کد خبر: ۳۸۴۷۶۲
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۰

حسام‌الدین سراج داور «آواها و نواهای رضوی» شد

معاون هنری اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران با اعلام آغاز مرحله انتخاب آثار نخستین جشنواره «آواها و نواهای رضوی» گفت: حسام‌الدین سراج داور این جشنواره شد.
آفتاب‌‌نیوز :
محمدحسین اسماعیلی اظهار کرد: با اعلام تمام شدن مهلت پذیرش آثار توسط دبیرخانه جشنواره «آواها و نواهای رضوی» اولین مرحله داوری حسام‌الدین سراج داور «آواها و نواهای رضوی» شدو انتخاب آثار برگزیده آغاز شد.

به گزارش بنیاد بین‌المللی امام رضا (علیه‌السلام)، او از حضور داوران برجسته و کارشناسان باسابقه این حوزه در نخستین دوره این جشنواره خبر داد و گفت: داوران این جشنواره که به میزبانی استان تهران برگزار می‌شود شامل ایرج نعیمایی، محمدرضا آزاده‌فر، کیوان پهلوان، احمد صدری و حسام‌الدین سراج هستند که مسؤولیت انتخاب آثار برتر را برعهده دارند.

اسماعیلی ادامه داد: در نخستین جشنواره «آواها و نواهای رضوی» بیش از ۲۰۰ اثر در بخش‌های مختلف و از سراسر کشور به دبیرخانه جشنواره فرستاده شده است که این تعداد اثر نشان از علاقه‌مندی و استقبال برای حضور و ابراز ارادت به ساحت نورانی امام هشتم (ع) دارد.

وی افزود: شرکت‌کنندگان در این دوره، در بخش‌های مختلف آواها، نواها، تک‌نمای فرهنگ و مرور آثار حضور پیدا کرده‌اند.

دبیر تخصصی نخستین جشنواره «آواها و نواهای رضوی» خاطرنشان کرد: امیدواریم با پایان داوری شاهد اثرات ممتاز و ارزشمند فرهنگی و هنری در راستای توسعه فرهنگ و معارف اسلامی، بویژه معارف رضوی در استان تهران باشیم.

استان تهران در ایام دهه کرامت و میلاد مسعود امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) میزبان برگزاری نخستین جشنواره «آواها و نواهای رضوی» از سری برنامه‌های چهاردهمین دوره جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) خواهد بود.

افتتاح نمایشگاه نقاشی میترا داورپناه در نیاوران

نمایشگاه مجموعه آثار نقاشی میترا داورپناه هشتم مردادماه ساعت ۱۷ در گالری شماره ۲ افتتاح می‌شود.

به گزارش ایسنا، میترا داورپناه - نقاش - با گفتن این‌که طبیعت بزرگ‌ترین الهام‌بخش من بوده است، به روابط عمومی بنیاد آفرینش های نیاوران گفت: از موضوعات خشن، بی‌عدالتی و نابسامانی‌های انسانی دوری می‌کنم. به این ترتیب، روحم را صرفا با زیبایی‌های طبیعت آرامش می‌دهم و با به نمایش گذاشتن آن، مثبت‌گرایی را القا کنم.

او با بیان این‌که آثار من را نمی‌توان در یک سبک خاص طبقه‌بندی کرد، ادامه داد: سعی کرده‌ام زیبایی همراه با القای حس آرامش توأم با سمبولیسم و رویاگونگی را در بسیاری از آثارم  به‌نمایش بگذارم. از این رو آثار من طیف گسترده‌ای از سبک‌هایی را مانند رئال،‌ امپرسیونیسم و سورئال دربر می‌گیرد.

وی افزود: در اولین گام، آثارم را در مسابقه برترین هنرمندان نقاش در ونکوور شرکت دادم که مورد استقبال هیأت داوران و بازدیدکنندگان قرار گرفت و انگیزه‌ای مناسب برای ادامه کار و شرکت در نمایشگاه‌های بعدی برای من شد.

در نمایشگاه یادشده، ۲۲ اثر در معرض دید مخاطبان قرارمی‌گیرد؛ بخشی از این آثار برای فروش عرضه شده‌اند که قیمتی بین چهار تا بیست میلیون تومان دارند. 

این نمایشگاه از ۸ تا ۱۵ مردادماه در گالری شماره ٢ فرهنگسرای نیاوران از ساعت ١٠ تا ٢١ و روزهای تعطیل از ساعت ١٤ تا ٢١ برای بازدید عموم برپاست.

گروه ترنج روی صحنه می‌رود

گروه موسیقی «ترنج» ویژه بانوان ۱۱ مردادماه ساعت ٢١ در سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران روی صحنه خواهد رفت.

به گزارش ایسنا، گروه موسیقی ترنج با بیش از هفت سال سابقه هنری و اجراهای متعدد در تهران و شهرستان‌هایی مانند ماهشهر، عسلویه، سیرجان و خارک، نخستین تجربه حضور در فرهنگسرای نیاوران را پیش روی خود می‌بیند.

مریم نیک‌بین - سرپرست گروه ترنج - با بیان این‌که در این اجرا سعی شده گلچینی از قطعات خاطره‌انگیزه محلی و فولکلور انتخاب شود، به روابط عمومی فرهنگسرای نیاوران گفت: امیدواریم اجرای خوب و جذابی برای مخاطبان داشته باشیم، البته با قطعاتی که بخشی از آن‌ها را برزو امیری و تعدادی را نیز سونیا نظامی تنظیم کرده‌اند.

او افزود: گروه ترنج ۱۵ قطعه را مانند کوچه لر، لیلا، رعنا، بارویارو جومه نازنجیچو، بی‌قرار، گل‌گل، شب مهتاب، بلال بلالم و بیا بریم دشت اجرا می‌کند. همچنین نغمه اعلامی با ساز سنتور، سونیا نظامی با کمانچه، آنیتا صادقی با ساز تار، سمیرا مهرافشا و مارال خلیلی با سازهای کوبه‌ای تنبک، دف و دایره، گروه را همراهی خواهند کرد.

نمایشگاه «زبان خاموشی» برگزار شد

کاریکاتورهای حسن آیجین با عنوان «زبان خاموشی» در حوزه هنری به‌نمایش درآمد.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، این نمایشگاه که در نتیجه پرسش درباره روابط میان جست‌وجو، تعلق، هویت، روح و بدن که بحران‌های انسانی با خود به همراه داشته، شکل گرفته است، ششم مردادماه ۱۳۹۵ از ساعت ۱۶ در گالری حوزه هنری تهران افتتاح شد.

نمایشگاه «زبان خاموشی» که با همکاری موسسه یونس امره، مرکز فرهنگی ترکیه در تهران و حوزه هنری برگزار شده است تا ۱۲ مردادماه در حوزه هنری تهران برپا خواهد بود و علاقه‌مندان می‌توانند برای دیدن آثار به حوزه هنری واقع در انتهای خیابان سمیه، نرسیده به خیابان حافظ مراجعه کنند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین