کد خبر: ۳۸۴۶۷۱
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۱

نخست‌وزیر مجارستان: پناهجویان برای اروپا "سم" هستند

مجارستان در پی مقابله‌ قانونی با این برنامه‌ی اتحادیه اروپاست و در 2 اکتبر رفراندومی را در خصوص مشارکت در برنامه تقسیم مهاجران برگزار می‌کند.
آفتاب‌‌نیوز : نخست وزیر مجارستان اعلام کرد که ورود پناهجویان به اروپا همانند "سم" است و کشورش نیازی به حتی یک پناهجو هم ندارد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان در جریان یک کنفرانس با حضور کریستین کرن، صدراعظم اتریش اظهار کرد که اقتصاد کشورش نیازی به حتی یک مهاجر برای کار ندارد و مردم کشورش به خوبی از پس کارهای خود برمی‌آیند.

وی ادامه داد: دلیلی برای یکسان بودن سیاست‌های مهاجرتی در اروپا وجود ندارد و هر کشوری که به مهاجران نیاز دارد می‌تواند آن‌ها را بپذیرد. اما نمی‌تواند ما را مجبور به انجام این کار کند و ما نیازی به حضور آن‌ها در کشورمان نداریم.

نخست وزیر مجارستان حضور هر یک از مهاجران را ریسکی برای انجام حملات تروریستی و خطری برای امنیت عمومی دانست و اظهار کرد: برای ما مهاجرت نه تنها راه‌حل نیست، بلکه یک مشکل است. حضور آنان نه تنها دردی از ما دوا نمی‌کند، بلکه برایمان سمی است که هرگز آن را نمی‌خوریم.

اوربان مخالف سرسخت برنامه‌ اتحادیه اروپا مبنی بر تقسیم اجباری و سهمیه‌ای مهاجران بین 28 کشور این اتحادیه است.

مجارستان در پی مقابله‌ قانونی با این برنامه‌ی اتحادیه اروپاست و در 2 اکتبر رفراندومی را در خصوص مشارکت در برنامه تقسیم مهاجران برگزار می‌کند.

در سال 2015 صدها هزار نفر از مهاجران و پناهجویان به سمت مجارستان و اتریش، حرکت کردند و این روند پس از روی کار آمدن دولت اوربان با تصویب قوانین ضد مهاجران و بستن مرزهای جنوبی این کشور با فنس‌ها و سیم‌خاردار به شدت کم شد اما با این حال، تعداد مهاجرانی که در ماه‌های اخیر مجدداً اقدام به سفر به این کشور کرده‌اند، چیزی در حدود 18000 نفر اعلام شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین