کد خبر: ۳۸۴۷۶۴
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۰

یک‌چهارم آب تهران هدر می‌رود

مدیرعامل آبفای استان تهران گفت: آب بدون درآمد تهران اکنون 24 درصد است که تا پایان امسال به 22 درصد کاهش می‌یابد.
آفتاب‌‌نیوز :
محمد پرورش در آیین بهره‌برداری از پست امداد فاضلاب ناحیه سلیمانیه در آبفای منطقه 4 گفت: اکنون میزان آب بدون درآمد 24 درصد است که 12 درصد آن ناشی از هدررفت شبکه به دلیل فرسودگی تاسیسات است و 12 درصد دیگر در واقع به معنی هدررفت آب نیست،بلکه شامل آبی است که آب و فاضلاب در ازای آن پولی دریافت نمی‌کند.

او افزود: کاهش 2 درصدی آب بدون درآمد به منابع زیادی برای اصلاح شبکه آب تهران نیاز دارد و افزون بر آن، این کار با وجود مشکلات زیاد ترافیکی این شهر،بسیار دشوار است.

پرورش تصریح کرد: امسال حدود 300 میلیارد تومان از منابع خود را برای اصلاح 260 کیلومتر از شبکه‌های آب،خرید کنتور، بحث مدیریت فشار و پهنه‌بندی اختصاص داده‌ایم. او تاکید کرد: تا پایان امسال حدود 1000 میلیارد تومان،پروژه‌های بزرگ و کلیدی اجرا می‌کنیم که البته اعتبار هیچ کدام از تصفیه‌خانه‌های فاضلاب از منابع دولتی تامین نمی‌شود، بلکه بر مبنای مدل‌های جذب سرمایه‌ای مانند بیع متقابل و BOT است.

مدیرعامل آبفای استان تهران در این افتتاح با تاکید بر این نکته که تلاش می‌کنیم بهره‌برداری از فاضلاب در تهران به صورت یک‌پارچه و متمرکز انجام شود گفت: نگاه ما در حوزه بهره‌برداری، پیش‌گیرانه است و کوشش خواهیم کرد که این رویکرد در همه فعالیت‌ها مد نظر قرار گیرد.

به‌گزارش پاون، پرورش با بیان این‌که این پروژه باید از نظر فکری و نرم‌افزاری به یک مدل برای پروژه‌های دیگر تبدیل شود، تاکید کرد: ما می‌خواهیم به شرکت‌های آب‌ وفاضلاب مناطق اعتماد کنیم و بهره‌برداری از فاضلاب را به آن‌ها بسپاریم.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین