كه زمزمه‌هاي برگزاري جلسات موتلفه‌اي‌ها درباره انتخابات ٩٦ زودتر از جلسات ديگر گروه‌هاي اصولگرا شنيده شد. چنين بود كه اسدالله بادامچيان از مديران ارشد اين حزب اواخر ارديبهشت ماه امسال از راهبرد انتخاباتي موتلفه رونمايي كرد و اعلام كرد كه حزب موتلفه در انتخابات رياست‌جمهوري قطعا با يك نامزد حزبي ورود پيدا خواهد كرد: «از ما مي‌پرسند كه برنامه موتلفه براي انتخابات رياست‌جمهوري آيا اين است كه دوباره يك عده را دور هم جمع كند و بعد از دل آنها چند نفر يا يك نفر را انتخاب كند يا نه. بايد بگويم كه مصوبه قطعي شوراي مركزي حزب موتلفه اين است كه موتلفه در انتخابات رياست‌جمهوري سال ٩٦ يك نامزد موتلفه‌اي مستقل را به جامعه معرفي كند. اين سياست و تكليف شرعي ما براي اين انتخابات است.»

البته محمد نبي حبيبي دو روز بعد از بادامچيان از «مصوبه شوراي مركزي حزب» براي معرفي نامزد حزبي در انتخابات ٩٦ رونمايي و طي گفت‌وگويي اعلام كرد كه موتلفه براي انتخابات آينده رياست‌جمهوري هنوز هيچ تصميمي نگرفته است. محمدنبي حبيبي اين پاسخ را به پرسش دبيران استاني حزب موتلفه داده بود كه از وي درباره برنامه اين حزب در انتخابات رياست‌جمهوري سوال پرسيده بودند. دبيركل حزب موتلفه البته در همين ديدار اعلام كرده بود كه متناسب با شرايط روز به اتخاذ تصميم مي‌پردازيم. حالا پس از گذشت دو ماه از اين اظهارنظر حبيبي و در حالي كه ١٠ ماه تا موعد انتخابات رياست‌جمهوري باقي مانده حزب موتلفه، قرار است شورايي را در معاونت سياسي خود راه‌اندازي كند تا به بررسي مسائل انتخابات رياست‌جمهوري بپردازد. اين خبري است كه حميدرضا ترقي، عضو شوراي مركزي اين حزب روز گذشته در گفت‌وگو با خبرگزاري فارس اعلام كرده. به گفته ترقي «اين شورا، سياست‌ها و برنامه‌هاي انتخابات را تدوين و سپس تصويب و اجرا مي‌كند.» او همچنين تاكيد كرده كه «فعلا شناسايي مصاديق در دستور كار نيست و ما در حال حاضر شاخص‌هاي رييس‌جمهور و دولت آينده را بررسي مي‌كنيم.»

نامزد انتخاباتي موتلفه

هرچند پس از بررسي‌هاي خبرنگار« اعتماد» مشخص شد كه اين شورا در حزب موتلفه و معاونت سياسي اين حزب تشكيل نشده اما با توجه به موقعيت حزب موتلفه در جناح راست و جغرافياي سياسي كشور به نظر مي‌رسد كه مديران اين حزب پرسابقه اصولگرا همان‌گونه كه اسدالله بادامچيان اعلام كرده تصميم دارند تا مصوبه شوراي مركزي شان مبني بر ورود در انتخابات رياست‌جمهوري با كانديداي حزبي را در اين شورا عملياتي كنند. اين يعني آنكه موتلفه‌اي‌ها ديگر قصد ندارند تا سرنوشت سياسي شان را به ديگر اصولگرايان و تصميمات‌شان پيوند بزنند، چه آنكه يك بار در انتخابات ٩٢ اين كار را كردند و آل‌اسحاق از آن جدا شد و يك بار در انتخابات مجلس تن به ائتلاف با نو اصولگرايان دادند و كمترين سهم ممكن از ليست انتخاباتي اصولگرايان نصيب‌شان نشد. حال بايد به انتظار نشست و ديد موتلفه اين‌بار با كداميك از چهره‌هاي شناخته شده خود وارد انتخابات مي‌شود؛ مصطفي ميرسليم، علي عباسپور يا محمد حسن غفوري فرد؟
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۶
0
3
موتلفه دوره اش سراومده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۶
0
0
نامزد موتلفه برای انتخابات 96 چه کسی خواهد بود!
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین