کد خبر: ۳۸۴۹۹۲
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۷

ضرورت شناسایی افراد نیازمندی که تحت پوشش هیچ نهادی نیستند

نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی گفت: شناسایی افراد نیازمندی که تحت پوشش هیچ نهاد حمایتی نیستند امری ضروری است.
آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش خبرنگار ایرنا، علی محمد مرادی در جریان بازدید از کمیته امداد امام خمینی(ره) قروه و دیدار با تعدادی از مددجویان تحت پوشش این نهاد حمایتی، افزود: افراد فاقد تمکن مالی به دلیل شخصیت و عزت بالا به نهادهای حمایتی مراجعه نمی کنند و نیاز است کمیته امداد با شناسایی این افراد و با حفظ کرامت انسانی آنان، خدمات خود را ارائه دهد. 
به گفته وی حفظ شخصیت افراد نیازمند، بالاتر از هر امر دیگری است و کمک ها باید پوشیده باشد.
مرادی با اشاره به تسهیلات مربوط به اشتغالزایی در خصوص بازپرداخت وام ها گفت: مددجویان در زمینه بازپرداخت وام ها با مشکلاتی مواجه می شوند و بانک ها مقداری سخت گیرانه برخورد می کنند که این امر معقول نیست و برای تحقق اهداف کمیته امداد نیازمند تدبیر در قوانین تسهیلات هستیم. 
وی با اشاره به اینکه قران کریم انسان را دعوت به انفاق کرده است اظهار کرد: انفاق مال انسان را بیشتر خواهد کرد کمک به نیازمندان جامعه کاری است والا که نزد خدا پاداشی بی نظیر دارد. 
نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: احترام به نیازمندان در وهله نخست است و با وجود اینکه نمی توانیم خواسته نیازمندی را برطرف کنیم نباید اجازه توهین و بی حرمتی به او داد. 
وی از کارکنان کمیته امداد خواست افراد تحت پوشش را بعد از خودکفایی رها نکنند بلکه جویا شدن از احوال آنان کاری ضروری است و از لحاظ مادی و معنوی باید همیشه و همه جانبه یاری گر آنان باشد. 
وی با اشاره به مسئله زکات خاطرنشان کرد: زکات فروع دین است و از جانب خداوند به انسان رسیده که اجرای آن به اعتقادات مردم باز می گردد لذا کار در این حوزه مقداری سخت است. 
مرادی خاطرنشان کرد: اگر زکات به طور کامل عملی بشود دیگر نیازی به ارگان های حمایتی نیست.
در شهرستان قروه چهار هزار و 765 خانوار با جمعیت هشت هزار و 662 نفر تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) هستند. قروه در 90 کیلومتری شرق سنندج واقع شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین