کد خبر: ۳۸۴۹۲۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۷

بررسی علت مرگ کلاغها در مشهد

رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش خراسان رضوی گفت: علت مرگ و میر ناگهانی کلاغهای منطقه ششصد دستگاه مشهد در حال بررسی است.
آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش روز پنجشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی، علی خانی افزود: درپی دریافت نخستین گزارش مردمی از مرگ کلاغها در محوطه آپارتمان های ششصد دستگاه، کارشناس نظارت بر امور حیات وحش و دامپزشک این اداره کل به محل مراجعه و نسبت به انتقال لاشه 2 قطعه کلاغ به آزمایشگاه این اداره کل و کالبدگشایی آن اقدام کردند. 

وی اظهار کرد: آنچه در این کالبدشکافی در خصوص اتلاف یکی از گونه ها مشاهده شد انسداد دستگاه گوارش بر اثر بلع یک تکه استخوان بود اما بررسی لاشه دوم به دلیل تعفن امکان نداشت. 

وی افزود: هرچند در نخستین مراجعه با مسئول آبیاری و پارکبانان و نیز برخی ساکنان نیز گفت و گوهایی انجام شد اما هرگونه فرضیه مبنی بر آلودگی هوا ودیگر گمانه زنی های رایج دراین خصوص مردود به نظر می رسد. 

این مسئول افزود: در پی دریافت گزارشی مجدد با همین موضوع، نمونه برداری دیگری انجام شد و لاشه چند قطعه کلاغ این بار به اداره طیور اداره کل دامپزشکی استان انتقال یافت تا ضمن انجام آزمایش های تخصصی تر نسبت به اعلام نظریه دامپزشکان استانی نیز به مردم اقدامات لازم صورت گیرد. 

وی تصریح کرد: هر گونه اظهار نظر مبنی بر مسموم شدن کلاغها در اثر مصرف پسماندهای فاسد غذایی ساکنان منطقه و یا سم پاشی درختان پارک و آلودگی هوا صرفا تصورات و گمانه زنی های عمومی مردم است و تا دریافت نتیجه آزمایش های دامپزشکی، در این خصوص نمی توان نظر قطعی داد. 

وی هرگونه اعلام نظر بیشتر را منوط به دریافت گزارش نهایی از سوی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی دانست. 


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Saudi Arabia
|
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۸
0
3
شهر ضامن آهو ، مسولیت طبیعت دوستی مضاعف دارد
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین