کد خبر: ۳۸۴۹۰۳
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۴

چه کسی سرمربی آرژانتین می‌شود؟

فدراسیون فوتبال آرژانتین هنوز نتوانسته است برای خراردو مارتینو جانشینی پیدا کند.
آفتاب‌‌نیوز :
پس از شکست آرژانتین در فینال کوپا آمه‌ریکا برابر شیلی مارتینو از هدایت آلبی سلسته کناره گیری کرد. بیشتر از یک ماه چه کسی سرمربی آرژانتین می‌شود؟از این موضوع می‌گذرد اما هنوز آفا (فدراسیون فوتبال آرژانتین) جانشینی برای این سرمربی پیدا نکرده است. میگل روسو، ادگاردو بائوسا، خورخه سامپائولی، مائوروسیو پوچتینو و دیگو پابلو سیمئونه از گزینه‌های مورد نظر هدایت آلبی سلسته هستند اما تقریبا همه گزینه‌ها رد شدند.

مردم آرژانتین با توجه به نظر سنجی انجام شده سیمئونه را جانشین مارتینو برگزیدند اما سرمربی اتلتیکو مادرید تمایلی به هدایت آرژانتین در این زمان ندارد.

 آفا در این رابطه ابتدا با بائوسا جلسه گذاشت و سپس با روسو دیدار کرد که به نظر می‌رسد این گفت‌وگوها نتیجه‌ای نداشته است چون این سازمان بلافاصله با پوچتینو تماس گرفت ولی سرمربی تاتنهام نیز به پیشنهاد آفا جواب رد داد.

تلاش‌های آرماندو پرس رییس کمیته قانون گذاری آفا بی نتیجه ماند و درادامه به سراغ بهترین گزینه ممکن یعنی بیلسا رفت. سرمربی آرژانتینی دو روز پس از امضای قرارداد با لاتزیو آن را فسخ کرد و همه فکر می‌کردند به خاطر هدایت تیم ملی آرژانتین این کار را انجام داده است اما پرس زمانی که به او این پیشنهاد را داد با پاسخ رد بیلسا رو به رو شد. رییس کمیته آفا در این‌باره گفت: به طور کامل با بیلسا صحبت کردم اما او گفت که فکر نمی‌کند در شرایط کنونی فرد مناسبی برای هدایت این تیم باشد.

در این شرایط مدیر برنامه سامپائولی اظهار نظر عجیبی کرد و گفت: سامپائولی علاقه مند به هدایت تیم ملی است اما سویا به او این اجازه را نمی‌دهد.

اما مونچی مدیر ورزشی سویا هرگونه تماسی در این رابطه را رد کرد.

آفا در نظر دارد سامپائولی همزمان هدایت آرژانتین و سویا را بر عهده بگیرد و پس از پایان فصل ۲۰۱۶-۱۷  از تیم اسپانیایی جدا شود. با این حال این سازمان توانایی پرداخت جریمه فسخ قرارداد سامپائولی با باشگاه سویا را ندارد چون در شرایط اقتصادی بدی به سر می‌برد و یکی از دلایل ناکامی‌اش در انتخاب سرمربی این موضوع بوده است.

در این شرایط ریکاردو لا ولپه از این موقعیت بهره برد و پیشنهاد سرمربی گری در تیم ملی آرژانتین را به آفا داد. او نه تنها برای جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه برنامه ریزی کرده است، بلکه برای جام جهانی قطر نیز برنامه دارد. لاولپه سابقه قهرمانی با آلبی سلسلته را دارد.

به گزارش ایسنا، در هر شرایط پرس باید تا چند روز دیگر هدایت تیم ملی را به عهده یک فرد مناسب بسپارد چون آلبی سلسته بازی‌های مهمی همچون انتخابی جام جهانی را پیش‌رو دارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین