کد خبر: ۳۸۴۶۳۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۶
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش:

اجباری در انتخاب رشته تحصیلی نبوده که "حذف" شود

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت: در هدایت تحصیلی و انتخاب رشته توسط دانش آموزان اجباری وجود نداشته است تا اکنون حذف شود.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایسنا، حمید رضا کفاش با اشاره به جلسه روز گذشته وزیرآموزش و پرورش با معاونان ذیربط موضوع هدایت تحصیلی و اعضای کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی افزود: چنانچه دانش آموزان یا خانواده‌های آنان در فرایند هدایت تحصیلی با مشکلی مواجه شده باشند می توانند برای بررسی و حل مشکل خود به کمیته‌های هدایت تحصیلی مستقر در مناطق آموزش و پرورش مراجعه کنند.

وی با اشاره به برخی اخبار مبنی بر حذف اجبار در انتخاب رشته و امر هدایت تحصیلی دانش آموزان تصریح کرد: هدایت تحصیلی دانش آموزان بر اساس یک فرایند صد امتیازی که در آن تمام جنبه های تحصیلی ، استعداد و رغبت و تمایل دانش آموزان و نظرات اولیاء، معلمان و مشاوران در آن لحاظ شده است انجام می شود.

بر اساس گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش اظهارکرد: بر اساس سیاست توزیع متوازن رشته‌های تحصیلی که نیاز و امکانات منطقه‌ای در آن به دقت پیش بینی گردیده است هدایت تحصیلی دانش آموزان صورت می گیرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
مجتبي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۶
0
0
سلام.دخالت در سليقه و تحصيل دانش اموز بدون شناخت چطور ممكنه اصولي ضورت گيرد.در كجاي دنيا انتخاب رشته اجباري صورت ميگيره؟
مجتبي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۶
0
0
سلام.دخالت در سليقه و تحصيل دانش اموز بدون شناخت چطور ممكنه اصولي ضورت گيرد.در كجاي دنيا انتخاب رشته اجباري صورت ميگيره؟
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین