کد خبر: ۳۸۴۷۷۲
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۲

ظریف: امیدواریم سنگ بنای یک روابط گسترده با گینه را بنا کنیم

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ابراز امیدواری کرد که روابط اقتصادی ایران و گینه کوناکری افرایش یابد.
آفتاب‌‌نیوز :
محمدجواد ظریف در دیدار «ماکاله کامارا» وزیر خارجه گینه کوناکری اظهار کرد: ایران و آفریقا دارای رشته‌های بسیار مستحکم دوستی و برادری هستند و ما تا امروز روابط سیاسی خوبی با گینه داشته‌ایم.

وی افزود: ما تاکنون روابط خوبی نیز در سطح بین‌المللی داشته‌ایم که امیدواریم این روابط گسترش باید.

ظریف با بیان اینکه آفریقا همیشه به عنوان یک حوزه دارای اولویت برای ایران در زمینه توسعه اقتصادی بوده است، افزود: امروز مردم ایران تحریم‌های ظالمانه را از پیش رو برداشته‌اند و از این رو زمینه همکاری ما بیشتر شده است.

ظریف: امیدواریم سنگ بنای یک روابط گسترده با گینه را بنا کنیم

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین گفت که ایران برنامه‌های قبلی خود که به دلیل تحریم‌ها میسر نشده بود را ادامه می‌دهد.

ماکاله کامارا» وزیر خارجه گینه کوناکری نیز در این دیدار با بیان اینکه گینه و ایران می توانند در زمینه همکاری های دوجانبه گام بردارند، گفت: این سفر می‌تواند برای دو کشور توافق برد- برد دربر داشته باشد.

وزیر خارجه گینه با تاکید بر این که آفریقا نیازمند اقدامات در زمینه صنفی - تجاری و کشاورزی است، خطاب به ظریف گفت: حضور شما به همراه همسرتان نشان می دهد شما اینجا را خانه خود می‌دانید.

به گزارش ایسنا، محمدجواد ظریف امروز(چهارشنبه)  پس از دیدار با همتای خود در گینه کوناکری در جمع خبرنگاران گفت: ما در جمهوری اسلامی ایران برای مردم آفریقا و به‌ویژه مردم گینه به عنوان یک کشور مسلمان، احترام ویژه قائلیم.

وزیر امور خارجه با اشاره به اینکه ما روابط بسیار خوب سیاسی با گینه داریم، گفت: امروز با یک هیات بزرگ اقتصادی به اینجا آمده‌ایم تا روابط اقتصادی را نیز گسترش دهیم.

ظریف تاکید کرد: ما از همه حوزه‌ها در بخش خصوصی و دولتی از جمله در بخش‌های کشاورزی، منابع طبیعی، معادن، سدسازی و داروسازی نمایندگانی داریم و در همه این حوزه‌ها مایل به همکاری هستیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین