کد خبر: ۳۸۴۹۰۰
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۴

این پیراهن آلودگی هوا را تشخیص می‌دهد+تصاویر

محققان موفق به طراحی و تولید یک سری جدید از پیراهن‌های هوشمند شدند که قادر به تشخیص آلاینده‌های خطرناک در هوا است.
آفتاب‌‌نیوز :
این فناوری جدید تلفیقی جالب از تکنولوژی و مد بوده و در حال حاضر محققان هنوز در مورد کارآیی آن اطمینان ندارند.

این پیراهن‌ها قابلیت آن را دارند تا مونوکسید کربن، ذرات آلودگی و رادیواکتیویته را در هوا شناسایی کنند. در واقع، زمانی که پیراهن سطوح خطرناک آلاینده‌ها را در هوا تشخیص می‌دهد، تغییر رنگ داده وبرای هشدار به کاربر یک الگوی هندسی واضح را نمایش می‌دهد.

این پیراهن ها عملکرد پیچیده ای دارند. آنها دارای  دو سنسور کوچک هستند که یکی در جلو و یکی در پشت آن تعبیه شده و هنگامی که آلودگی ذرات شناسایی می‌شود پیراهن  پدهای گرمای خود را فعال کرده و نقاط سفید پیراهن را به سیاه تبدیل می‌کند. در پیراهن های تشخیص دهنده مونوکسید کربن نیز شرایط به گونه ای است که وقتی آنها در تماس با مونوکسید کربن قرار می گیرند،  یک واکنش شیمیایی را آغاز می‌کنند که  رنگ راه راه های سیاه را به سفید تبدیل می‌کند.

به گزارش ایسنا به نقل از سیتی‌لب، اگر کارآیی این پیراهن اثبات شود ،می‌توان از آن در مناطقی که آلودگی هوا یک معضل مهم و جدی بوده و مردم آن با این معضل دست و پنجه نرم می‌کنند استفاده کرد.

در حال حاضر قیمت این فناوری هوشمند و جدید 500 دلار بوده و متقاضیان می‌توانند به ازای پرداخت این مبلغ صاحب یکی از این پیراهن‌های خارق العاده شوند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین