کد خبر: ۳۸۴۶۴۹
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۲
عضو فراکسیون امید در گفت‌وگو با «آفتاب‌نیوز»:

کنسرت‌های مجوزدار، باید آزادانه برگزار شود/مردم نباید با وحشت به برنامه‌های‌فرهنگی بروند

یک عضو فراکسیون امید گفت: برای برگزاری برنامه های فرهنگی از جمله کنسرت‌های موسیقی باید وظایف نهادهای فرهنگی و انتظامی از هم تفکیک شود.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس سیاسی- محمد قمی نماینده مردم پاکشت در مجلس شورای اسلمی در گفت‌وگو با «آفتاب‌نیوز» درباره اختلاف دولت و نیروی کنسرت‌های مجوزدار، باید آزادانه برگزار شود/مردم نباید با وحشت به برنامه‌های‌فرهنگی بروندانتظامی درباره نحوه برگزاری کنسرت‌های موسیقی در کشور گفت: در اصل اینکه در برگزاری هر کنسرت، نمایشنامه یا تئاتری باید ضوابط شرعی و قانونی رعایت شود جای شکی نیست و در واقع انقلاب اسلامی یعنی رعایت قانون و شرع اما باید وظایف نهادهای کشور در برگزاری این مراسم‌ها هم مشخص شود.

به گزارش آفتاب‌نیوز، نماینده پاکدشت در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: همانگونه که دخالت نهادهای فرهنکی در امور امنیتی و انتظامی اشتباه است، دخالت نیروی انتظامی در امور فرهنگی کار غلطی است. مجوز دادن به کنسرت‌های قانونی و شرعی وظیفه وزارت ارشاد است و وقتی این مجوز به یک برنامه فرهنگی داده شد، نیروی انتظامی وظیفه انتظامات و تامین امنیت این مراسم را بر عهده دارد.

وی تصریح کرد: مردم نباید با رعب و وحشت به برنامه‌های فرهنگی بروند بلکه برگزاری کنسرت‌ها و تئاترهایی که مجوز دارند باید آزادانه برگزار شود و ناجا هم به دنبال تامین امنیت این مراسم باشد.

قمی در ادامه با بیان اینکه من معتقدم در کشور ما برای برگزاری مراسم‌های فرهنگی میان نیروی انتظامی و دستگاه‌های فرهگی هماهنگی وجود ندارد، تصریح کرد: دولت باید این ناهماهنگی را حل و فصل کند. البته دست دولت و وزارت ارشاد در برگزاری کنسرت‌ها، نمایشنامه‌ها و تئاترها که مجوز قانونی و شرعی دارد باید باز باشد و ناجا هم  در تامین امنیت این مراسم کمک کند.

این عضو فراکسیون امید در پایان با انتقاد از رویکرد ناجا در مخالفت با دولت درباره نحوه برگزاری کنسرت‌های موسیقی، گفت: وظایف نیروی انتظامی هم باید به این نیرو یادآوری شده و گفته شود که ناجا باید امنیت مراسم‌های فرهنگی را تامین کند نه اینکه در اجرای این مراسم دخالت کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۶
4
5
اگرنیروی انتظامی تعطیل میشد هرج ومرج کمتربودخودمردم امنیت راتامین میکنند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۶
4
1
واقعا مشكل مردم الان كنسرته؟
.......
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۶
0
2
برنامه فرهنگی درایران ترسناک شده ، بعضی ازنان شب میزنند ، میروند کشور دیگر برنامه فرهنگی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۶
4
1
هیچکس حق ندارد بخاطر لغو چند کنسرت ، فعالیت شبانه روزی عزیزان نیروی انتظامی را زیر سئوال ببرد . امنیت کشور ، حاصل اتحاد وزارت اطلاعات و نیروی انتظامی و سپاه و ارتش است . همه این نیروهای چهارگانه وظایف خود را بخوبی انجام میدهند . مشگل کنسرت ها ، نبود قانون است نه دخالت نیروی انتظامی در امور فرهنگی . دولت ، باید لایحه ای را ب به مجلس ببرد و به تصویب نمایندگان مردم برساند تا کلا مسئله برای همیشه حل شود . دشمن و دلواپسان میخواهند مردم و دولت و نهاد ها را روبروی هم قرار دهند .‌ما باید هوشیار باشیم .‌
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۶
4
2
هیچکس حق ندارد بخاطر لغو چند کنسرت ، فعالیت شبانه روزی عزیزان نیروی انتظامی را زیر سئوال ببرد .
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین