کد خبر: ۳۸۴۶۵۶
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۶

آتش گرفتن یک مجتمع مسکونی در اهواز / نجات 21 نفر

باتوجه به زمان وقوع حادثه که مصادف با زمان استراحت و خواب شهروندان بود، و از طرفی محل کانون حریق که حدودا در وسط ساختمان قرار داشت، تمام واحدها و ساکنان در محدوده پرخطر قرار گرفته و دشواری کار را دوچندان کرده بود.
آفتاب‌‌نیوز : مدیر روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز از نجات 21 ساکن یک مجتمع مسکونی که شب گذشته دچار آتش‌سوزی شد، خبر داد.

به گزارش ایسنا، مقصود حق‌شناس اظهار کرد: ساعت 22:58  شب گذشته (5 مردادماه) طی تماس‌های تلفنی شهروندان با سامانه 125 ستاد فرماندهی آتش نشانی اهواز، خبر رخداد حادثه آتش‌سوزی در یک مجتمع 4 طبقه واقع در منطقه پردیس اهواز اطلاع داده شد.

وی افزود: ستاد فرماندهی از نزدیک‌ترین ایستگاه که ایستگاه شماره 76 پردیس بود، تیم‌های اطفا حریق و امداد نجات را به محل حادثه اعزام و با توجه به گزارش شهروندان مبنی بر وخامت اوضاع، ایستگاه‌های همجوار را در حالت آماده‌باش قرار دادند.

حق‌شناس ادامه داد: اولین تیم عملیاتی با توجه به نزدیکی به محل وقوع حادثه 2 دقیقه بعد در صحنه  حاضر بودند و فرمانده بدون فوت وقت همزمان با اجرای عملیات اطفا حریق اقدام به ایجاد یک دالان امن برای خروج ایمن ساکنان کرده و باتوجه به شدت دود متساعد شده از حریق، تعداد واحدهای مسکونی و راهروهای کم‌عرض تقاضای نیروی کمکی و پشتیبانی کرد.

وی گفت: باتوجه به زمان وقوع حادثه که مصادف با زمان استراحت و خواب شهروندان بود، و از طرفی محل کانون حریق که حدودا در وسط ساختمان قرار داشت، تمام واحدها و ساکنان در محدوده پرخطر قرار گرفته و دشواری کار را دوچندان کرده بود.

مدیر روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز اظهار کرد: به همین دلیل مسیر جدیدی برای نجات ساکنان گشوده شد و انتقال شهروندان به تراس واحد مشرف به خیابان و اجرای عملیات تخلیه از طریق خودروی نردبان انجام شد.

حق‌شناس افزود: در نهایت آتش‌نشانان موفق شدند 21 نفر از ساکنان را که در محاصره دود و آتش قرارداشتند، سالم از محل حادثه خارج کنند. آتش‌نشانان همچنین 8 نفر از ساکنان شامل 4 خانم خانم، یک دختربچه، یک نوزاد 6 ماهه و 2 مرد که به دلیل همجواری با واحد آتش گرفته و دودزدگی و ترس، شرایط مناسبی نداشتند را زنده از مجتمع خارج کرده و جهت درمان به آمبولانس اورژانس 115 منتقل کردند.

وی ادامه داد: در این حادثه 4 نفر از آتش‌نشانان که بعضا ماسک و دستگاه تنفسی خویش را در زمان تخلیه ساکنان در اختیار ایشان قرارداده بودند، مصدوم شدند که 2 آتش‌نشان پس از درمان سرپایی مرخص و 2 آتش‌نشان نیز جهت مداوا به بیمارستان منتقل شدند که متاسفانه مطلع شدیم حال یکی از آتش‌نشانان مناسب نیست و از شهروندان خواهشمندیم برای سلامت وی دعا کنند.

مدیر روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز گفت: این حادثه تلفات جانی دربرنداشته است و عملیات اطفای حریق در ساعت 00:47 بامداد خاتمه یافت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین