کد خبر: ۳۸۴۸۵۱
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۲

«نوبت یک زن»

روزنامه اعتماد در شماره پنجشنبه هفتم مرداد، نوشت: حزب دموکرات امریکا بار دیگر توانست واقعه ای متفاوت را در تاریخ سیاسی این کشور رقم بزند. واقعه ای که باید ٢٤٠سال از آن می گذشت تا به عینیت برسد. هیلاری کلینتون سه شنبه شب رسما تبدیل به نخستین زنی شد که به صورت رسمی توانست نامزد یکی از دو حزب بزرگ امریکا شود، اتفاقی که شاید تا دو دهه گذشته حتی تصور آن نیز سخت بود.
آفتاب‌‌نیوز :
این روزنامه همچنین تیتر نخست را به عنوان روحانی به مردم توضیح دهد، اختصاص داد و آورد: این حملات در طول این سال ها همیشه وجود داشته است اما پرسش اینجاست که دولت چگونه در مقابل این شیوه برخوردها از خود دفاع کند؟ محمد هاشمی رفسنجانی در پاسخ به این سوال؛ معتقدم بهترین راه صحبت کردن با مردم است. مانند شفاف سازی در مواردی که باعث ایجاد ابهام برای مردم شده است. منتهای مراتب، طبق آنچه که ما تاکنون شاهد آن هستیم، دولت کمتر به پاسخگویی و شفاف سازی می پردازد. هرازگاهی یک موضعی از سوی رییس جمهور گرفته می شود اما کافی نیست. اگر مشکلی وجود دارد باید تلاش لازم برای برطرف کردن آن انجام شود و به مردم توضیحات کافی داده شود. این بهترین شیوه برای برخورد با جریان تخریب منتقدان است.

روزنامه اعتماد در مطلبی دیگر با عنوان اردیبهشت «ریاست جمهوری»، نوشت: با پیشنهاد وزارت کشور و تصویب شورای نگهبان انتخابات سال ٩٦ پس از سال ها، به جای خردادماه درآخرین جمعه اردیبهشت برگزار می شود. سخنگوی وزارت کشور گفت: این وزارتخانه پس از وصول اعلام نظررسمی شورای نگهبان درباره زمان پیشنهادی وزارت کشور برای برگزاری انتخابات سال آینده، اقدامات اجرایی را بر اساس زمان بندی پیش بینی شده آغاز می کند. به گزارش ایرنا، جمله های کلیدی اظهارات سید سلمان سامانی به شرح زیر است: در سال آینده انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری، پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و میان دوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی را خواهیم داشت که در این زمینه دو تاریخ پیشنهادی برگزاری انتخابات یعنی ٢٩ اردیبهشت ماه و پنجم خردادماه به شورای نگهبان اعلام شده است.

مجوز انتقال آب از سرشاخه های کارون صادر نشده است، دیگر عنوان این روزنامه است، در تشریح این مطلب می خوانیم: معصومه ابتکار رییس سازمان حفاظت محیط زیست که برای بار هفتم راهی خوزستان شده، از مجوز نداشتن طرح هایی سخن به میان آورد که در ماه های اخیر، سروصدای زیادی به پا کرده است. معصومه ابتکار، در گفت وگو با شبکه استانی خوزستان به طرح های بهشت آباد و بیرگان اشاره کرد؛ طرح هایی که مستقیم سرشاخه های کارون را مورد هدف قرار می دهد. او در این خصوص گفت: هیچ کدام این طرح ها مجوز محیط زیستی و تاییدیه ای از سوی ما ندارند و در حال حاضر متوقف شده اند. او معتقد است: هیچ مجوز جدیدی برای انتقال آب از سرشاخه های کارون صادر نشده است. کارون شاهرگ حیاتی کشور است و علاقه ای به آسیب رساندن به آن نداریم.

«برای ائتلاف با آقای روحانی گفت وگو می کنیم»، «پایان عخمر 200 هزار حساب طلایی»، ««فروشنده» میهمان تورنتو شد»، «اتاق های تزریق امن در استان کشور» و «برانکو و واحدی فر در صدر» دیگر عنوان های صفحه نخست این روزنامه است.

روزنامه اعتماد در ستون نگاه روز «عنوان اعتماد سازی نیاز اصلی دولت» به قلم رییس اسبق سازمان مدیریت را برجسته کرد و نوشت: همه بر این حقیقت واقف هستتیم که در سه سالی که از عمر دولت یازدهم گذشته است، صنایع و بخش تولیدی نتوانسته شکوفایی خاصی داشته باشد و همچنان رکود بر اقتصاد حاکم است.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین